Elhuyar zientziaren komunikazioa

Nanoteknologia

“Espero dut grafenoaren aplikazioak merkatuan egotea gizarteak interesa galdu aurretik”

Amaia Zurutuza Elorza Grapheneako zuzendari zientifikoa

2018/11/30

Material bidimentsionalen aroa iritsi da teknologian. Grafenoa izan zen aurkitzen lehenengoa, baina horrek mundu berri baterako ateak ireki besterik ez zuen egin. Zenbat aplikazio harrigarri irudikatuko ote zituzten zientzialariek eta ingeniariek orduz geroztik! Amets horien guztien euskarri da Graphenea, Donostian, eta hango zuzendari zientifiko Amaia Zurutuzarekin bildu gara. Eskuetan grafenoz egindako dispositiboak dituela azaldu da.
Lau emakumek eta hiru gizonek jasoko dituzte Kavli sariak

2018/06/04

Iragarri dituzte Kavli sarien irabazleak. Hiru arlotako ikerketak aitortzen dira sari horien bidez: Astrofisika, Neurozientzia eta Nanozientzia. Guztira, zazpi saritu dira aurten, eta haietako lau emakumeak dira.

Astrofisikako Kavli saria jasoko duena da bat: Ewine van Dishoeck. Astrokimikan egindako ekarpenagatik saritu dute; bereziki, izarrartek

Metal oxido bidimentsionalak sortzea lortu dute

2017/10/26

Metal likidoak erabilita material bidimentsionalak sintetizatzea lortu dute Australiako RMIT Unibertsitateko ikertzaileek. Metal oxidoen geruza fin-finak sortu dituzte, atomo gutxiko lodierakoak. Material horiek supereroaleak direnez, osagai elektroniko nanometriko ahaltsuak garatzeko aukera emango dutela adierazi dute.

Duela hamarkada bat baino g

Konexio galduaren bila

2017/10/21

Bizkarrezur muinaren lesioak tratatzeko modu bat karbonozko nanohodiekin batera jartzea izan liteke. CIC-biomagune zentroan egindako ikerketa batek erakutsi du lesioak banatutako neuronek elkarrekin birkonektatzen direla nanohodien gainean daudenan, haiek inguru eroale egoki bat sortzen dutelako horretarako.
Zartadura gehiagorik ez 3D inpresio metalikoan