Elhuyar zientziaren komunikazioa

Medikuntza

Esklerosi anizkoitzaren aurrerapena moteltzen duen molekula bat aurkitu dute

2018/07/04

Animalia-ereduekin egindako ikerketa batean, esklerosi anizkoitzaren aurrerapena moteltzen eta sintomak aritzen dituen molekula gako bat aurkitu dute.

Zehazki, P2X4 izeneko errezeptore bat identifikatu dute zelula mikroglialetan. Animalia-ereduekin egindako esperimentuetan, frogatu dute errezeptore hori aktibatzen duten farmakoek gaixotasunaren s

Lagun asko eta Nobel saridun bat

2018/07/03

Joachim Frank iazko kimikako Nobel saridunaren hitzak izan ditugu. Baita harekin lan egin duen Xabier Agirrezabala ikertzailearenak ere. Baina haiek ez dira gurekin estudioan egon; haiek elkarrizketatu zituzten, ordea, Mentxu Aiertza gure kolaboratzaileak eta Berriako Edu Lartzanguren kazetariak. Mentxu eta Edu gurekin izan dira denboraldiko azken saio honetan gurekin.

3D inprimagailuak eta zirujauak: aliantza emankor bat

2018/06/02

3D inprimagailuak geroz eta gehiago erabiltzen dira medikuntzan. Izan ere, oso lagungarriak dira, adibidez, ebakuntzak prestatzeko. Tknika eta Biodonostia, TECNUMekin batera, elkarlanean ari dira 3D inprimagailuen erabilera medikoa bertan garatzeko.
Kaloria gutxiago, gehiago bizitzeko

2018/06/01

Bizialdia luzatzeko estrategien artean, kaloriak gutxitzea da interes handiena piztu duenetako bat, zenbait animalia-espezietan eraginkorra eta segurua dela frogatu baita. Zientzialariek, ordea, oraindik ez dituzte ondo ezagutzen kaloria-murrizketaren atzean dauden mekanismoak, ezta pertsonetan epe luzean zer eragin duen ere. Galdera horiei erantzuteko helburua du CALERIE esperimentuak, eta orain jakinarazi dituzte bigarren urteko ondorioak: animalietan bezala, kaloria-murrizketak zahartzea moteltzen du pertsonetan.
Osasuna zahartzaroan