Elhuyar zientziaren komunikazioa

Zoologia

Bardea: mila aurpegi, basamortu bat?

2018/09/29

Bardea basamortua al da? Galdera horren erantzuna jakingo dugu erreportajean, eta, gainera, toki horren beste aurpegi batzuk ere erakutsiko dira. Nola sortu da paisaia berezi hura? Zer landare eta animalia bizi dira han? Geologo baten, botanikari baten eta biologo baten eskutik Bardea barrutik ezagutuko dugu, postalaz harago.
Dickinsonia animalia zaharrenetakoa dela baieztatu dute

2018/09/20

Zientzialariek orain arte ez dute garbi izan zer eratako biziduna zen Dickinsonia. Ediacara periodoko fosil obalatu batzuei deitzen zaie horrela, eta onddotzat edo protistatzat hartu izan dituzte. Orain, ordea, fosilen berariazko biomarkatzaile batzuk aztertuta, animaliak zirela ondorioztatu dute.

Adibidez, ikertzaileek nabarmendu dute Dickinsonia

Beleak gai dira tresnak buruz egiteko

2018/06/28

Cambridgeko eta Aucklandeko unibertsitateetako ikertzaileek frogatu dutenez, tresnak buruz egiteko gaitasuna dute Kaledonia Berriko beleek (Corvus moneduloides). Are gehiago, beste bele batzuk egindako tresnak oroitu eta diseinua hobetzeko ahalmena ere badute. Ikertzaileen esanean, gizakia alde batera utzita, oso espezie gutxik dute gaitasun hori.

Internetera konektatutako kaioak