Neska-mutilei STEMen ateak irekitzeko zenbait proposamen
2021/07/06 STEAM-Hezkuntza (Elhuyar Zientzia)
Zer egin dezakegu neska-mutilengan STEMekiko interesa pizteko? Gurasoen, tutoreen, zaintzaileen eta familien eragina handia da.
- Lanketa txiki-txikitatik hastea: ikerketek erakutsi dute goiz ezarri behar direla oinarri horiek; izan ere, adinean gora egin ahala, atsegin ez duten hori alde batera utzi ohi dute haurrek. 12-14 urterekin badakite zer ez zaien gustatzen; beraz, lehenago egin behar da interesak pizteko ahalegina.
- Sinesmen eta itxaropenak: gurasoen sinesmenek eta itxaropenek eragin izugarria dute, batik bat neskengan. Askotan horien arabera bide bat edo bestea hautatu ohi dute.
- Harremanak: garrantzitsua da ere gurasoen eta seme-alaben arteko elkarrizketa sustatzea.
- Testuingurua: testuinguru soziokulturalak ere eragina izaten du (etnia, hizkuntza, migrazio-egoera eta familia-egitura).
- Aurreiritziak zuzentzea: zientzialaria gizon zuri eta argi bezala ikusi ohi da, eta STEM ikasketak zailak direla uste da. Hori dela eta, gazte askok STEM bideak baztertu ohi dituzte.
Edukietan sakontzeko sakatu hemen.
![](https://elia.eus/static/elhuyar/img/elia_RGB.png)
eu es fr en ca gl