Elhuyar zientziaren komunikazioa

Genetika

Asmaren, errinitis alergikoaren eta ekzemen oinarri genetikoa zehaztu dute

2017/10/31

Asmak, errinitis alergikoak (hautsari edo polenari alergia, adibidez) eta ekzemek neurri batean oinarri genetiko bera zutela jakina zen. Hain zuzen ere, horregatik, ohikoa izaten da gaitz horietako bat baino gehiago batera agertzea. Orain, gaitz horien atzean dauden arrisku-faktore genetikoan zein diren aztertu dute, eta guztira 136 faktore identif

Genoma editatzeko metodo berriak aurkeztu dituzte

2017/10/25

Genoma eraldatzeko teknika berri bana aurkeztu dute Nature eta Science aldizkariek. Bietan Broad Institutuko (Harvard Unibertsitatea) eta MITeko ikertzaileek parte hartu dute, eta biek dute helburutzat gaitzak eragiten dituzten mutazio molekular txikiak zuzentzea. Bi tekniken arteko alde nagusia ituan dago: batean DNA sekuentziaren base nitrogenatu

Giza geneen erregulazioaren atlasa sortu dute

2017/10/17

Pertsona baten zelula guztiek gene berak dituzten arren, haien espresioa asko aldatzen da batetik bestera. Hala lortzen da batzuk begiko zelula, baina beste batzuk urdaileko zelula bihurtzea, esaterako. Hainbat urteko lanaren ondoren, eta hildako 449 pertsonen 42 ehunetako laginak aztertu eta gero, giza geneen erregulazioaren atlasa sortu dute, leh

Atariko proba: Koldo Garcia, biologoa

2017/10/07

Koldo Garcia Etxebarria bilogo konputazionala da. Elkarrizketa pertsonal hau bere lantokiaren atarian, Biodonostian, egin diogu. Gaindituko ote du Atariko proba?
Tximeleten hegoetako marrazkien oinarri genetikoa argitu dute