Elhuyar zientziaren komunikazioa

Giza zientziak

Bi gehi bi, berdin lau

2019/09/16

Ume txikiek matematika ikasteko moduez hitz egin dugu Gure kooperatibako Lorena Egidazu, Naiara Garro eta Lorea Duñabeitiarekin. Haiek irakasleen irakasleak dira, eta UEUk antolatuta eskaintzen dute matematika erregeleten bidez irakasteko ikastaro bat. Matematikaren didaktika, umearen abstrakzio-mailari egokituta.

Elhuyar aldizkaria eta nerabezaroen zientzia

2019/09/16

Elhuyar aldizkariaren iraileko zenbakiaren gai nagusia nerabezaroaren zientzia da. Bi ikuspututatik aztertu dute gaia adituek: bata biologikoa eta bestea psikologikoa. Ana Galarraga artikuluaren egileak kontatu digu zer ondorioztatu duten.

Nerabezaroaren zientzia

2019/09/01

Nerabezaroaren zientzia
Nerabezaroa ez da haurtzarotik helduarora igarotze hutsa; prozesu bat da, eta berariazko ezaugarriak ditu. Bizitzaren aro hori aztertu dute Juan Ignacio Pérez Iglesias Fisiologiako katedradunak eta Naiara Ozamiz Etxebarria Psikologiako doktoreak, bakoitzak bere arlotik. Izan ere, prozesu biopsikosoziala da; hau da, alderdi biologikoa, psikologikoa eta soziala hartu behar dira aintzat, osotasunean ulertzeko.
Jokabide ez-heterosexualek ez dute loturarik gene jakinekin

2019/08/29

Genetikak jokabide ez-heterosexualean eraginik ote duen ikertzeko egin den azterketa zabalenaren arabera, ez dago erlazio garbirik sexu bereko pertsonekin sexu-harremanak izatearen eta geneen artean. Nazioarteko talde batek egin du ikerketa, eta Science aldizkarian argitaratu dituzte emaitzak. Horrez gain, geneticsexbehavior.info webgunean denen es

Zientzia ilustratzen

2019/05/15

EHUk ilustrazio zientifikoari buruzko graduondo bat antolatzen du urtero, karrera bukatuta arlo horretan profesional bihurtu nahi duen edozeinentzat aproposa. Gu antolatzaileekin izan gara, Vega Asensio ilustratzailearekin eta Maren Ortiz biologoarekin. Graduondoa aurkeztu digute eta azaldu digute zer egin behar den hurrengo urteko edizioan parte hartzeko.