Elhuyar zientziaren komunikazioa

Zientzialarien harrokeriak?

2019/10/18

Zientzialarien harrokeriak?
Oro ez da urre. Zenbaiten esanetan, fisikariak dira zientzialaririk harroenak: mespretxuz hartzen omen dituzte beste jakintza-alorrak. Esate baterako, Wolfgang Paul fisikari ospetsuari emazteak utzi egingo zuela azaldu zionean, norengatik, eta kimikari batengatik, zientzialariak ezin omen zuen sinetsi: «torero bat aukeratu balu, ulertuko nuen, baina kimikari bat…?», esan omen zion, harri eta zur, lagun bati.
Exoplaneta batzuek Lurraren antzeko geokimika dute

2019/10/17

Exoplaneta batzuek Lurraren eta Marteren antzeko propietate geokimikoak dituztela ondorioztatu dute, Science aldizkarian argitaratu duten ikerketa batean.

Eguzki-sistemako material arrokatsu gehienek oxidazio-maila altua dute, Eguzkiaren inguruan arroka protoplanetarioak sortu zireneko kondizioen ondorioz. Eta oxidazio-maila horrek zuzenean eragit

Abian da Caf-Elhuyar sariketa

2019/10/17

Abiatu da Caf-Elhuyar sariketa, zientziaren eta teknologiaren mundua gizarte osoarekin lotzeko asmoz. Zubiri-zubiri da aurtengo leloa. Izan ere,  eremu zientifiko-teknologikoa eta gizartearen artean zubigintzan dabiltzanen lana aitortzea, saritzea eta bultzatzea da CAF-Elhuyar sariketaren xedea.
Antisorgailuak, klima-larrialdiari aurre egiteko

2019/10/16

MJ Sexual & Reproductive Health aldizkariak munduko gainpopulazioaren auzia jarri du mahai-gainean. Klima-larrialdiari aurre egiteko estrategiak garatzen direnean, antisorgailuen erabilera aintzat har dadila eskatu dute. Izan ere, gainpopulazioak planetan eragiten duen arazoa larria da, eta desio ez diren 99 milioi haurdunaldi izaten da urtero mund

Bilgarrietarako material erabat birziklagarria garatu dute EHUn

2019/10/16

EHUko eta Coloradoko Estatu Unibertsitateko (AEB) ikertzaileek plastiko-mota erabat birziklagarri eta berri bat garatu dute, plastiko bilgarrien egungo ordezkoak baino hobea dena eta plastikoaren ekonomia zirkularra bultzatzen duena.

Egileek aipatu dutenez, ez da erraza elikagaiak biltzeko polimero biodegradagarri onak lortzea. Poli(azido laktikoa

Oersted-en “betaurreko” egokiak

2019/10/15

Oersted-en “betaurreko” egokiak

Louis Pasteurrek zioenez, txiripak buru aditu bati bakarrik egiten dio mesede. Alegia, begira-begira jardun arren, elefante berde bat begien aurrean izan arren, begiratzen ez dakienak ezin ikusi!

Zebra-itxurako marrak, intsektuekiko babes

2019/10/15

Ikertzaileek zenbait hipotesi proposatu izan dute zebren marren funtzioa azaltzeko. Besteak beste, kamuflatzeko, beroari aurre egiteko eta intsektuak uxatzeko balio dutela iradoki dute. Orain, behiekin egindako ikerketa batean, frogatu dute zebra-itxura izatea eraginkorra dela intsektuen ziztadak saihesteko.

Japonian egin dute ikerketa, hiru behi-

Artikulu gehiago

Korrokoiak bazkaltzeko

Jan al duzu inoiz korrokoirik? Probatu al duzu bere zaporea? ...

Bideo gehiago

Ingeniaritza genetiko

Eztabaida bizia sortu du gizakietan ingeniaritza genetikoa erabili omen izanak. Txinatik etorri da albistea; haren arabera, bi haur genetikoki eraldatu dituzte, hiesari immune izateko. Zer da, baina, ingeniaritza genetikoa?

Hitz gehiago