Elhuyar zientziaren komunikazioa
Antisorgailuak, klima-larrialdiari aurre egiteko

2019/10/16

MJ Sexual & Reproductive Health aldizkariak munduko gainpopulazioaren auzia jarri du mahai-gainean. Klima-larrialdiari aurre egiteko estrategiak garatzen direnean, antisorgailuen erabilera aintzat har dadila eskatu dute. Izan ere, gainpopulazioak planetan eragiten duen arazoa larria da, eta desio ez diren 99 milioi haurdunaldi izaten da urtero mund

Bilgarrietarako material erabat birziklagarria garatu dute EHUn

2019/10/16

EHUko eta Coloradoko Estatu Unibertsitateko (AEB) ikertzaileek plastiko-mota erabat birziklagarri eta berri bat garatu dute, plastiko bilgarrien egungo ordezkoak baino hobea dena eta plastikoaren ekonomia zirkularra bultzatzen duena.

Egileek aipatu dutenez, ez da erraza elikagaiak biltzeko polimero biodegradagarri onak lortzea. Poli(azido laktikoa

Oersted-en “betaurreko” egokiak

2019/10/15

Oersted-en “betaurreko” egokiak

Louis Pasteurrek zioenez, txiripak buru aditu bati bakarrik egiten dio mesede. Alegia, begira-begira jardun arren, elefante berde bat begien aurrean izan arren, begiratzen ez dakienak ezin ikusi!

Zebra-itxurako marrak, intsektuekiko babes

2019/10/15

Ikertzaileek zenbait hipotesi proposatu izan dute zebren marren funtzioa azaltzeko. Besteak beste, kamuflatzeko, beroari aurre egiteko eta intsektuak uxatzeko balio dutela iradoki dute. Orain, behiekin egindako ikerketa batean, frogatu dute zebra-itxura izatea eraginkorra dela intsektuen ziztadak saihesteko.

Japonian egin dute ikerketa, hiru behi-

Pitzadurarik ez Nobelen erreinuan

2019/10/14

Nobel saria jasoko duten ikertzaileen izenak ezagutu baino astebete lehenago, irabazle tipikoen erretratuak erakutsi zituen Inside Science komunikabide estatubatuarrak. Erretratu horiek egiteko, Medikuntza edo Fisiologiako Nobelaren 199 irabazleen aurpegiak, Fisikakoaren 201enak eta Kimikakoaren 165enak konbinatu dituzte, eta hala lortu dituzte, hu

Marie Curie, txikian handi. Handiena.

2019/10/11

Marie Curie, txikian handi. Handiena.
Oro ez da urre. Aldapak eta oztopoak? Non ez, ezta? Baina ez dira guztiak zailtasun berekoak. Gutxik jasan dituzte Marie Curiek bezain latzak.

Zenbat pisatzen du bale batek?

2019/10/10

Zenbat pisatzen du bale batek?
Milaka datu jasotzen ditugu egunean. Zientzia eta teknologiaren munduan, adibidez, egunero-egunero. Eta onartu egiten ditugu, ez baitaukagu modurik bereizteko zuzenak edo okerrak diren. Ondo hurbiltzen diren edo astakeria bat diren. “Eiffel dorreak 10.100 tona pisatzen du”. Edo “Amazonas ibaiaren arroan 390.000 milioi zuhaitz daude”. Nola dakite hori?

Artikulu gehiago

Korrokoiak bazkaltzeko

Jan al duzu inoiz korrokoirik? Probatu al duzu bere zaporea? ...

Bideo gehiago

Ingeniaritza genetiko

Eztabaida bizia sortu du gizakietan ingeniaritza genetikoa erabili omen izanak. Txinatik etorri da albistea; haren arabera, bi haur genetikoki eraldatu dituzte, hiesari immune izateko. Zer da, baina, ingeniaritza genetikoa?

Hitz gehiago