Elhuyar zientziaren komunikazioa

Genetika

Genetika aurreratua txakolina hobetzeko

2017/02/18

Ardoaren ezaugarrietan eragina du mahastiaren lurrak. Lurrean dauden mikroorganismoak dira horren erantzule. Mikroorganismo horiek identifikatzeko proiektu bat ezagutuko dugu, teknika berri bat darabilena, gainera.

Txerri/gizaki enbrioi kimera bat sortu dute

2017/02/03

Zientzialariek hamarkadak daramatzate zelula ametatik abiatuta laborategian ehun eta organoak lortu nahian, baina emaitzak ez dira nahi bezain onak. Horregatik beste bide bat hartzea erabaki dute: giza zelulak animalietan haztea. Horri buruz aritu da Elhuyarreko Ana Galarraga, Info7 irratiaren Talaiatik tartean.

Mutazioak saihesteko mekanismo berria aurkitu dute

2017/02/01

Mutazioak saihesteko mekanismo berria aurkitu dute

Argitaratu berri den ikerketa baten arabera, zenbait mikroorganismok orain arte ezezaguna zen sistema bat erabiltzen dute material genetikoko akatsak detektatu eta zuzentzeko. Mekanismo horri esker, bakterio patogeno batzuek antibiotikoekiko erresistentziak saihesten dituzte; tuberkulosiaren erantzule den Mycobacterium tuberculosis bakterioak, best

Enbrioiak laborategian, aukerak eta kezkak

2017/01/27

Maiz izan dira teknologiak emandako aukeren, ikuspegi etikoaren eta arau legalen arteko tirabirak, eta horien adibide dira lagundutako ernalketaren historian izandako auziak: in vitro ernalketa, hiru pertsonaren DNA duten enbrioiak… Auzi horien gaineko erabakiak hartu izan dituzte erakunde araugileek, eta haien pean aritzen dira zientzialariak. Auk

Gizaki/txerri enbrioi kimerak sortu dituzte

2017/01/26

Salk Institutuko ikertzaileek gizaki/txerri kimerak sortu dituzte lehenengo aldiz. Ikertzaileek onartu dute zaila egin zaiela gizakion eta txerrien zelulak nahastuta dituzten enbrioiak haztea, baina lortu dute. Giza zelula amak txerrien enbrioietan –blastozistoetan– sartu eta hazi dituzte. Cell aldizkarian argitaratu berri dituzte emaitzak.

Juan C