Elhuyar zientziaren komunikazioa

Artikuluak

67 P kometaren azalean da Rosetta zunda

2016/09/30

67 P kometaren azalean da Rosetta zunda

ESAren operazio-zentrotik baieztatu dutenez, Rosetta zunda aurreikusi bezala jarri da kometaren azalean. Une horretan, Lurrera seinaleak bidaltzeari utzi dio. Hala, hemendik aurrera, kometaren magalean jarraituko du bidaiatzen, Philae ontziarekin batera.

Jaisteko operazioan, gas-kromatografoak,kamerak eta beste tresna batzuk funtzionatzen eta datu

Rosettaren azken agurra

2016/09/30

Gaur eguerdian amaituko du Rosetta ontziak bere bidaia, azkenaldian bidelagun izan duen 67 P kometan lur hartuta. Duela 12 urte, 6 hilabete eta 28 egun atera zen Guyana Frantsesetik, eta 7 900 milioi km egin ditu espazioan. Azken bi urte eta erdiak 67P edo Churyumov-Gerasimenko kometa aztertzen eman ditu, eta 218,25 GB datu zientifiko bildu ditu. Nabigazio-kamerak, berriz, 16 650 iruditik gora hartu ditu, eta 14 900 ordutan egon da Lurrarekin kontaktuan. Zenbakiek misioaren arduradunen esana berresten dute: ESAren misio handiena da Rosetta.
Paleoproteomikak erakutsi du neandertalek bitxiak egiten zituztela beren burua apaintzeko

2016/09/28

Mende erdia pasa da Frantziako Grotte du Renne kobazuloan apaingarri artistiko ezagunak aurkitu zituztenetik, eta azkenean, neandertalek eginikoak direla frogatu du PNAS aldizkarian argitaratutako ikerketa batek. Eztabaida handia egon da urte askoan, eta hezur fosilen jatorria ezagutzeko gakoa izan da erabili den teknika berria: paleoproteomika.

G