Elhuyar zientziaren komunikazioa

Fisika

Noetherren teoremarik politena

2019/12/01

Noetherren teoremarik politena

Matematikariek Noetherren teorema bat baino gehiago ezagutzen dute. Izan ere, matematikarien familia ospetsu batek darama Noether abizena. Baina, denen artean, badago Noetherren teorema bereziki polit bat. Emmy Noetherrena da.

Amalie Emmy Noether 1882an jaio zen Alemanian. Askoren ustez, historiako emakume matematikaririk handiena izan da. Za

Ruth Lazkoz Saez Astrofisikaria

“Momentuz, misterioak jarraitzen du”

2019/12/01

“Momentuz, misterioak jarraitzen du”
Ruth Lazkoz Saez (Bilbo, 1971) EHUko Fisika Teorikoa eta Zientziaren Historia saileko irakaslea eta ikertzailea da, eta, uztailetik, baita Espainiako Erlatibitate eta Grabitazioaren Elkarteko lehendakaria ere (SEGRE). Besteak beste, unibertsoaren hedapena ulertu nahian dabil ikertzen, eta eman dituen erantzunetan ere ez da urrundu beretzat eguneroko lana den gaitik: unibertsoaren misterioak.

Wolfram deuna: eskatologia

2019/11/16

Zikinkeriak, txizak eta kakak nahi gabe ere barregurea ematen digute. Gisa horretako gaiak hartuta igo ziren Bergarako taula gainera Lorea Arakistain, Nagore Elu, Josu Lezameta "Jozulin" eta Koldo Garcia "Koldotxu".

Atomo bakar baten magnetismoa

2019/11/12

CFM zentroko fisikariek Science aldizkarian argitaratu dute artikulu bat: tunel efektuzko mikroskopio bat egokitu dute atomoaren mailan magnetismoa detektatzeko. Idoia Mujikak kontatu digu nolakoa izan den lan hori.

Suaren arrastoen bila

2019/11/02

Suak material guztietan arrastoa uzten du eta, era berean, erretako gai guztiek arrastoa uzten dute. Irakurtzen jakitea da gakoa. Irakurketa hori egiten ikasteko Bizkaiko Foru Aldundiak Ispasterren duen suhiltzaileen formazio zentroan izan gara. Josu Garcia Merino Donostiako udaltzaina eta suteen ikerketan aditua izan du irakasle .