Elhuyar zientziaren komunikazioa

Elhuyarren berriak

Neurona-sare bat txip optiko batean

2017/06/26

MIT institutuko adituek neurona-sare bat egin dute txip optiko baten barruan. 16 neurona, 4 geruzatan antolatuta, ahots baten soinuan bokalak identifikatzeko. Normalean, neurona-sareak softwarearen bidez programatzen dira, baina kasu honetan argi-izpiekin funtzionatzen duen txip baten barruan sortu dute. Oso azkarra da, nahiz eta oraindik ere software bidezkoa bezain eraginkorra ez ...

Faraday gazteak

2017/06/26

ON zientzia lehiaketan aipamen berezia izan dute "Faraday gazteak" taldeak egindako bideo bat. Zazpi eta bederatzi urte bitarteko umeak dira, eta bonbilla bat nola piztu esploratu dute, gurasoen laguntzarekin, motore elektrikoen esparruaren barruan. Gurekin izan dira artista txikiak.

ON Zientzia bideo lehiaketaren 7. edizioa

2017/06/17

Elhuyarrek eta Donostia International Physics Center-ek antolatutako bideo lehiaketara 87 lan aurkeztu dira 7. edizio honetan. Sari-banaketa ekitaldia Donostiako Tabakaleran ospatu dute, eta bideorik onenak ikusteko aukera izan dugu.

Roboetika Elhuyar aldizkarian

2017/06/05

Elhuyar aldizkariaren 2017ko ekaineko zenbakia kalean da. Gai nagusia roboetika du, alegia, gizakion eta roboten arteko elkarbizitzan beharrezkoak izango diren legediak eta etika-kontuak. Egoitz Etxebestek hitz egin digu eta aldizkariaren zenbakia aurkeztu digu.

Zientzialari, Bilbohiria irratian

2017/05/22

Xabier Monasterio eta bere Bilbo Hiria irratiko ekipoak CAF-Elhuyar saria irabazi du kazetaritzaren kategorian, Zientzialari saioan egindako elkarrizketa batekin. Iker Badiola ikertzailea elkarrizketatu zuten minbiziari buruz hitz egiteko.