Elhuyar zientziaren komunikazioa

Genetika

Margarita Salas gogoan

2019/11/12

Margarita Salas biokimikaria hil egin da, eta haren lana gogoratu nahi izan dugu. Erreferente bat izan da genetikaren arloan, batez ere, Phi29 bakteriofagoarekin egindako ikerketa luze eta oparo baten ondorioz.

Margarita Salas Falgueras biokimikari aitzindaria hil da

2019/11/07

Margarita Salas Falgueras biokimikaria hil da, 80 urterekin. Espainia basamortu zientifikoa zenean, phi29 fagoa ikertzen hasi zen, eta, hortik abiatuta, arlo oso bati ireki zion atea.

Elhuyar aldizkariari duela urte batzuk emandako elkarrizketan aitortu zuenez, phi29 fagoak “poztasun handiak” eman zizkion. Fagoak bakterioak infektatzen dituzten bi

CRISPR zehatza

2019/10/30

Geneen edizio egiteko Prime editing teknika sortu dute, CRISPR teknikaren bertsio zehatz bat. Galdera da: ez al zen zehatza aurreko teknika, ia mirari bat bezala saldu genuena? Erantzuna da ezezkoa: ez zen zehatza eta arazo larriak ekarri ditu. Pentsarazten duen kontua da.

Prime edizioa, gene-ediziorako teknika berria

2019/10/23

Nature aldizkariak oihartzun handia izan duen ikerketa bat argitaratu du: gene-ediziorako sistema berri eta eraginkorra diseinatu du David Liu Harvard eta MITeko ikertzailearen taldeak, ustez gaixotasunei lotutako giza mutazio genetikoen % 89 zuzentzeko balio lezakeena. Prime edizioa deitu diote teknika berriari, edizio bikaina egiteko gai dela adi

Lysenko eta ideologia “zientifikoa”

2019/10/04

Lysenko eta ideologia “zientifikoa”
Oro ez da urre. Zientzia eta ideologia: a zer parea! Zinez arriskutsua! Izan ere, zientziak ikustea eskatzen du… eta ideologiak ikusita ematen du dena. Ez dira, ez, oso bateragarriak. Zenbat adibide penagarri historian! Ikus dezagun bat.

Agenda

2019/11/22 Tabakalera, Sala Ruiza Balerdi Aretoa

Zer ari da zientzia zugatik egiten?

Agenda ikusi