Elhuyar zientziaren komunikazioa

Artikuluak

Munduko urrerik finena sortu dute

2019/08/06

Munduko urrerik finena sortu dute

Bi atomoko lodiera baino ez duten urrezko nanoxaflak sortu dituzte Leeds Unibertsitateko ikertzaileek. Hain dira finak, ezen bi dimentsioko materialtzat hartzen baitira. Iragarri dutenez, hamaika aplikazio izan ditzakete, bai medikuntzan, bai elektronikan, baita hainbat prozesu industrialetako erreakzio kimikoen katalizatzaile gisa ere.

Dagoeneko

Gizaki-tximino kimerak sortu dituzte

2019/08/01

Txinako laborategi batean gizaki-tximino kimerak sortu dituzte Murtziako Unibertsitate Katolikoko (UCAM) Jaun Carlos Izpisuaren taldeko ikertzaileek, El Pais egunkariari adierazi diotenez. Tximino baten enbrioian giza zelulak txertatu dituzte, transplanteetarako organoak sortzeko bideak ikertzea helburu. Ikertzaileek adierazi dutenez, Txinan egin d

Plazentan mikrobiorik ez

2019/08/01

Gizakion plazenta osasuntsuetan ez dago mikroorganismorik, Nature aldizkarian argitaratu berri den ikerketa baten arabera. Hala, azkenaldian zalantzan zegoen plazenta esterilaren hipotesiaren alde egiten du ikerketa honek.

Haurren lehen gorozkiak mikrobioz beterik egoten dira, baina ez dago argi erditzean eta ondoren kolonizatzen duten mikroorgani

Eltxo tigreak ia desagerraraztea lortu dute Txinako bi lekutan

2019/07/17

Txinako bi lekutan eltxo tigrea ia desagerraraztea lortu dute, bakterio bat eta emeak antzutzeko teknika bat erabilita. Nature aldizkarian eman dute horren berri.

Asiako iparraldekoa da jatorriz, baina azken urteetan izugarri zabaldu da, eta, gaur egun, Antartikan izan ezik, kontinente guztietan hedatu da eltxo tigrea, Aedes albopictus. Arriskutsu