Elhuyar zientziaren komunikazioa

Kimika artikuluak

Kokainaren gorakada nabarmena Europako hondakin-uretan

2019/10/23

Kokainaren gorakada nabarmena Europako hondakin-uretan

Europa osoko hondakin-uretako analisiak agerian utzi du kokainaren kontsumoa nabarmen hazi dela 2011-2017 artean, eta hori bera dela Europako hegoaldeko eta mendebaldeko droga nagusia. Aldiz, ekialdeko herrialdeetan metanfetamina da kontsumituena.

Ikerketan nazioarteko 71 ikertzailek parte hartu dute, eta Salamancako Unibertsitatearen gidaritzapea

Amets baten truke

2019/10/22

Amets baten truke

Goizeko makarrak garbitzen ez dituzten batzuentzat (makarrak malkar?), zientziaren mundua hertsia eta zurruna da. Imajinaziorako lekurik gabea edo. Bai zera: zientziaren historia poesiaz eta ametsez beterik dago!

Bilgarrietarako material erabat birziklagarria garatu dute EHUn

2019/10/16

EHUko eta Coloradoko Estatu Unibertsitateko (AEB) ikertzaileek plastiko-mota erabat birziklagarri eta berri bat garatu dute, plastiko bilgarrien egungo ordezkoak baino hobea dena eta plastikoaren ekonomia zirkularra bultzatzen duena.

Egileek aipatu dutenez, ez da erraza elikagaiak biltzeko polimero biodegradagarri onak lortzea. Poli(azido laktikoa

Pitzadurarik ez Nobelen erreinuan

2019/10/14

Nobel saria jasoko duten ikertzaileen izenak ezagutu baino astebete lehenago, irabazle tipikoen erretratuak erakutsi zituen Inside Science komunikabide estatubatuarrak. Erretratu horiek egiteko, Medikuntza edo Fisiologiako Nobelaren 199 irabazleen aurpegiak, Fisikakoaren 201enak eta Kimikakoaren 165enak konbinatu dituzte, eta hala lortu dituzte, hu

Kimikako Nobel saria, litio-ioizko bateriak garatu zituztenentzat

2019/10/09

Stanley Whittingham, John Goodenough eta Akira Yoshino ikertzaileek jasoko dute 2019ko Kimikako Nobel saria, litio-ioizko bateriak garatzeagatik. Nobel Fundazioak aditzera eman du gure bizitzak irauli dituztela litio-ioizko bateriek. Haiei esker, kablerik gabeko eta erregai fosilik gabeko gizarte baterako bidea ireki dutela adierazi du.

Telefono