Elhuyar zientziaren komunikazioa

Zientzia TB

Marrazoaren begietara begira

2017/04/22

Iazko udan, Groenlandiako marrazoa ospetsu egin zen. Science aldizkariko azalean agertu zen, gehien bizi daitekeen animalia ornoduna dela deskubritu baitzuten. Duela gutxi, kume bat agertu da Getariatik gertu, eta Aztiren Sukarrietako egoitzan gordeta daukate, ur sakonetako espezieak ikertzen dituen proiektu baten baitan.

Itsasoko biodibertsitatearen gordailua

2017/04/22

Plentziako Itsas Estazioan banku berezi bat dago. Hemen ez dute dirurik gordetzen, Kantauri itsasoko animalia-laginak baizik. Helburua, gure uretako faunaren egoerari buruzko erregistro historiko bat lortzea, ikertzaileek eskaerapean erabil dezaten.

Begiaren migrazioa

2017/04/22

Itsas hondoan arrain lau eta oso bereziak bizi dira, pleuronektiformeak. Erreboiloa, mihi-arraina, oilarra eta haien familiakoak dira. Arrain asimetrikoak dira, garapenean oso migrazio berezia dutenak: arrainen “ohiko” itxurarekin jaiotzen dira larbak, baina gero alde bateko begiak beste aldera migratzen du.

Elkarren mendeko ekosistemak

2017/04/22

Lanbide Heziketari aplikatutako ikerketa eta berrikuntzako EAEko zentroak, Tknikak, Errenterian daukan akuaponia azpiegiturak landare-negutegia, bakterio-filtroak eta arrain haztegia ditu. Arrainek sortzen dituzten hondakinak, landareen elikagai izango diren nitrato bihurtzen dituzte bakterio-koloniek, eta elikatzean landareek sistemara itzuliko den ura garbitzen dute.

Ibilaldi zientifikoa meatzaldera

2017/04/08

Triano eta Galdameseko mendietan zehar ibiliko gara, bertako geologia bereziaren jatorria ezagutuko dugu eta bitxikeria biologikoen atzetik ibiliko gara kobazuloetan sartuta.