Elhuyar zientziaren komunikazioa
Britainia Handia dagoeneko ez da elgorririk gabeko lurraldea

2019/08/21

2017an, Britainia Handiak elgorria ezabatu zuela adierazi zuen Osasun Mundu Erakundeak (OME). Britainia Handiko Osasun Sailak orain jakinarazi duenez, ordea, ez dira maila horri eusteko gai izan.

2014-2016ko kasuak aintzat hartuta adierazi zuen OMEk Britainia Handiak elgorria ezabatu zuela. Elgorririk ez egotea zirkulazioan, txertoen estaldura han

Eztabaida sortu da Ilargiko tardigradoen inguruan

2019/08/19

2019ko apirilaren 11n Beresheet zunda israeldarrak talka egin zuen Ilargiaren aurka. Kolpearen ondorioz, zunda suntsituta geratu zen, eta zeraman zama Ilargiaren azalean sakabanatu zen. Orain jakin da zama horren artean bizidun batzuk ere bazeramatzala: milaka tardigrado, deshidratatuta eta inaktibatuta, erretxina batean.

Tardigradoak izaki mikros

Munduko urrerik finena sortu dute

2019/08/06

Munduko urrerik finena sortu dute

Bi atomoko lodiera baino ez duten urrezko nanoxaflak sortu dituzte Leeds Unibertsitateko ikertzaileek. Hain dira finak, ezen bi dimentsioko materialtzat hartzen baitira. Iragarri dutenez, hamaika aplikazio izan ditzakete, bai medikuntzan, bai elektronikan, baita hainbat prozesu industrialetako erreakzio kimikoen katalizatzaile gisa ere.

Dagoeneko

Gizaki-tximino kimerak sortu dituzte

2019/08/01

Txinako laborategi batean gizaki-tximino kimerak sortu dituzte Murtziako Unibertsitate Katolikoko (UCAM) Jaun Carlos Izpisuaren taldeko ikertzaileek, El Pais egunkariari adierazi diotenez. Tximino baten enbrioian giza zelulak txertatu dituzte, transplanteetarako organoak sortzeko bideak ikertzea helburu. Ikertzaileek adierazi dutenez, Txinan egin d

Plazentan mikrobiorik ez

2019/08/01

Gizakion plazenta osasuntsuetan ez dago mikroorganismorik, Nature aldizkarian argitaratu berri den ikerketa baten arabera. Hala, azkenaldian zalantzan zegoen plazenta esterilaren hipotesiaren alde egiten du ikerketa honek.

Haurren lehen gorozkiak mikrobioz beterik egoten dira, baina ez dago argi erditzean eta ondoren kolonizatzen duten mikroorgani

Eltxo tigreak ia desagerraraztea lortu dute Txinako bi lekutan

2019/07/17

Txinako bi lekutan eltxo tigrea ia desagerraraztea lortu dute, bakterio bat eta emeak antzutzeko teknika bat erabilita. Nature aldizkarian eman dute horren berri.

Asiako iparraldekoa da jatorriz, baina azken urteetan izugarri zabaldu da, eta, gaur egun, Antartikan izan ezik, kontinente guztietan hedatu da eltxo tigrea, Aedes albopictus. Arriskutsu

Eurasiako sapiens zaharrena identifikatu dute

2019/07/10

Grezian leku berean aurkitutako bi garezur aztertuta, bata duela 210.000 urteko sapiensa, eta bestea 170.000 urteko neandertala direla ondorioztatu dute, Nature aldizkarian argitaratu duten lan batean. Lehena, Eurasian aurkitu den sapiensik zaharrena litzateke, eta, horrek esan nahiko luke, gizaki modernoa uste baino askoz lehenago atera zela Afrik

Artikulu gehiago

Goimendiko landareak babesteko ahalegina

Landareen desagertze abiadura 500 aldiz azkartu da gizakion eraginez. Erritmo ...

Bideo gehiago

Ingeniaritza genetiko

Eztabaida bizia sortu du gizakietan ingeniaritza genetikoa erabili omen izanak. Txinatik etorri da albistea; haren arabera, bi haur genetikoki eraldatu dituzte, hiesari immune izateko. Zer da, baina, ingeniaritza genetikoa?

Hitz gehiago