Elhuyar zientziaren komunikazioa

67 P kometaren azalean da Rosetta zunda

2016/09/30

67 P kometaren azalean da Rosetta zunda

ESAren operazio-zentrotik baieztatu dutenez, Rosetta zunda aurreikusi bezala jarri da kometaren azalean. Une horretan, Lurrera seinaleak bidaltzeari utzi dio. Hala, hemendik aurrera, kometaren magalean jarraituko du bidaiatzen, Philae ontziarekin batera.

Jaisteko operazioan, gas-kromatografoak,kamerak eta beste tresna batzuk funtzionatzen eta datu

Rosettaren azken agurra

2016/09/30

Gaur eguerdian amaituko du Rosetta ontziak bere bidaia, azkenaldian bidelagun izan duen 67 P kometan lur hartuta. Duela 12 urte, 6 hilabete eta 28 egun atera zen Guyana Frantsesetik, eta 7 900 milioi km egin ditu espazioan. Azken bi urte eta erdiak 67P edo Churyumov-Gerasimenko kometa aztertzen eman ditu, eta 218,25 GB datu zientifiko bildu ditu. Nabigazio-kamerak, berriz, 16 650 iruditik gora hartu ditu, eta 14 900 ordutan egon da Lurrarekin kontaktuan. Zenbakiek misioaren arduradunen esana berresten dute: ESAren misio handiena da Rosetta.
Paleoproteomikak erakutsi du neandertalek bitxiak egiten zituztela beren burua apaintzeko

2016/09/28

Mende erdia pasa da Frantziako Grotte du Renne kobazuloan apaingarri artistiko ezagunak aurkitu zituztenetik, eta azkenean, neandertalek eginikoak direla frogatu du PNAS aldizkarian argitaratutako ikerketa batek. Eztabaida handia egon da urte askoan, eta hezur fosilen jatorria ezagutzeko gakoa izan da erabili den teknika berria: paleoproteomika.

G

Zeliakiarekin lotutako gene berriak aurkitu dituzte EHUko ikertzaileek

2016/09/22

Zeliakiarekin lotutako gene berriak aurkitu dituzte Euskal Herriko Unibertsitateko ikertzaileek, datu genomikoak aztertzeko metodologia berri bat aplikatuz. Horrez gain, gene horietako batzuen espresioan aldaketak ere atzeman dituzte. European Journal of Human Genetics aldizkarian argitaratu dute lana, EHUko Genetika, Antropologia Fisikoa eta Anima

Emakumeak baztertuta, mendekotasunei buruzko ikerketetan

2016/09/20

Emakumeak baztertuta, mendekotasunei buruzko ikerketetan

Mendekotasunei buruzko ikerketetan emakumeak baztertu egiten direla salatu dute, Addiction Biology aldizkariaren azken zenbakian. Aldizkariaren zenbaki berezi bat da, Jaume I Unibertsitateko Carla Sanchis Segurak eta Michigango Unibertsitateko Jill Beckerrek koordinatua, eta haiek dira baita sarrerako artikuluaren egileak ere. Artikuluaren izenburu

Mikroorganismoek ez dute moralik

2016/09/19

Mikroorganismoak amoralak dira, ez dira bereizten on eta gaiztoen artean. Baieztapen hori deigarria izan daiteke askorentzat, azkenaldian nahiko zabalduta baitago bakterioak onuragarriak direla, bereziki hesteetan bizi direnak. Hain zuzen, horretan oinarritzen dira jogurt-ekoizle asko, adibidez, haien produktuak onuragarriak direla aldarrikatzeko.

Esne Bidearen mapa osatuena, Gaiaren eskutik