Elhuyar zientziaren komunikazioa
Gure planeta zianobakterioei esker oxigenatu zen

2019/12/11

Planetaren oxigenazioa gakoa izan zen ezagutzen dugun bizia bere baitan har zezan Lurrak. Ezinbestekoa izan zen animaliak sor zitezen, esaterako. Baina ez dago argi nola eman zen oxigenazio-prozesua bera. Science aldizkariak argitaratu duen eredu matematiko batek dioenez, planetaren oxigenazio-prozesu konplexu hark zianobakterio fotosintetiko sinpl

Plastikozko untxi batean, hura egiteko informazioa gorde dute, DNA sintetikoan kodetuta

2019/12/09

3Dko untxi bat inprimatu dute, untxia egiteko informazioa DNA sintetikoan kodetuta eta materialean txertatuta duena. Eta untxian gordetako DNA hori, bost belaunalditan erabili dute untxi berriak sortzeko. Nature Biotechnology aldizkarian argitaratu dute lana.

Gero eta datu gehiago dagoen honetan, disko gogorrak eta antzekoak mugara iristen ari dir

Immunitate-sisteman eragin daiteke, GIBari aurre egiteko antigorputzak sor ditzan

2019/12/05

Orain arte GIBaren aurkako txerto eraginkorrik ezin izan da sortu, neurri handi batean ez delako lortzen gure immunitate-sistemak birusa neutralizatzeko behar diren antigorputz-motak sortzea. Bide horretan aurrerapauso garrantzitsu bat eman dute Science aldizkarian argitaratu berri duten ikerketa batean; erakutsi baitute nola eragin litekeen immuni

Emakume europarren erdiei berandu diagnostikatzen zaie GIBa

2019/12/03

Europako emakume askori berandu diagnostikatzen zaie GIBa, hau da, dagoeneko immunitate-sistema kale egiten hasten denean. Hori nabarmendu du Gaitzen Prebentzio eta Kontrolerako Europako Zentroak (ECDC), 2018ko datuetan oinarrituta.  Gainera, diagnostiko berantiarra jasotzeko arriskua hiruzpalau aldiz handiagoa da 40 urte inguruko emakumeen artean,

Nanomedikamentuak bularreko minbiziaren tratamendu gisa

2019/12/01

Nanomedikamentuak bularreko minbiziaren tratamendu gisa
Bularreko minbiziaren etorkizuneko tratamenduaz ari garenean, medikamentu pertsonalizatuetan pentsatu behar dugu. Gaur egungo terapien toxikotasuna murriztu eta eraginkortasuna areagotzeko, behar den farmakoa behar den tokian eta kontzentrazioan administratzeko gai diren aliatu oso preziatu batzuk azaldu dira agertokian. Ez itzazue tamainagatik epaitu, txiki bezain etorkizun handiko alternatiba terapeutiko bilakatu baitaitezke. Hona hemen nanomedikamentuak!
DoH, webean pribatutasuna bermatzeko azken pausoa

2019/12/01

Webeko jardueretan erabiltzaileon pribatutasuna eta segurtasuna bermatzeko helburuarekin, hainbat aldaketa egin dituzte azken urteetan sareko agente garrantzitsuenek. Bide horretan ematen ari den azken pausoa da konfidentzialtasuna ezartzea DNS sistemak egiten dituen eskaeretan ere; eskaerak HTTPS protokolo seguruaren bidez egin daitezen bultzatzen da, DoH deitu duten teknologiaren bidez.

Artikulu gehiago

Gezurra zientzian

Zientziaren historian jazo diren iruzurrei begiratu diegu. Zerk bultzatzen ditu ...

Bideo gehiago

Ingeniaritza genetiko

Eztabaida bizia sortu du gizakietan ingeniaritza genetikoa erabili omen izanak. Txinatik etorri da albistea; haren arabera, bi haur genetikoki eraldatu dituzte, hiesari immune izateko. Zer da, baina, ingeniaritza genetikoa?

Hitz gehiago