Elhuyar zientziaren komunikazioa

Zoologia

Beleak gai dira tresnak buruz egiteko

2018/06/28

Cambridgeko eta Aucklandeko unibertsitateetako ikertzaileek frogatu dutenez, tresnak buruz egiteko gaitasuna dute Kaledonia Berriko beleek (Corvus moneduloides). Are gehiago, beste bele batzuk egindako tresnak oroitu eta diseinua hobetzeko ahalmena ere badute. Ikertzaileen esanean, gizakia alde batera utzita, oso espezie gutxik dute gaitasun hori.

Internetera konektutako kaioak

2018/06/23

Aranzadiko Ornitologia Sailak gauzen interneteko teknologia erabiltzen du kaio hankahorien jarraipena egiteko. Duela bi urte abiatu zuen proiektuan, hegazti horiek harrapatu eta GPS gailuak jartzen dizkiete. Gailuek ordu erdian behin bidaltzen duten kokapen-seinaleari esker kaioen mugimendu guztiak jakitea posible da

Etxeko basatiak

2018/06/23

Animalia basati asko lehendabizi etxeko animaliak izan dira. Gizakiak toki batetik bestera eraman izan ditu espezie horiek eta haiek inguru berrira egokitu eta basati bihurtu dira. Bost kontinenteetan daude horren adibideak, txakur batzuetatik hasita. Kasu batzuetan, gainera, espezie horiek ekosistema berrian integratu dira, eta gaur egun babestu egiten ditugu eta ...

Intsektuak gertutik

2018/06/01

Intsektuei aurpegia ikusi nahi zien David López Encinas hernaniarrak; begiak, matrailak, barailak. Txikitatik gustatzen zaizkio intsektuak. Gida bat oparitu zioten, ... Intsektuak gertutik

Gehiago

Sirenioen arbasoak

2018/05/21

Duela 42 milioi urte, manatien eta dudongoen arbaso bat bizi zen Europan. Haren fosilak aurkitu dituzte Castejón de Sobrarben, Huescan. Itsas ugaztunak uretara egokitzen ari ziren garaiko fosilak dira. EHUko Ainara Badiola paleontologoak ikertu ditu fosil horiek. Gurekin izan du haren lanaren berri ekartzeko.