Elhuyar zientziaren komunikazioa

Biokimika

CAF-Elhuyar 2019: Zelulak online daude

2019/05/15

Gizakion portaera zelulek duten jokaeraren antzekoa da. Hain zuzen ere, zelulen biologiaren mundua urruna eta ulergaitza iruditzen bazaigu ere, hori ulertzeko gure gizarteari erreparatu besterik ez dugu egin behar.

Botiken eta eguzki-iragazkien arrastoak, arrainetan

2019/04/23

Botiken eta eguzki-iragazkien arrastoak, arrainetan
Haizea Ziarrusta Intxaurtza EHUko ikertzaileak frogatu duenez, amitriptilina antidepresiboa, ziprofloxazin antibiotikoa eta oxibentzona ultramore-iragazkia arrainetan metatzen dira. Horrez gain, kutsatzaile horiek arrainen plasman, burmuinean eta gibelean albo-ondorioak eragiten dituztela ohartarazi du.

Bilboko estuarioan badaude kutsatzaile ho
Loaren eskasiak alzheimerraren garapena bizkortzen du

2019/01/24

Jakina da lo-eskasiak eta alzheimer gaixotasunak badutela nolabaiteko erlazioa, baina zientzialariek ez dute jakin izan nola gauzatzen den harreman hori. Science aldizkariak argitu du oraingoan: loa eteten denean, gora egiten du nabarmen alzheimer gaixotasunean gako den Tau proteinaren kontzentrazioak. Zehazki, Tau proteina % 50 gehiago agertzen de

Migrainak zein mekanismoren bidez sortzen diren identifikatu dute

2018/12/18

Frantziako Zientzia Ikerketarako Zentroko ikertzaileek migrainak sortzearen arrazoietako bat aurkitu dute: proteina baten mutazioan dago gakoa. Neuronen jarduera elektrikoa inhibitzeko gaitasuna du berez proteinak, baina, mutazioz, gaitasuna galdu eta, ondorioz, hiperestimulazioa sortzen da neurona sentsorialetan.

Neuronen jarduera elektrikoa korr

Atariko proba: Nagore Elu, biokimikaria

2018/09/29

Albaitaritza edo medikuntza ikastea burutik pasa bazitzaion ere, nahiago izan zuen gaixotasunekin lan egitea gaixoekin baino, eta horregatik aukeratu zuen biokimika. Gutxienez, bizitzan behin hegazkin batetik salto egitea gomendatzen digu, eta aitortzen du tesia amaitu eta zientzia-karrerara salto egiteak bertigo handiagoa ematen diola.