Elhuyar zientziaren komunikazioa
CRISPR metodoaren beste aldaera bat garatu dute

2019/01/22

Genoma editatzeko CRISPR metodo ezagun eta erabilienak Cas9 nukleasa darabil DNA mozteko. Horrez gain, baina, badira beste bi: Cas12a eta Cas12b. Lehena genoma editatzeko erabilgarria ere, bigarrena ez, tenperatura handiegiak behar baititu eraginkorra izateko. Hala ere, ikertzaileek bazuten interesa, besteak baino txikiagoa baita. Orain, aldaera ba

Men egiteko arrazoiak

2019/01/21

Esanekoa al zara? Agindutakoa egingo zenuke beti, baita horren ondorioz norbaitek kalteak jasango balitu ere? Zaila da norberak nola jokatuko lukeen asmatzea, egoera egokitu arte.

1961ean, hori ikusteko esperimentu bat egin zuen Stanley Milgram psikologo estatubatuarrak. Garai hartan, kriminal nazien aurkako lehen epaiketak egiten hasiak ziren, e

James Watsoni ohorezko izendapen guztiak kendu dizkio bere laborategi izan zenak

2019/01/15

James Watsonek Medikuntza eta Fisiologiaren Nobel saria jaso zuen 1962an, Francis Crickekin batera, DNAren egitura argitzeagatik. Ikerketa hark ospetsu egin bazuen ere, bere pentsaeragatik ere azaldu izan da komunikabideetan, arraza zuriaren nagusitasunean sinesten baitu, eta oinarri genetikoa duela ere adierazi izan du.

2007an, halakoak esan zitu

Olatuek gero eta indar handiagoa dute, klima-aldaketaren eraginez

2019/01/14

Itsasoko olatuek gero eta energia gehiago dute, Kantabriako Unibertsitatean egin duten ikerketa baten arabera. Eta hori ozeanoen berotzearekin zuzenean lotuta dagoela ondorioztatu dute. Nature Communications aldizkarian argitaratu dute ikerketa.

Itsasoaren azaleko tenperatura handitzeak haizeen zirkulazioan aldaketak eragin ditu, eta haizeen aldak

“Zientzia gizarteratzeko, garrantzitsua da norbere hizkuntzan aritzea”

Naima El Bani Altuna Paleozeanografoa

“Zientzia gizarteratzeko, garrantzitsua da norbere hizkuntzan aritzea”

2019/01/11

Askok Twitterren bidez ezagutu dute Naima El Bani Altuna. Hain zuzen, Artikoan izan dituen bizipenen berri emateko, sare sozial hori erabili du, @artikoan izenarekin. Horrenbestez, ez da harritzekoa El Bani eta Artikoaren artean lotura zuzena egitea. Alabaina, El Banik berak ikertzaile izateko asmotan zebilenean,  beste toki bat zuen jomugan, Artik

“Sapiens ispiluaren aurrean”, liburu-aurkezpena eta solasaldia

2019/01/10

“Sapiens ispiluaren aurrean”, liburu-aurkezpena eta solasaldia
Booktegi plataformak “Sapiens ispiluaren aurrean” liburua aurkeztuko du urtarrilaren 24an, ostegunarekin, 19:00etan, Donostiako Liburutegi Nagusian. Ana Galarraga Aiestaran zientzia-komunikatzaileak Elhuyar aldizkarian idatzitako artikulu batzuk biltzen ditu liburuak
Zulo beltzen kartografia

2019/01/09

Zulo beltzen inguruko datu esanguratsuak plazaratu dituzte Nature eta Science aldizkarietan argitaratutako bi ikerketak. Batetik, zulo beltz txiki baten ingurua kartografiatu dute astronomoek, nolakoa den argitzeko; eta, bestetik, zulo beltzen biraketa-abiadura kalkulatzeko modua aurkitu dute.

Zulo beltzaren ingurua kartografiatzeko, Nazioarteko E

Artikulu gehiago

Amaia Arranz Otaegi, Jordanian ogi-arrasto zaharrena ikertzen

Orain arte pentsatu izan dugu Neolitoko nekazaritzaren iraultzak gari ezberdinen ...

Bideo gehiago

Ingeniaritza genetiko

Estabaida bizia sortu du gizakietan ingeniaritza genetikoa erabili omen izanak. Txinatik etorri da albistea; haren arabera, bi haur genetikoki eraldatu dituzte, hiesari immune izateko. Zer da, baina, ingeniaritza genetikoa?

Hitz gehiago

Ilargiaren alde ezkutua

Han jarri dute ibilgailu bat Txinako Espazio Agentziakoek, Ilargiaren alde ...

Audio gehiago

Nola deskafeinatzen da kafea?

Josu Lopez-Gazpio Tradizionalki, kafeak onarpen maila oso handia duen estimulatzailea da, munduan gehien kontsumitzen den droga psikoaktiboetako bat. Askori gustatzen ...