Elhuyar zientziaren komunikazioa

Etika

Men egiteko arrazoiak

2019/01/21

Esanekoa al zara? Agindutakoa egingo zenuke beti, baita horren ondorioz norbaitek kalteak jasango balitu ere? Zaila da norberak nola jokatuko lukeen asmatzea, egoera egokitu arte.

1961ean, hori ikusteko esperimentu bat egin zuen Stanley Milgram psikologo estatubatuarrak. Garai hartan, kriminal nazien aurkako lehen epaiketak egiten hasiak ziren, e

Eztabaida etikoa piztu dute bioingeniaritzako zenbait esperimentuk

2018/12/12

Laborategian hazitako garun-organoideak, genetikoki eraldatutako haurrak, hildako baten utero transplantatuan hazitako umea... Zientziaren lorpen hauek eztabaida etikoa piztu dute, eta agerian utzi dute araudiak adosteko beharra. Analisia, Elhuyarreko Ana Galarragaren eskutik, ETB1eko Ahoz aho saioan.
Ikerketa eta berrikuntza arduratsua

2018/11/30

Zientzia Irekiaren eta RRIaren inguruko jardunaldiak antolatu ditu Elhuyarrek udazken honetan, eta han izandako bi ikertzaileren hausnarketak jaso ditugu. Zientzia ulertzeko modu honetan aurrera egiteko beharrezkoak diren urratsak identifikatu dituzte.

Lehen umeak ustez genetikoki eraldatuak

2018/11/30

He JianKui ikertzaile txinatarrak dio enbrioi batzuk eraldatu dituela genetikoki, eta ume batzuk jaio direla enbrioi horietatik. Polemika handia sortu du albisteak. Ikustear dago egia ote den esan duena. Nolanahi ere, komunitate zientifikoak biziki kritikatu du, baita Txainan bertan ere.

Etikoki onartezintzat jo dute genetikoki eraldatutako haurren kasua

2018/11/27

Jiankui He zientzialari txinatarrak genetikoki editatutako bi haur aurkeztu ditu komunikabideetan. Youtubeko bideoetan eta prentsan azaldu duenez, zazpi bikoteren enbrioiak eraldatu zituen, CRISPR teknikaren bidez, hiesarekiko erresistente egiteko. Eta, enbrioi haietatik, bikoteetako baten biki batzuk iritsi dira jaiotzera. Esperimentua egiazkoa dela baieztatu baino lehen ere, zientzia-komunitateak arbuiatu egin du, arriskutsua eta etikoki onartezina delakoan.