Elhuyar zientziaren komunikazioa

Zientzia Irratia

Film bat, DNA bihurtuta

2017/03/23

DNA datuak gordetzeko aproposa dela frogatu dute, Lumière anaien film bat DNA bihurtuta. Horri buruz hitz egin du Elhuyarreko Ana Galarragak, Euskadi Irratiko Mezularia saioan.

Alga gorrien fosilak

2017/03/20

Duela 1.600 milioi urteko fosil batzuk aurkitu dituzte Indian. Izan daitezke alga gorrien arbasoak, alegia fotosintesia egiten zuten lehen bizidunen fosilak. Baina agian ez dira. Zalantza handiak daude, eta ez dago adostasunik adituen artean. Nolanahi ere, aurkikuntza interesgarria da.

GAN sareak: lehiatu ikasteko

2017/03/20

Adimen artifizialean, modan daude GAN sistemak, alegia, elkarren artean lehiatzen duten bi neurona-sare zerbait ikasteko. Batez ere, irudiekin erabiltzen dira. Deustuko Unibertsitateko Gorka Azkunek azaldu digu nola funtzionatzen duten.

Marie Tharp eta Atlantikoaren rifta

2017/03/20

Ez da oso ezaguna Marie Tharp. XX. mendeko zientzialaria da kartografia lanetan ibilia itsasoaren hondoaren mapak egiteko. Atlantikoaren hondoaren mapa egin zuenean, hango dortsalean rift-a zegoela aurkitu zuen, kontinenteen jitoaren hipotesiaren aldeko froga bat. Eta bere aurkikuntza Jaques Cousteauk baieztatu zuen, kontra egiteko asmoz egindako argazki batzuei esker.

Biziaren arrasto zaharrenetakoak aurkitu dituzte iturri hidrotermal izandako arroketan

2017/03/16

Gutxienez 3.770 milioi urteko mikroorganismoen arrasto fosilak aurkitu dituzte, itsas hondoko iturri hidrotermal izandako arroketan. Ezagutzen diren biziaren arrastorik zaharrenetakoak lirateke.