Elhuyar zientziaren komunikazioa

Eboluzioa artikuluak

Paleolitoko zintzilikario bat eta labarretako margoak topatu dituzte Agerre haitzuloan, Mendaron

2018/07/26

Orein-adarrean grabatutako zintzilikario bat eta paretetan egindako animalia-irudien hainbat zati aurkitu dituzte Agerre haitzuloan, Mendaron, guztiak Paleolito garaikoak.  Zintzilikarioak 14.000 urte inguru dituela kalkulatu dute, eta labar-arteak 20.000 urtetik gora. Alvaro Arrizabalaga arkeologoak eta Antxieta arkeologia-taldeak egin dute aurkik

Neandertalek sua pizten zutela iradokitzen duten aztarnak aurkitu dituzte

2018/07/19

Neandertalek sua erabiltzen zutela frogatuta dagoen arren, pizteko gai ote ziren oso eztabaidatua izan da azken urteotan. Bada, gure espezieak egiten zuen bezalaxe, neandertalek ere harrizko tresnak erabiliz sua pizten zutela iradokitzen duten lehen aztarnen berri eman dute, Scientific Reports aldizkarian, Andrew Sorensen-ek (Liedengo Unibertsitate

Duela 14.000 urteko ogi-hondarrak aurkitu dituzte Jordanian

2018/07/17

Duela 14.000 urte, gaur egun Jordania den eremuan, talo-itxurako ogia egiten zutela aurkitu dute Amaia Arranz Otaeguik (Kopenhageko Unibertsitatea) eta kideek. Hala, ogia nekazaritzarekin batera sortu zela uste zen arren, aurkikuntza honek erakusten duenez, lehenagokoa da ogia; izan ere, aztarna hauek nekazaritza hasi baino 4.000 urte lehenagokoak

Arranoak, otsoak eta katamotzak, Axlorreko neandertalen jaki

2018/07/12

Axlor haitzuloan bizi izan ziren neandertalek hegaztiak, otsoak eta katamotzak jaten zituztela ondorioztatu dute, 1970eko hamarkadan Barandiaranek gidatutako indusketatan jasotako aztarnak aztertuta. Asier Gómez Olivencia (EHU) eta Joseba Rios Garaizar (CENIEH) ikertzaileek zuzendu dute ikerketa, eta Scientific Reports aldizkarian argitaratu dute.

Neandertalak eta gizaki modernoak mila urtez baino ez ziren aldi berean bizi izan eremu kantauriarrean

2018/04/24

Eremu kantauriarrean bizi izan ziren azken neandertalen eta lehen Homo sapiens-en garaia ikertu dute, Ana Belén Marín Arroyo Kantabriako Unibertsitateko ikertzailearen gidaritzapean, eta ondorio honetara iritsi dira: beste leku batzuetan ez bezala, bi populazioek oso denbora-tarte txikian egin zutela bat eremu berean, eta, beraz, elkarrekintzarako aukera gutxi izan zutela.