Elhuyar zientziaren komunikazioa

Zoologia

Astrofisikari bat itsaspean

2019/09/01

Itziar Aretxaga Méndez, Mexikoko Astrofisika Optika eta Elektronikako Institutu Nazionaleko ikertzailea da. Galaxien eraketa eta eboluzioa, supernobak eta abar ... Astrofisikari bat itsaspean

Gehiago

Jesus Mari Txurruka

2019/05/23

Bareak ikertzen dituen Jesus Mari Txurruka biologoak jaso du aurtengo CAF-ELhuyar merezimendu saria, animalia horien fisiologian lan egiteaz gain, bizitza oso bat eman duelako zientziaren dibulgazioaz euskaraz. Harekin izan gara eta bareez eta dibulgazioaz aritu gara.

Natura klik batean

2019/05/04

Aitor Montes biologoa eta naturzalea da. Natura behatzea eta naturaz gozatzea maite du. Seguran, bere jaioterrian, txoriak gertu gertutik ikusteko behatoki bat sortu du. Bertan txorientzako janleku bat jarri du eta argazkilariarentzat animaliak isilean zelatatzeko toki eroso bat. Han biltzen dituen argazkiak Goierri Basatia blogean argitaratzen ditu, biodibertsitateak guztion ...

Antzarra, garizuman jateko

2019/04/25

Tim Birkhead ornitologoak idatzitako liburu batek kontatzen du istorioa. Erdi Arotik XVI. mendera arte, branta musuzuriaren kumeen sorrera ezezaguna zen, Artikoan ugaltzen zelako. Hortaz, mito batek zioen antzar hura egurretan sortzen zela, eta ideia hori egokia zen garizumako ostiraletan hegazti hori jateko.

Botiken eta eguzki-iragazkien arrastoak, arrainetan

2019/04/23

Botiken eta eguzki-iragazkien arrastoak, arrainetan
Haizea Ziarrusta Intxaurtza EHUko ikertzaileak frogatu duenez, amitriptilina antidepresiboa, ziprofloxazin antibiotikoa eta oxibentzona ultramore-iragazkia arrainetan metatzen dira. Horrez gain, kutsatzaile horiek arrainen plasman, burmuinean eta gibelean albo-ondorioak eragiten dituztela ohartarazi du.

Bilboko estuarioan badaude kutsatzaile ho