Elhuyar zientziaren komunikazioa

Fisika

“Fisikari esperimentalek beharrezkoa dute teorikoon lana. Gu gabe, itsu daude”

Ion Errea Lope Fisikari teorikoa

“Fisikari esperimentalek beharrezkoa dute teorikoon lana. Gu gabe, itsu daude”

2019/03/01

Material supereroaleak lortzeko lasterketa abiadura bizian doa. Gero eta gertuago dago giro-tenperaturan supereroalea den materiala sortuko den momentua. Amestutako unea. Ez horrenbeste giro-presioan lortzekoa. Oraingoz, Lurraren erdigunean dagoen presioa bezainbestekoa lortu behar dute laborategietan, eta diamantezko gelaxkak erabiltzen ari dira presio izugarri horiek sortzeko, diamanteak hausteraino. Erdi txantxetan dio Ion Errea fisikari teorikoak ezen, diamanteak xahutzea nahi ez badugu, beharrezkoa dela teorikoen lana. EHU, DIPC eta CFMko ikertzailea da Errea.

Arnaitz Fernandez, meteorologoa

2019/02/23

Arnaitz Fernandez (Iruñea, 1995) fisika ikasketak burutzen ari da Euskal Herriko Unibertsitatean. Meteorologiarekiko pasioak eraman zuen ikasketa hauek burutzera. Haurdanik leiho ondoan begira egoten omen zen elurra edota euria zergatik egiten zuen galdetzen. Ikasketak amaitu ez baditu ere, eguraldia iragartzen badaki eta, dagoeneko, hainbat telebista eta irrati saioetan aritzen da ...

Maia Garcia fisikaria

2019/02/08

Otsailaren 11n ospatuko da emakume eta neska zientzialarien nazioarteko eguna. Guk Maia Garcia fisikariarekin hitz egin dugu, haren iritzia eta eskarmentua ezagutzeko. Emakume fisikari asko daude, nahiz eta ahalegin berezi bat egiten ari den emakumeak STEM arloko esparruetan, hau da, zientzian, teknologian, ingeniaritzan eta matematikan.

CIC-nanoGUNE 10 urte

2019/02/08

Joan den astean, Donostiako CIC-nanoGUNE zentroak 10 urte bete zituen. Gu Txema Pitarke zuzendari nagusiarekin izan gara denboran atzera begira. Zentroaren zenbakiak onak dira, eta, batez ere, egiten duten zientzia, maila altukoa.

Teknologia oinetan

2019/02/02

Oinetakoaren hiriburua da Arnedo, Errioxan, eta, beraz, ez da kasualitatea zapata hobeak egiteko ikerketa zentroa ere han egotea. Sektoreari zerbitzu teknologikoak eskaintzen dizkio kalitatea hobetzeko, arauek eskatzen dituzten ziurtagiriak lortzeko, produktu berriak garatzeko… horretarako ia 70 entsegu ezberdin egiten dizkiete oinetakoei.