Elhuyar zientziaren komunikazioa

Elkarrizketak

“Lanean, ikasitakoa erabiltzeko aukera izatea gustatuko litzaidake”

Irati Markuerkiaga Olabe Erresonantzia magnetiko bidezko irudigintzan ikertzaile

“Lanean, ikasitakoa erabiltzeko aukera izatea gustatuko litzaidake”

2017/04/07

Herbeheretara deitu behar izan dugu Irati Markuerkiaga Olaberekin hitz egiteko. Izan ere, hango unibertsitate batean, Radboud Unibertsitatean, dabil tesia egiten. Ikerketan buru-belarri murgilduta badago ere, gaztetan ez omen zuen uste ikertzaile izango zenik: "Nire inguruko eredua ingeniariek eta kooperatibistek osatzen zuten, eta horretan ikusten

“Gizarteak asko miretsi izan ditu zientzialariak, eta haur mimatuen modura jokatzen dute”

Marta Macho Stadler Matematikaria

2017/04/04

Marta Macho matematikaria da, foliazioen teoria geometrikoan eta geometria ez-konmutatiboan espezializatua. Ikerketa-lanetatik harago, EHUko Kultura Zientifikoko Katedraren “Mujeres con Ciencia” espazio digitaleko editore ere bada. Emakume zientzialariak ikusgai bihurtzeko egin duen lan eskerga aitortzeko hainbat sari jaso ditu, tartean Berdintasunerako Emakunde Saria, apirilean bertan. Martarekin argitu nahi izan dugu nola egiten duten emakumeek zientzia, eta zientzia-sistemak, egun dagoen bezala, baldintzatzen ote duen emakumeen parte-hartzea.

Elkarrizketa: Nekane Balluerka

2017/03/18

Euskal Herriko Unibertsitateko errektore berriarekin egin dugu hitzordua: Nekane Balluerka kargua hartu duen lehen emakumea da. Izendapenarekin harro, beste emakume batzuei erantzukizun handiko postuetara iristeko bidea zabalduko dien esperantza du. Portaera Zientzien Metodologiako katedraduna eta Psikologia fakultateko irakasle, unibertsitatearen gobernu taldeko kidea izan da azken urteotan.

Zientzia, oztopoz betetako ibilbide bat

2017/03/11

Ardura-eskalan zenbat eta gorago jo, orduan eta nabarmenagoa da gizon eta emakume zientzialarien arteko desoreka. Zergatik uzten dute gizon baino emakume askoz ere gehiagok karrera zientifikoa?

Non daude emakume zientzialariak?

2017/03/11

Munduko ikertzaileen herena baino gutxiago dira emakumeak; % 28, UNESCOren arabera. EAEn, % 35 dira, baina, ardura-eskalan zenbat eta gorago jo, orduan eta txikiagoa da ehuneko hori.