Elhuyar zientziaren komunikazioa
Zika birusak emakume haurdunen immunologia-sistema ahultzen duela frogatu dute

2017/08/22

Zika birusak emakume haurdunen immunologia-sistema ahultzen duela frogatu dute Keck Medikuntza Fakultateko ikertzaileek (USC). Ahultze horren ondorioz, birusak ez du oztoporik hedatzeko eta fetuari kalte egiteko.

Ikertzaileek azaldu dutenez, emakume haurdunen immunologia-sistema berez dago ahulduta, gorputzak ez dezan fetua errefusatu. Horrek bera

Materialak ere frustratzen dira

2017/08/11

Frustrazioa egunerokotasunean sentitzen dugu, eta ia beti era negatiboan ikusten dugu: porrotaren alboan, iluntasunean, alde ezezagunean. Baina, ez al da ideia on eta berrien abiapuntu? Eta bizidunok bakarrik sentitzen al dugu? Ez, materialek ere frustrazioa izaten dute, eta putzutik irteteko hartzen duten jarrerak ondorio oso interesgarriak izan ditzake.
Gaixotasun bat eragiten duen mutazio bat zuzendu dute giza enbrioietan

2017/08/02

Genoma editatzeko CRISPR teknika erabiliz, gaixotasun bat eragiten duen mutazio bat zuzendu dute giza enbrioietan. Gaixotasun genetiko batzuk ondorengoetara pasatzea saihesteko bide eraginkor eta seguru bat izan daitekeela ondorioztatu dute ikertzaileek, nahiz eta argi utzi duten oraindik asko hobetu behar dela klinikoki erabili ahal izateko. Natur

Gaueko haizeak egunekoen desberdinak dira Artizarrean

2017/08/01

Gaueko haizeak egunekoen desberdinak dira Artizarrean

Artizarreko gaueko aldeko haizeek eguneko aldekoenen portaera nabarmen ezberdina dute, EHUko ikertzaile batzuek beste hainbatekin batera Nature Astronomy aldizkarian argitaratu duten lan baten arabera.  Aurreikusi ezin diren haizeak, uhin geldikorrak eta laino aldakorrak topatu dituzte.

1960ko hamarkadan, 360 kilometro orduko haize-boladak neurtu

Paleolitoko behe-erliebeak topatu dituzte Aitzbitarten

2017/07/10

Madeleine aldiko lau behe-erliebe aurkitu dituzte Aitzbitarte IV kobazuloan (Errenteria): bi bisonte, zaldi bat, eta beste animalia bat, oraindik ez dakitena ziur zer den. Haiekin batera, beste 12 grabatu inguru ere aurkitu dituzte; eta gehienak ohiko irudiak badira ere, alegia, bisonteak eta zaldiak, badira bestelakoak ere: esku baten inpresio bat

Bizi-itxaropenaren muga

2017/07/10

Duela urtebete eskas, pertsonon bizi-itxaropena gehienezko mugara iritsia zela baieztatu zuten ikertzaile batzuek, Nature zientzia-aldizkarian argitaratutako artikulu baten bidez. Ikertzaile haien esanean, XIX. mendetik aurrera bizi-itxaropenak gorakada ikaragarria izan du.Horrez gain, gogorarazten dute animaliekin egindako esperimentu genetikoen e

“Noizean behin, eureka-momentuak izaten ditugu”

Amaia Lujanbio Goizueta Onkologia-ikertzailea

“Noizean behin, eureka-momentuak izaten ditugu”

2017/07/07

Amaia Lujanbio Goizueta goizuetarra da, baina bere herritik kilometro askotara erantzun die gure galderei: New Yorketik, hain zuzen. Izan ere, minbizia ikertzeko laborategi bateko buru da han, Lujambio Laboratory, Mount Sinaiko Icahn Medikuntza Fakultatean.

Zuzen-zuzenean iritsi da hara. Dioenez, txiki-txikitatik gustatu izan zaizkio ikerketa eta