Elhuyar zientziaren komunikazioa

Osasuna artikuluak

Britainia Handia dagoeneko ez da elgorririk gabeko lurraldea

2019/08/21

2017an, Britainia Handiak elgorria ezabatu zuela adierazi zuen Osasun Mundu Erakundeak (OME). Britainia Handiko Osasun Sailak orain jakinarazi duenez, ordea, ez dira maila horri eusteko gai izan.

2014-2016ko kasuak aintzat hartuta adierazi zuen OMEk Britainia Handiak elgorria ezabatu zuela. Elgorririk ez egotea zirkulazioan, txertoen estaldura han

Eltxo tigreak ia desagerraraztea lortu dute Txinako bi lekutan

2019/07/17

Txinako bi lekutan eltxo tigrea ia desagerraraztea lortu dute, bakterio bat eta emeak antzutzeko teknika bat erabilita. Nature aldizkarian eman dute horren berri.

Asiako iparraldekoa da jatorriz, baina azken urteetan izugarri zabaldu da, eta, gaur egun, Antartikan izan ezik, kontinente guztietan hedatu da eltxo tigrea, Aedes albopictus. Arriskutsu

Landa-eremuko mikroorganismoek asma izateko arriskua txikitzen dute hirian

2019/06/17

Hirietako etxeetako hautsean landa-eremuan ohikoak diren mikroorganismoak daudenean arrisku txikiagoa dago haurrek asma izateko; ondorio horretara iritsi dira Nature Medicine aldizkarian argitaratu berri duten lan batean.

Lehenengo Finlandiako laurehun etxetako hautseko mikrobiota aztertu zuten ikertzaileek. Etxe batzuk landa-eremukoak ziren, eta

Loa, atsedena baino askoz gehiago

2019/06/01

Loak ez balu funtzio guztiz ezinbesteko bat izango, eboluzioaren akatsik handienetako bat litzatekeela esan zuen 1978an Allan Rechtschaffen loaren ikertzaile aitzindariak. Ez da eboluzioaren akatsa, jakina. Azken urteetako ikerketei esker, gero eta argiago dugu ez ditugula alferrik pasatzen lo ia 30 urte.
Migrainarekin lotutako proteina batek emeei soilik eragiten die saguetan

2019/04/09

Migrainarekin lotutako proteina batek sagu emeei mina eragiten die, baina arrei ez, Texasko Unibertsitatean egin duten ikerketa baten arabera. Horrek lagun dezake ulertzen zergatik emakumeek gizonek baino hiru aldiz migraina gehiago izaten duten. Journal of Neuroscience aldizkarian argitaratu dute ikerketa.

Badira 30 urte inguru CGRP proteinak mig