Elhuyar zientziaren komunikazioa

Artikuluak

Asteroide bati Javier Gorosabel astrofisikariaren izena jarri diote

2017/02/22

Asteroide bati Javier Gorosabel astrofisikariaren izena jarri diote

Iruñeko Planetarioak eta Espainiako Astronomia Elkarteak Javier Gorosabelen izena jarri diote 1990 KB1 asteroideari. Horrela egin nahi izan diote hilondoko omenaldia Javier Gorosabel Urkia zientzialari eta dibulgartzaileari. Javier Gorosabel Urkia eibartarra duela bi urte hil zen, eta erreferentziazko ikertzailea izan zen gamma izpien eztanda izene

Aurrerapauso nabarmenak GIBaren detekzioan eta hiesaren tratamenduan

2017/02/21

Berriki, hiesari aurre egiteko bidea errazten duten bi ikerketa plazaratu dira. Batean, hiesa eragiten duen birusa, GIBa, goiz detektatzen duen biosentsorea aurkeztu dute; bestean, berriz, antierretrobiralik hartu behar ez izateko txertoa.
Alzheimerraren test diagnostiko bat garatu dute, listuko markatzaile batean oinarrituta

2017/02/20

Listuan azaltzen den biomarkatzaile batean oinarrituta, Alzheimerra izateko arriskuaren berri ematen duen test diagnostiko bat garatu dute Geroa Diagnostics laborategietan. Gorka Orive EHUko Farmaziako irakasle eta Geroa Diagnosticseko ikertzailearen esanean, helburua metodo diagnostiko erraz bat sortzea da, Alzheimerraren lehen sintomak azaldu aur

Musikak hunkitzen ez dituztenen kasua

2017/02/19

Populazioaren % 3-5ak anhedonia musikala omen du. Horrela deitzen zaio musika entzutean emozioak sentitzeko ezintasunari. Pertsona horiek ez dute beste sintomarik; adibidez, gai dira musika-motak bereizteko. Horrenbestez, doinu jakin bat alaia ala goibela den esan dezakete, baina, hura entzutean, ez zaie inolako emoziorik pizten. Haientzat, soinu n

Poluzio-maila altua aurkitu dute itsasoaren sakonenean

2017/02/16

Poluzio-maila altua aurkitu dute itsasoaren sakonenean

Ozeano Bareko bi fosatan, 10.000 metro inguruko sakoneran, poluzio-maila altuak aurkitu dituzte. Pazifikoko ipar-mendebaldeko eremu industrial poluituenetakoa den Suruga Badiako (Japonia) maila bereko poluzioa neurtu dute fosa horietako krustazeoetan.  Nature Ecology & Evolution aldizkarian argitaratu dituzte emaitzak.

Ipar Pazifikoko Mariana fosa