Elhuyar zientziaren komunikazioa

Eboluzioa

Sexu bidezko gaixotasunak, monogamiaren oinarrian

2016/04/18

Ikuspuntu ebolutibotik, monogamiarako joera ez da azaltzen erraza. Orain, Waterlooko Unibertsitateak (Kanada) oinarrian sexu bidezko gaixotasunak egon daitezkeela proposatu du. Azalpenak, Elhuyarreko Ana Galarragaren eskutik, Euskadi Irratiko Mezularia saioan.

Homo floresiensis, noizkoa?

2016/04/04

Homo floresiensisen fosilen datazio berriak eta zehatzagoak aurkeztu dituzte aste honetan. Datazio berriaren arabera, uste baino 40.000 zaharragoak dira. Horrek gauza asko aldatzen ditu hobbit deitzen dugun hominido horren ikerketan, besteak beste, Homo sapiensarekin izan duen harremanaren hoipotesietan. Guk bi ikuspuntu aipatu nahi izan ditugu: Science aldizkarikoek argitaratutakoa eta Nature ...

Osinen Hezurreko homininoak neandertalen lerroan

2016/03/23

Agian kontua ez da zakila

2016/03/21

Zientziaren historiak argi erakusten du ikuspuntu androzentrikotik landu izan dela; eta gaur egun ere, ikuspuntu hori nagusi da. Azken urteotan, joera hori aldatzeko ahalegina egiten ari dira arlo guztietako ikertzaileak. Horren adibide da Holly Dunsworth antropologoak zakilaren neurriaren auzian esandakoa.

Dunsworth eboluzioan aditua da, eta, har

Hezurren Osineko homininoak neandertalen lerrokoak zirela erakutsi du DNA nuklearrak

2016/03/14

Hezurren Osineko fosilen DNA nuklearra aztertuta, ondorioztatu dute duela 430.000 urteko gizaki haiek ahaidetasun handiagoa zutela neandertalekin, denisovarrekin baino. Aurrez, DNA mitokondrialaren analisi batek kontrakoa iradoki zuen. Ezusteko emaitza izan zen, hezurren morfologia neandertalenaren oso antzekoa baitzen. Orain, DNA nuklearraren analisiak neandertalen lerrokoak zirela berretsi dute.