Elhuyar zientziaren komunikazioa

Eboluzioa

2016/05/26

2016/05/19

Baiztatu dute Paleolitoan gizaki modernoa Afrikara itzuli zela
Errumaniako Pestera Murieii kobazuloan aurkitutako 35.000 urteko emakume baten hezurrak jaso, eta hortzetako DNA aztertu dute EHUko Genetika, Antropologia Fisikoa eta Animali Fisiologia saileko ikertzaileek. Hortzetako genoma mitokondriala begiratzean, gaur egun Afrika Iparraldean ohikoak diren ezaugarri genetikoak dituela ikusi dute, eta horien arbasoa dela ondorioztatu dute. Hortaz, egungo Afrika iparraldeko gizakiak Eurasiatik Afrikara bueltan joandako gizakien ondorengoak lirateke.
Zergatik gara onak?

2016/05/11

Oihaneko legea aipatzen dugunean, naturaren krudelkeria datorkigu burura: indartsuak ahula gupidarik gabe zapaltzen duela, alegia. Hala ere, azken hamarkadetan zehar egindako ikerketek argi utzi dute naturan lehen uste zena baino zabalduago daudela portaera altruistak, bai espezie bereko norbanakoen artean, baita espezie ezberdinen artean ere. Bain

Emakumeen pelbisa zabaldu eta estutu

2016/05/05

Emakumeei pelbisa zabaldu egiten zaie, ugalkortasun handieneko garaian, erditzea errazteko; eta, gero, berriz, estutu egiten da, adinean aurrera egin ahala. Ondorio horretara iritsi dira Zuricheko Unibertsitateko ikertzaile batzuk.

Sexu bidezko gaixotasunak, monogamiaren oinarrian

2016/04/18

Ikuspuntu ebolutibotik, monogamiarako joera ez da azaltzen erraza. Orain, Waterlooko Unibertsitateak (Kanada) oinarrian sexu bidezko gaixotasunak egon daitezkeela proposatu du. Azalpenak, Elhuyarreko Ana Galarragaren eskutik, Euskadi Irratiko Mezularia saioan.