Elhuyar zientziaren komunikazioa

Biologia artikuluak

Eztabaida sortu da Ilargiko tardigradoen inguruan

2019/08/19

2019ko apirilaren 11n Beresheet zunda israeldarrak talka egin zuen Ilargiaren aurka. Kolpearen ondorioz, zunda suntsituta geratu zen, eta zeraman zama Ilargiaren azalean sakabanatu zen. Orain jakin da zama horren artean bizidun batzuk ere bazeramatzala: milaka tardigrado, deshidratatuta eta inaktibatuta, erretxina batean.

Tardigradoak izaki mikros

Gizaki-tximino kimerak sortu dituzte

2019/08/01

Txinako laborategi batean gizaki-tximino kimerak sortu dituzte Murtziako Unibertsitate Katolikoko (UCAM) Jaun Carlos Izpisuaren taldeko ikertzaileek, El Pais egunkariari adierazi diotenez. Tximino baten enbrioian giza zelulak txertatu dituzte, transplanteetarako organoak sortzeko bideak ikertzea helburu. Ikertzaileek adierazi dutenez, Txinan egin d

Plazentan mikrobiorik ez

2019/08/01

Gizakion plazenta osasuntsuetan ez dago mikroorganismorik, Nature aldizkarian argitaratu berri den ikerketa baten arabera. Hala, azkenaldian zalantzan zegoen plazenta esterilaren hipotesiaren alde egiten du ikerketa honek.

Haurren lehen gorozkiak mikrobioz beterik egoten dira, baina ez dago argi erditzean eta ondoren kolonizatzen duten mikroorgani

CAF-Elhuyar 2019: Zelulak online daude

2019/05/15

Gizakion portaera zelulek duten jokaeraren antzekoa da. Hain zuzen ere, zelulen biologiaren mundua urruna eta ulergaitza iruditzen bazaigu ere, hori ulertzeko gure gizarteari erreparatu besterik ez dugu egin behar.
Hezur-muineko transplantea eginez hiesa senda daitekeela berretsi dute