Elhuyar zientziaren komunikazioa

Matematikari euskaldunak eta GeoGebraren erabiltzaileak elkartu dira

2018/07/16

Matematikari euskaldunak eta GeoGebraren  erabiltzaileak elkartu dira
Udako Euskal Unibertsitateak (UEUk) 46. Udako Ikastaroak antolatu ditu aurten. Era askotako jardunaldi, ikastaro eta tailerrek osatu dute aurtengo eskaintza, #ElkarEkin lelopean. Uztailaren 4an, matematikariek eta GeoGebrare erabiltzaileek izan zuten elkarrekin batzeko aukera. Eibarren elkartu ziren, eta egun berean ospatu ziren Matematikari Euskaldunen III. Topaketa eta GeoGebraren erabiltzaileen II.a.
Energia handiko neutrinoen lehen iturria aurkitu dute: blazar bat

2018/07/12

Energia handiko neutrinoen iturri bat aurkitu dute, 3.700 milioi argi-urtera dagoen galaxia batean. Eta litekeena da izpi kosmikoen iturri ere izatea. Izan ere, izpi kosmikoak duela ehun urte aurkitu baziren ere, ez dakigu zein den haien jatorria, baina uste da energia handiko neutrinoak sortzen diren prozesu beretan sor litezkeela.

2017ko irailar

Arranoak, otsoak eta katamotzak, Axlorreko neandertalen jaki

2018/07/12

Axlor haitzuloan bizi izan ziren neandertalek hegaztiak, otsoak eta katamotzak jaten zituztela ondorioztatu dute, 1970eko hamarkadan Barandiaranek gidatutako indusketatan jasotako aztarnak aztertuta. EHUko Asier Gómez Olivencia (EHU) eta Joseba Rios Garaizar (CENIEH) ikertzaileek zuzendu dute ikerketa, eta Scientific Reports aldizkarian argitaratu

“Tesia egiteko aukera eman zidatenean, ez nuen asko pentsatu”

Itxaso Parola Domingo Telekomunikazio Ingeniaria

“Tesia egiteko aukera eman zidatenean, ez nuen asko pentsatu”

2018/07/06

Itxaso Parola Domingok gazte-gaztetatik izan du gustuko zientzia. Dioenez, batxilergoan oso ondo moldatzen zen Matematiketan, Fisikan eta halakoetan, beraz, unibertsitateko ikasketak aukeratzeko garaia iritsi zitzaionean, ez zuen Ingeniaritzan sartzeko zalantza handirik izan: “Osasun-zientziak ez zaizkit gustatzen; zerbait teknikoagoa nahi nuen. Az

Esklerosi anizkoitzaren aurrerapena moteltzen duen molekula bat aurkitu dute

2018/07/04

Animalia-ereduekin egindako ikerketa batean, esklerosi anizkoitzaren aurrerapena moteltzen eta sintomak aritzen dituen molekula gako bat aurkitu dute.

Zehazki, P2X4 izeneko errezeptore bat identifikatu dute zelula mikroglialetan. Animalia-ereduekin egindako esperimentuetan, frogatu dute errezeptore hori aktibatzen duten farmakoek gaixotasunaren s

Beleak gai dira tresnak buruz egiteko

2018/06/28

Cambridgeko eta Aucklandeko unibertsitateetako ikertzaileek frogatu dutenez, tresnak buruz egiteko gaitasuna dute Kaledonia Berriko beleek (Corvus moneduloides). Are gehiago, beste bele batzuk egindako tresnak oroitu eta diseinua hobetzeko ahalmena ere badute. Ikertzaileen esanean, gizakia alde batera utzita, oso espezie gutxik dute gaitasun hori.

Tereshkhova eta Ride, antzekoak eta desberdinak

2018/06/25

Hil honetan bat egiten dute lehen emakume kosmonauta eta astronatuta lehen aldiz espaziora joan zireneko urteurrenak. Hain zuzen, ekainak 18 zituela eman zuen pauso hori Valentina Tereshkovak, eta 16an, berriz, Sally Ridek. Bi eguneko tartea dago, beraz, bi efermerideen artean. Urteak aintzat hartuta, baina, tartea dezente handiagoa da: estatubatua

Artikulu gehiago

Internetera konektutako kaioak

Aranzadiko Ornitologia Sailak gauzen interneteko teknologia erabiltzen du kaio hankahorien ...

Bideo gehiago

Solstizio

Aurreko astean, San Joan bezperako suaz jardutean, gau hori «urteko gau laburrena» dela entzun edo irakurriko zenuten, beharbada. Interneten bilatuz gero, aurkituko dituzue horrelako aipamen bat baino gehiago.

Egia ote? Ez bada! Urteko gau laburrena, edo, egun luzeena, udako solstiziokoa da, eta egun pare bat lehenago gertatu ohi da, ekainaren 20an edo 21ean. Aurten, adibidez, 21ean izan da, goizeko 10:07an (ikus Wikipediako solstizio).

Hitz gehiago