Elhuyar zientziaren komunikazioa

Biokimika

Migrainak zein mekanismoren bidez sortzen diren identifikatu dute

2018/12/18

Frantziako Zientzia Ikerketarako Zentroko ikertzaileek migrainak sortzearen arrazoietako bat aurkitu dute: proteina baten mutazioan dago gakoa. Neuronen jarduera elektrikoa inhibitzeko gaitasuna du berez proteinak, baina, mutazioz, gaitasuna galdu eta, ondorioz, hiperestimulazioa sortzen da neurona sentsorialetan.

Neuronen jarduera elektrikoa korr

Atariko proba: Nagore Elu, biokimikaria

2018/09/29

Albaitaritza edo medikuntza ikastea burutik pasa bazitzaion ere, nahiago izan zuen gaixotasunekin lan egitea gaixoekin baino, eta horregatik aukeratu zuen biokimika. Gutxienez, bizitzan behin hegazkin batetik salto egitea gomendatzen digu, eta aitortzen du tesia amaitu eta zientzia-karrerara salto egiteak bertigo handiagoa ematen diola.
Mitosiaren proteinen atlas dinamikoa argitaratu dute

2018/09/11

Zelula banatzeko prozesuan parte hartzen duten proteinen lehen atlas dinamikoa osatu dute. Biologia Molekularreko Europako Laborategian egin dute, eta ikertzaile guztien eskura jarri dute.

Hain zuzen ere, proteinak dira mitosia, zelula banatzeko prozesua, aurrera eramaten dutenak. Prozesu konplexua da, eta proteinek sarri taldeka egiten dute lan h

Autismoarekin lotutako 200 generi eragiten dien proteina bat aurkitu dute

2018/08/20

Proteina bat autismoaren garapenean gako izan litekeela aurkitu du nazioarteko ikertzaile-talde batek. CPEB4 proteinak autismoa izateko arriskuarekin lotuta dauden 200 bat genetan eragiten duela ikusi dute.Nature aldizkarian argitaratu dute lana.

Azken urteetan sindrome autista duten milaka pertsonei egindako azterketa genetikoen bidez, 200 bat ge

Biokatalizatzaileak, industria jasangarriago bat lortzeko

2018/06/11

Erreakzio eta prozesu biologikoak motelegiak izan ohi dira bizitzarekin bateragarri izateko. Arazo hori gainditzeko, erreakzioak azkartzeaz arduratzen diren biokatalizatzaileak ekoizten ditugu, eskura ditugun nanomakina boteretsuenak. Azken urteotan, biokatalizatzaile berriak diseinatu eta ekoizten ikasi dugu; molekula horiek erreakzioen kontrola ematen digutenez, aplikazio ugari dituzte industrian.