Elhuyar zientziaren komunikazioa

Paleontologia

Dickinsonia animalia zaharrenetakoa dela baieztatu dute

2018/09/20

Zientzialariek orain arte ez dute garbi izan zer eratako biziduna zen Dickinsonia. Ediacara periodoko fosil obalatu batzuei deitzen zaie horrela, eta onddotzat edo protistatzat hartu izan dituzte. Orain, ordea, fosilen berariazko biomarkatzaile batzuk aztertuta, animaliak zirela ondorioztatu dute.

Adibidez, ikertzaileek nabarmendu dute Dickinsonia

Ogia, nekazaritza baino lehenagokoa

2018/09/20

Duela 14.400 urte, gaur egun Jordania den eremuan, talo-itxurako ogia egiten zutela aurkitu dute Amaia Arranz Otaeguik eta kideek. Aurkikuntza horren berri eman eta haren garrantzia nabarmendu ditu Elhuyarreko Ana Galarraga Aiestaranek, Ahoz Aho saioan.

Zalantzak neandertaltzat jotako artearen egiletzaren gainean

2018/09/04

Zalantzak neandertaltzat jotako artearen egiletzaren gainean

Duela gutxi, uranio/torio desintegrazioaren datazio-teknika erabilita,  penintsulako hiru kobazulotako artea neandertalek egina zela ondorioztatu zuten: La Pasiegan (Kantabria), Maltravieson (Cáceres) eta Ardalesen (Málaga). Orain agitaratutako ikerketa batek, ordea, zalantzan jarri ditu ondorio horiek.

Maxime Aubert arkeologo eta geomikimikariak

Sirenioen arbasoak

2018/05/21

Duela 42 milioi urte, manatien eta dudongoen arbaso bat bizi zen Europan. Haren fosilak aurkitu dituzte Castejón de Sobrarben, Huescan. Itsas ugaztunak uretara egokitzen ari ziren garaiko fosilak dira. EHUko Ainara Badiola paleontologoak ikertu ditu fosil horiek. Gurekin izan du haren lanaren berri ekartzeko.

Neandertalak eta gizaki modernoak mila urtez baino ez ziren aldi berean bizi izan eremu kantauriarrean

2018/04/24

Eremu kantauriarrean bizi izan ziren azken neandertalen eta lehen Homo sapiens-en garaia ikertu dute, Ana Belén Marín Arroyo Kantabriako Unibertsitateko ikertzailearen gidaritzapean, eta ondorio honetara iritsi dira: beste leku batzuetan ez bezala, bi populazioek oso denbora-tarte txikian egin zutela bat eremu berean, eta, beraz, elkarrekintzarako aukera gutxi izan zutela.