Elhuyar zientziaren komunikazioa

Osasuna

Ahaztean parte hartzen duen neurona-mota bat identifikatu dute, saguetan

2019/09/19

Saguekin egindako esperimentu batean, REM fasean neurona-mota batek ahazteko prozesuan parte hartzen duela frogatu du Japoniako ikertzaile-talde batek.

Hain zuzen, loaldian, neuronen arteko sinapsiak berregin egiten dira; horren bidez, gogoratzea merezi ez duten oroimenak ezabatu egiten dira. Ikertzaileek orain ikusi dute hipotalamoko neurona batz

Inguruko zelulak janez irauten dute bizirik kimioterapiaz tratatutako minbizi-zelula batzuek

2019/09/18

Minbizi-zelula batzuek kimioterapiari aurre egiteko inguruko zelulak jaten dituztela aurkitu dute. Ikertzaileek uste dute energia lortzen dutela horrela, bizirik irauteko, eta tratamendua bukatu ondoren tumorea birsortzeko. Journal of Cell Biology aldizkarian argitaratu dute aurkikuntza.

Kimioterapiatik bizirik ateratzen diren minbizi-zelulek asko

Abortatzeko eskubidea, osasun-eskubidea

2019/09/16

Ez da ohikoa medikuntzan espezializatutako aldizkari batek gai berari buruzko bi editorial idaztea, aste gutxiko tartearekin. The Lancet astekari ospetsuak egin du, eta ez da kasualitatea, noski: landutako auziak zenbaterainoko garrantzia duen erakusten du horrek. Hain zuzen, abortua da gaia; zehatzago esateko, modu seguruan abortatzeko aukerak mur

Nerabezaroaren zientzia

2019/09/01

Nerabezaroaren zientzia
Nerabezaroa ez da haurtzarotik helduarora igarotze hutsa; prozesu bat da, eta berariazko ezaugarriak ditu. Bizitzaren aro hori aztertu dute Juan Ignacio Pérez Iglesias Fisiologiako katedradunak eta Naiara Ozamiz Etxebarria Psikologiako doktoreak, bakoitzak bere arlotik. Izan ere, prozesu biopsikosoziala da; hau da, alderdi biologikoa, psikologikoa eta soziala hartu behar dira aintzat, osotasunean ulertzeko.
Britainia Handia dagoeneko ez da elgorririk gabeko lurraldea

2019/08/21

2017an, Britainia Handiak elgorria ezabatu zuela adierazi zuen Osasun Mundu Erakundeak (OME). Britainia Handiko Osasun Sailak orain jakinarazi duenez, ordea, ez dira maila horri eusteko gai izan.

2014-2016ko kasuak aintzat hartuta adierazi zuen OMEk Britainia Handiak elgorria ezabatu zuela. Elgorririk ez egotea zirkulazioan, txertoen estaldura han