Elhuyar zientziaren komunikazioa
Zesareaz jaiotako haurren mikrobiota partzialki berreskuratzea lortu dute

2016/02/08

Jaioberriek amaren baginako jariakinekin izaten duten hartu-emana eten egiten da zesarea bidez jaiotzen direnean. Ondorioz, ez dute garatzen jaioberriengan ohikoa den mikrobiota. Hasierako bakterio-komunitateek haurraren sistema immunearen eta digestioaren garapenean duen garrantzia ikusita, horretan eragiteko modua bilatzen aritu dira ikertzaileak

"Norbera bakarrik ez da inora ailegatzen"

Maddi Arzak Erzibengoa Biologoa

"Norbera bakarrik ez da inora ailegatzen"

2016/02/05

Maddi Arzaki etxetik datorkio zaletasuna. Aitortzen duenez, ama oso naturazalea du, eta mendira joaten zirenean, gustuko zuen naturari buruzko azalpenak ematea. Hori aintzat hartuta, ez da harritzekoa Biologia aukeratu izana unibertsitate-ikasketak egiteko garaian. "Ikasgaien artean botanika genuen, eta ikaragarri gustatu zitzaidan. Hortik abiatuta

Giza ehun artifizialak egiteko euskarri hobeak nola egin proposatu dute

2016/02/02

Giza ehun artifizialak egiteko euskarri hobeak nola egin proposatu dute

Giza ehun artifizialetan oxigenoa eta elikagaiak hobeto garraiatzeko estrategia berri bat proposatu dute EHUko eta Oxfordeko Unibertsitateko ikertzaileek. Ehunak egiteko euskarrien egituran dago gakoa.

Organo eta ehun artifizialak egiteko nanoaldamioak erabiltzen dira zelulak hazteko euskarri gisa. Eta erronka handienetako bat da zelulek funtziona

Zika birusaren hedapenari eta ondorioei neurria hartu nahian

2016/02/01

Munduko Osasun Erakundeak gaur erabakiko du Zika birusarengatik mundu-mailako larrialdi egoera ezarriko ote duen. Izan ere, infekzioak izugarri ari dira hedatzen, bereziki Amerikako eremu tropikaletan, eta, horrekin batera, asko areagotu dira mikrozefalia-kasuak jaioberritan, eta Guillain-Barré sindrome-kasuak.

Brasilen, adibidez, mikrozefaliarek

Antartidako onddoek Marteko kondizioetan biziraun dute ISSn

2016/01/28

Urte eta erdiz Nazioarteko Espazio Estazioan (ISS) Marteren antzeko kondizioetan egon ondoren, Antartidako onddo batzuek bizirik irautea lortu dute baieztatu dute. Cryomyces antarcticus eta Cryomyces minteri  ziren onddo horiek, eta, jakinarazi dutenez, hemezortzi hilabete muturreko kondizioetan igaro ondoren, onik zituzten zelulen % 60a.

Beste bi

Toxikotasun-azterketetarako ez da beharrezkoa animaliak erabiltzea

2016/01/27

Konposatu kimikoen toxikotasun-maila iragartzeko ez da animalietan probatu beharrik, nahikoa zelulak erabiltzea. Ondorio horretara iritsi dira Estatu Batuetako NIH (National Institutes of Health) erakundeko ikertzaileak, Nature Communications aldizkarian argitaratu dutenez.

Pestizida, industriarako konposatu kimiko, elikagaientzako gehigarri, boti

Kalkulu okerrak

2016/01/25

Bat baino gehiago zapuztuta geratu da jakin duenean gure gorputzean ez direla hainbeste bakterio bizi (ezta, Koldotxu, Eider?). Baina bai, hala da: zientzialariek ere noizbait egiten dituzte okerrak kalkuluetan, eta, antza denez, Thomas Luckey mikrobiologoa ez da salbuespena. Hari zor diogu zelulak baino 10 aldiz bakterio gehiago ditugun ustea.

Lu