Elhuyar zientziaren komunikazioa

Eboluzioa artikuluak

Neandertalen galeran gizaki modernoen gaitzek nola eragin zezaketen aztertu dute

2019/11/14

Gizaki modernoen eta neandertalen gaitzek elkarri nola eragin zieten eta azkenean zergatik gailendu ziren gizaki modernoak proposatu dute, ereduen bidez, Standford Unibertsitateak gidatutako ikertzaile batzuek. Nature Communications aldizkarian argitaratu dituzte ondorioak, eta, haien arabera, litekeena da gizaki modernoek tropikoetatik ekarritako

Beagle itsasontzia, ospea garaitik kanpo

2019/11/08

Beagle itsasontzia, ospea garaitik kanpo

Zientziaren historiako itsasontzi ospetsu bat aipatzeko eskatzen badidazu, asko pentsatu gabe, Beagle izena esango nizuke. Itsasontzi horretan izan zen Charles Darwin 1831tik bost urtez, munduaren inguruko bira batean. Bidaia horretako behaketak ezinbestekoak izan ziren gerora garatu zuen teorian. Eboluzioa, hautespen naturala…

Gizakiak eboluzioan galdutako muskuluak enbrioietan ikusi dituzte

2019/10/01

Gizakiak eboluzioan galdutako muskuluak enbrioietan ikusi dituzte

Beste ugaztun batzuek bai, baina pertsonok ez ditugun muskulu batzuk giza enbrioietan garatu eta gero desagertu egiten direla aurkitu dute. Aurkikuntza horrek gorputz-adarren eboluzioa hobeto ezagutzen lagunduko du, baita gorputz-adarretako anomalia edo malformazio arraro batzuk ulertzen ere. Development aldizkarian argitaratu dute lana.

Enbrioien

Gezurrezko katebegi galdua

2019/09/20

Gezurrezko katebegi galdua
Oro ez da urre. 1912an, Piltdownen, Ingalaterran, hezur-aztarna batzuk aurkitu zituen harrobi bateko langile batek, eta Charles Dawson arkeologo afizionatuari eraman zizkion. Dawsonek Woodward paleontologo famatuarekin batera aurkeztu zituen Londresko Geologia Elkartean. Eoantropus dawsonii izenaz bataiatu zuten, eta gizakiaren aitzindari zen hominido gisa sailkatu zuten. Laster, testuliburuetan ere agertu zen gizakiaren aurrekari gisa.
Duela 550 milioi urteko animalia mugikor eta bilateral baten fosila aurkitu dute