Elhuyar zientziaren komunikazioa

Materialak

Perovskita desordenatuak eguzki-panelen eraginkortasuna handitzen du

2019/11/12

Belaunaldi berriko eguzki-panelei bultzada eman diezaiekeen ikerketa argitaratu du Nature Photonics aldizkariak. Silizioa perovskita materialez ordezkatzeko helburuz, perovskita-geruza homogeneoagoak egiteko moduak bilatzen ari ziren, baina Cambridgeko Unibertsitateko ikertzaileak ustekabean konturatu dira nolabaiteko desordena kimikoak haien eragi

Beruna, artearen elementu

2019/10/07

EHUko Oskar Gonzalez kimikariak istorio politak ekarri dizkigu berunarekin eta artearekin lotuta. Perdigoien fabrikaziotik, katedraletara, eta, noski, historiako pigmentu zuri erabiliena. Mila kontu toxikoa den elementu batetik abiatuta.

Orkada uharteetako altxorrak

2019/09/16

Badira arrazoi asko Orkada uharteak bisitatzeko. Batetik, ekaitz batek azaleratutako herri neolitikoa, Skara Brae, eta bestetik, erradiazioak kutsatu gabeko altzairuaren iturri garrantzitsuena dagoelako han Lehen Mundu Gerratik.

CRISPR bidez aktibatzen den hidrogel adimendun bat sortu dute

2019/08/26

Seinale biologikoei erantzuteko gai diren material adimentsuek aplikazio oso interesgarriak dituzte biomedikuntzan. DNA-sekuentziak barneratuta dituzten materialak bereziki erabilgarritzat jo izan dira, baina, halakoak garatzean zailtasun handiak izan dituzte, programatzeko oso zailak direlako.

Zailtasun hori gainditzeko, CRISPR metodoa baliatu du

Munduko urrerik finena sortu dute

2019/08/06

Munduko urrerik finena sortu dute

Bi atomoko lodiera baino ez duten urrezko nanoxaflak sortu dituzte Leeds Unibertsitateko ikertzaileek. Hain dira finak, ezen bi dimentsioko materialtzat hartzen baitira. Iragarri dutenez, hamaika aplikazio izan ditzakete, bai medikuntzan, bai elektronikan, baita hainbat prozesu industrialetako erreakzio kimikoen katalizatzaile gisa ere.

Dagoeneko