Elhuyar zientziaren komunikazioa

Eboluzioa

Paleoproteomikak erakutsi du neandertalek bitxiak egiten zituztela beren burua apaintzeko

2016/09/28

Mende erdia pasa da Frantziako Grotte du Renne kobazuloan apaingarri artistiko ezagunak aurkitu zituztenetik, eta azkenean, neandertalek eginikoak direla frogatu du PNAS aldizkarian argitaratutako ikerketa batek. Eztabaida handia egon da urte askoan, eta hezur fosilen jatorria ezagutzeko gakoa izan da erabili den teknika berria: paleoproteomika.

G

Orain arteko fosil zaharrenak aurkitu dituzte

2016/09/01

Orain arteko fosil zaharrenak aurkitu dituzte

Groenlandiako hegoaldean, Isuan, 3.700 milioi urteko estromatolitoak aurkitu ditu Wollongongeko Unibertsitateko (Australia) ikertzaile-talde batek. Hala, orain arte topatu diren bizi-arrastorik zaharrenak bihurtu dira. Estromatolitoak, hain zuzen, mikroorganismoek sortutako karbonato-geruzez osatuta daude, eta orain arte ezagutzen ziren zaharrenek

Lucy zuhaitz batetik erorita hil zela ondorioztatu dute

2016/08/29

Lucyren hezur fosilak aurkitu zituztenetik 42 urte igaro badira ere, arkeologoek jarraitzen dute gure arbaso ezagunenetakoari buruzko datu berriak azaleratzen.

Ikerketaren zuzendari John Kappelman, Lucyren humeroa aztertzen, Addis Abbabako Museoan. Arg. Sissi Janet Mattox

Oraingoan, bereizmen handiko tomografia konputerizatuak eman die aukera

Aztarnategietako hezurrak gizakiek kontsumitu zituzten bereizteko oinarriak ezarri ditu EHUko ikerketa batek

2016/08/02

EHUko Geografia, Historiaurrea eta Arkeologia Saileko Antonio J. Romero buru izan duen ikerketa esperimental batek frogatu du gizakiek hezurretan egindako hozkadek ezaugarri bereizgarriak dituztela; haiei esker, beste animalia batzuek egindako hozkadetatik bereiz daitezkeela, eta, bestalde, haragia aurrez kozinatua egoteak eragina duela marka horie

Europako iparraldeko neandertal kanibalak, gertutik

2016/07/06

Europako iparraldeko neandertalen hezur-bilduma handiena aztertuta, nazioarteko talde batek frogatu du kanibalak zirela eta beren kideen hezurrak tresna gisa erabiltzen zituztela. Horrez gain, haien artean dibertsitate kultural handia zegoela ere baieztatu dute. Asier Gomez Olivencia ikertzailearentzat, ezaugarri horrexek gerturatzen ditu gugana. Alegia, neandertalak zenbat eta gertuagotik ezagutu, orduan eta gure antzekoagoak direla berretsi dute.