Elhuyar zientziaren komunikazioa

Berdintasuna

Pitzadurarik ez Nobelen erreinuan

2019/10/14

Nobel saria jasoko duten ikertzaileen izenak ezagutu baino astebete lehenago, irabazle tipikoen erretratuak erakutsi zituen Inside Science komunikabide estatubatuarrak. Erretratu horiek egiteko, Medikuntza edo Fisiologiako Nobelaren 199 irabazleen aurpegiak, Fisikakoaren 201enak eta Kimikakoaren 165enak konbinatu dituzte, eta hala lortu dituzte, hu

Margarita Moujan Otaño, matematikaria eta zientzia-fikzio idazlea

2019/10/08

Magdalena Moujan Otaño matematikariaz aritu da Elhuyarreko Ana Galarraga Aiestaran ‘Ahoz Aho’n. Zientzialaria ez ezik, zientzia-fikziozko ipuinak idazten zituen, eta bere lanak frankismoaren zentsura pairatu zuen.
"Talde bat izateak asko laguntzen dizu teknikoki eta emozionalki"

Lide Arana Urbieta Biokimikaria

"Talde bat izateak asko laguntzen dizu teknikoki eta emozionalki"

2019/10/04

Lide Arana Urbieta biokimikariari, neurri batean, etxetik zetorkion zientzian aritzea: "Familian zientzialari pila bat ditut: fisikariak, biologoak, kimikariak... Gaztetan, nire lagun askok ez bezala, ez neukan garbi zer ikasi nahi nuen, baina, nahita edo nahi gabe, zientziara jo nuen, eta pentsatzen dut horretan izango zuela eraginen bat ingurukoa

Bonobo emeen sexu-harremanak, jokabide ez-heterosexualak eta geneak, eta katu klonatua

2019/09/25

Bonobo emeek sarriago izaten dituzte sexu-harremanak elkarren artean, arrekin baino. Horrek haien arteko elkarlana sendotzen du. Bestalde, pertsonetan, azterketa genetiko handi bat egin da geneen eta jokabide ez-heterosexualen arteko harremana ikertzeko. Eta klonatutako katuak jatorrizkoaren antzik ez duela ere azaldu du Elhuyarreko Ana Galarraga Aiestaranek, ETB1eko Ahoz aho saioan.
"Lehen sektorean eta ikerketan emakume izateak desabantailak ditu”