Elhuyar zientziaren komunikazioa

Fisika

Atomo bakar baten magnetismoa

2019/11/12

CFM zentroko fisikariek Science aldizkarian argitaratu dute artikulu bat: tunel efektuzko mikroskopio bat egokitu dute atomoaren mailan magnetismoa detektatzeko. Idoia Mujikak kontatu digu nolakoa izan den lan hori.

Suaren arrastoen bila

2019/11/02

Suak material guztietan arrastoa uzten du eta, era berean, erretako gai guztiek arrastoa uzten dute. Irakurtzen jakitea da gakoa. Irakurketa hori egiten ikasteko Bizkaiko Foru Aldundiak Ispasterren duen suhiltzaileen formazio zentroan izan gara. Josu Garcia Merino Donostiako udaltzaina eta suteen ikerketan aditua izan du irakasle .
Jet erraldoi baten sorrera, argazkitan lehenengo aldiz

2019/10/31

Jet erraldoiak ezagutzen diren deskarga elektrikorik handienak dira: baita 90 km-ko altueraraino irits daitezkeen tximistak, alegia ionosferaraino. Hodeietan hasten dira, goraka doan tximista indartsu baten moduan, eta haien bereizgarri den itxura sortzen dute: beheko alde estu eta urdinxka, eta goialde gorrizta oso adarkatua. Kataluniako Unibertsi

Atariko proba: Aitzol Garcia Etxarri, DIPC-ko fisikaria

2019/10/26

Ikerketaz eta dibertsitateaz aritu gara. “Atariko Proba” egin diogu Aitzol Garcia Etxarri DIPC-ko fisikariari. Gaindituko ote du?
Fusioa eta STEP proiektua

2019/10/21

Ondo bereizi behar dira fisioa eta fusioa. Izen horiek ez dute batere laguntzen, baina abizena ere kaltegarria da. Fisio nuklearra eta fusio nuklearra. Nuklear abizenak ez du ospe onik ematen. Kontua da, ordea, energia ekoiztearen ikuspuntutik, oso ezberdinak direla. Kontrakoak.