Elhuyar zientziaren komunikazioa

Genetika

Nettie Stevens: Kromosomak eta sexua

2019/09/01

Nettie Stevens: Kromosomak eta sexua

“Ikerketa-lanetan aritu naiz lau urtez, eta nahiago nuke horretan jarraitu, irakaskuntzan baino, ez balitz diru-kontuengatik. Baina nire baliabideak baino ez ditut bizitzeko, eta dagoeneko ia gastatu dut duela zazpi urte unibertsitate-ikasketak egiten hasi aurretik irakasle gisa lan eginez aurreztu nuen guztia”, idatzi zuen. “Aukera bat nahi nuke n

Jokabide ez-heterosexualek ez dute loturarik gene jakinekin

2019/08/29

Genetikak jokabide ez-heterosexualean eraginik ote duen ikertzeko egin den azterketa zabalenaren arabera, ez dago erlazio garbirik sexu bereko pertsonekin sexu-harremanak izatearen eta geneen artean. Nazioarteko talde batek egin du ikerketa, eta Science aldizkarian argitaratu dituzte emaitzak. Horrez gain, geneticsexbehavior.info webgunean denen es

Immunoterapia gibel-minbizian ikertzeko sagu eredu bat sortu dute

2019/06/11

Gibel-minbizi batzuetan immunoterapia zergatik ez den eraginkorra argitu dute lehen aldiz, eta tratamendu eraginkorrak probatzeko sagu eredu bat sortu dute. Lujambio laborategiko Marina Ruiz de Galarreta Martínez eta Amaia Lujanbio Goizueta ikertzaile nafarrek gidatu dute ikerketa (Mount Sinaiko Icahn Medikuntza Fakultatea, New York).

Ikertzaileek

Zientziaren gehiegizko espektatibak

2019/06/03

Hedabideok eta zientzialariek etengabe aztertu beharko genuke nola komunikatzen ditugun zientzian eta teknologian gertatzen diren aurrerakuntzak. Batzuetan, ikusgarritasuna eman nahian, gehiegizko espektatibak sor ditzakegu gizartean, eta, ondorioz, sekulako kaltea eragin, soziala zein zientifikoa.

Puri-purian dauden bi alor ekarri ditugu, edizio genetikoan erabiltzen den CRISPR teknika eta krisi klimatikoa konpontzeko teknogiena, eta horretan aditu diren Ana Agirreri eta Alberto Ansuategiri galdetu diegu gehiegizkoak ote diren sortu diren espektatibak.

Espazioan egoteak gugan sortzen duen eragina ikertu dute bikiekin