Elhuyar zientziaren komunikazioa
Zeliakiarekin lotutako gene berriak aurkitu dituzte EHUko ikertzaileek

2016/09/22

Zeliakiarekin lotutako gene berriak aurkitu dituzte Euskal Herriko Unibertsitateko ikertzaileek, datu genomikoak aztertzeko metodologia berri bat aplikatuz. Horrez gain, gene horietako batzuen espresioan aldaketak ere atzeman dituzte. European Journal of Human Genetics aldizkarian argitaratu dute lana, EHUko Genetika, Antropologia Fisikoa eta Anima

Emakumeak baztertuta, mendekotasunei buruzko ikerketetan

2016/09/20

Emakumeak baztertuta, mendekotasunei buruzko ikerketetan

Mendekotasunei buruzko ikerketetan emakumeak baztertu egiten direla salatu dute, Addiction Biology aldizkariaren azken zenbakian. Aldizkariaren zenbaki berezi bat da, Jaume I Unibertsitateko Carla Sanchis Segurak eta Michigango Unibertsitateko Jill Beckerrek koordinatua, eta haiek dira baita sarrerako artikuluaren egileak ere. Artikuluaren izenburu

Mikroorganismoek ez dute moralik

2016/09/19

Mikroorganismoak amoralak dira, ez dira bereizten on eta gaiztoen artean. Baieztapen hori deigarria izan daiteke askorentzat, azkenaldian nahiko zabalduta baitago bakterioak onuragarriak direla, bereziki hesteetan bizi direnak. Hain zuzen, horretan oinarritzen dira jogurt-ekoizle asko, adibidez, haien produktuak onuragarriak direla aldarrikatzeko.

Esne Bidearen mapa osatuena, Gaiaren eskutik

2016/09/15

Gaia sateliteak bere lehen lan-urtean behatu dituen izarrekin osatutako mapa aurkeztu du Europako Espazio Agentziak (ESA). Gaiaren helburua Esne Bidearen hiru dimentsioko mapa osatzea da, eta dagoeneko mila egun daramatza lanean. Orain, lehen urtean jasotako irudiekin osatutako mapa aurkeztu du ESAk; mapak mila milioi izar baino gehiago biltzen dit

Erradiazio ionizatzaileak DNAn eragiten dituen mutazio bereizgarriak identifikatu dituzte

2016/09/13

Erradiazio ionizatzaileak DNA kaltetzen duela eta ondorioz minbizia izateko arriskua handitzen duela jakina da; ez ordea hori nola gertatzen den, zehazki. Nature Communications aldizkarian argiataratu berri duten ikerketa batean, erradiazio ionizatzaileak eragiten dituen bi mutazio-mota identifikatu dituzte.

Ikertzaileek adierazi dutenez, pentsatz

Rosettak Philae aurkitu du

2016/09/06

Irailaren 2an Rosetta zundaren OSIRIS kamerak Philae modulua aurkitu zuen 67P kometaren azalean. Une hartan, kometatik 2,7 km-ko distantziara zegoen Rosetta. Irailaren 30an amaituko da Rosetta misioa, zunda kometara erorita, eta ez zuten espero Philaeren irudirik jasoko zutenik bitarte honetan; hortaz, ezusteko berria izan da.

Irudiari esker ingen