Elhuyar zientziaren komunikazioa

Neandertalak eta gizaki modernoak mila urtez baino ez ziren aldi berean bizi izan eremu kantauriarrean

2018/04/24

Eremu kantauriarrean bizi izan ziren azken neandertalen eta lehen Homo sapiens-en garaia ikertu dute, Ana Belén Marín Arroyo Kantabriako Unibertsitateko ikertzailearen gidaritzapean, eta ondorio honetara iritsi dira: beste leku batzuetan ez bezala, bi populazioek oso denbora-tarte txikian egin zutela bat eremu berean, eta, beraz, elkarrekintzarako aukera gutxi izan zutela.

Estralurtarrak eta gorila-efektua

2018/04/23

Aste honetan jaurti du NASAk TESS satelitea. NASAren azkenaldiko misio handiena da; haren zeregina, 20.000 exoplaneta inguru aztertzea. Exoplanetak eguzki-sistemaren kanpoko planetak dira, eta, halakoak aurkitzeko, zeruaren % 85 arakatuko du. Hori gutxi ez, eta hordagoa ere jo du NASAk: bizi estralurtarra topatzeko balioko du. Edo, txikira jota, ex
Duela 42 milioi urteko sirenio-espezie bat aurkitu dute Piriniotan

2018/04/18

Piriniotan sirenioak bizi ziren duela 42 milioi urte, itsasertzeko eremua zen garaian. Hala eman dute aditzera EHUko, Zaragozako Unibertsitateko eta Nova Lisboa Unibertsitateko ikertzaileek, Huescako Sobrarbe geoparkean aurkitutako sirenio-hezurretan oinarrituta. 300 sirenio-hezur fosil aurkitu dituzte, eta orain arte ezagutu gabeko sirenio-espezie

Bizkarrezur-muineko transplanteak GIBa desagerrarazteko duen gaitasuna, ikergai

2018/04/16

Leuzemia tratatzeko bizkarrezur-muinaren transplante bat jaso ondoren, GIBa detektaezin bihurtu zaie zenbait pazienteri. Ondorio horren atzean dauden mekanismoak argitzea da Jon Badiola Gonzálezen helburua, egunen batean GIBaren aurkako terapian aplikagarriak izango diren itxaropenarekin. Duela gutxi, Europako odol eta hezur muin transplantearen elkarteak ematen duen Best Young Abstract Award saria jaso du lan horrengatik.
Dozena bat zulo beltz txiki, gure galaxiako zulo beltz erraldoiaren inguruan

2018/04/11

Esne Bidearen erdian eta Lurretik 25.000 argi-urtera dagoen zulo beltz erraldoiaren inguruan, dozena bat zulo beltz txiki detektatu ditu Columbiako Unibertsitateko (AEB) astronomo-talde batek. Zulo beltzek igorritako X izpiak neurtuz jakin dute, Chandra Behatokiak 12 urtez egindako 1,4 milioi behaketa aztertuta.

X izpiak nano zuriek eta baita gala

Pedro Miguel Etxenike Europako Fisika Elkarteko ohorezko kide izendatu dute

2018/04/11

Pedro Miguel Etxenike Europako Fisika Elkarteko ohorezko kide izendatu dute

Pedro Miguel Etxenike Landiribar EHUko katedradun eta DIPC Donostia International Physics Center-eko zuzendaria Europako Fisika Elkarteko (EPS) ohorezko kide izendatu dute.

Aitormen hori 20 pertsonak baino ez dute mundu osoan; tartean daude Jocelyn Bell astrofisikaria, zazpi Nobel saridun, Ikerketa Nuklearretarako Europako Kontseiluko bi zuzendari

Ozeano Bareko plastikozko uhartea: gero eta handiagoa, gero eta azkarrago

2018/04/08

Azken ikerketaren arabera, uste zutena baino are handiagoa da plastikozko uhartea, Ozeano Barean, Kalifornia eta Hawaii artean, metatutako plastiko-multzoa. Zehazki, 1,6 milioi km2-ko azalera du, hau da, Euskal Herria baino 76 aldiz handiagoa da. Gainera, esponentzialki hazten ari dela ohartarazi dute ikertzaileek.

Ocean Cleanup Fundazioak zuzendu

Artikulu gehiago

Bihotza berrabiarazteko ekipoak

Batzuetan, begi bistako arrazoirik gabe, pertsona baten bihotzak odola ponpatzeari ...

Bideo gehiago

Sirenio

Sirenio baten fosila Pirinioetan agertu dela irakurri dugu azken egunetan, baina zein da sirenio hitzaren jatorri etimologikoa?

Hitz gehiago