Elhuyar zientziaren komunikazioa

Mikrobiologia

Probiotikoak agian ez dira uste zuten bezain eraginkorrak ezta onuragarriak ere

2018/09/13

Ohikoa da probiotikoak hartzea, hesteetako funtzionamendua zaintzeko eta mirkobioma bere onera ekartzeko, adibidiez, antibiotikoak hartu ondoren. Ohitura hori, ordea, alferrikakoa izan daitekeela ondorioztatu dute ikertzaile batzuek. Are gehiago: probiotikoek mikrobioma bere onera etortzea oztopatu dezakete. Cell aldizkarian argitaratu dute ikerket

Ebolavirus berri bat detekatu dute ostalari batean, infekzioa gertatu aurretik

2018/08/30

Lehen aldiz, ebola eragiten duen birus berri bat identifikatu dute ostalari batean, gizakia infektatu edo animalia gaixotu aurretik. Bombali deitu diote birusari, eta Sierra Leonako saguzar batzuetan identifikatu dute. PREDICT proiektuaren barruan egin dute aurkikuntza, eta Nature Microbiology aldizkarian argitaratu dute haren genomaren sekuentzia.

Bakterioak edanda, Nobela irabazi

2018/06/01

Bakterioak edanda, Nobela irabazi

Petri-plakatik bakterio batzuk hartu eta haragi-
estraktu epelarekin nahastu zituen matraze batean. Matrazea ahora eraman eta, zanga-zanga, trago bakarrean irentsi zuen. Ez zen trago goxoa izan, baina ez zen kexatu.

Hiru egunetara, goranahia sentitzen hasi zen, hatsa kirats egin zitzaion. Bost egunetara, botaka hasi zen, zeharo gaixo sentitzen zen

Eureka, garagardoa!!

2018/05/28

Donostiako Eureka museoko Larraitz Etxeberria eta Mikel Abadia gurekin izan dira, garagardoaren zientziari buruz hitz egiteko. Lupulua gehitzearen arrazoi historikoaz hitz egin dugu, ale versus lager bi garagardo-mota nagusiei buruz, hartziduraz eta abar.

Erreka idorrek CO2-aren igorpen globala handitzen dute