Elhuyar zientziaren komunikazioa

Hardwarea

Neurona-sare bat txip optiko batean

2017/06/26

MIT institutuko adituek neurona-sare bat egin dute txip optiko baten barruan. 16 neurona, 4 geruzatan antolatuta, ahots baten soinuan bokalak identifikatzeko. Normalean, neurona-sareak softwarearen bidez programatzen dira, baina kasu honetan argi-izpiekin funtzionatzen duen txip baten barruan sortu dute. Oso azkarra da, nahiz eta oraindik ere software bidezkoa bezain eraginkorra ez ...

Konputazio gorena

2017/06/12

Superordenagailuek superkonputazioa egiten dute, eta zientziaren hainbat arlotan oso erabilgarriak dira. Baina zer da superkonputazioa? EHUko superkonputazio-zerbitzuko Txema Mercero eta Edu Ogando etorri zaizkigu irratiran hori kontatzera.

“Zortea bilatu eta zaindu duen neska naiz"

Lorea Argarate Zubia Telekomunikazio-ingeniaria

“Zortea bilatu eta zaindu duen neska naiz"

2017/05/05

Batek baino gehiagok “Las Tea Party DJs” bikotearen kideetako bat delako ezagutuko du Lorea Argarate Zubia, eta ez du susmatu ere egingo zientzialaria denik, baina, hark dioenez, betidanik gustatu izan zaio zientzia. Gurasoak ere zientzia-zaleak omen dira; horren erakusgarri, etxean beti izan dute Elhuyar aldizkaria.

Hala ere, ezin du ezkutatu mu

Informazioa oso azkar eta ia berorik sortu gabe gordetzeko modua aurkitu dute

2017/01/18

Oso azkar eta oso bero gutxi sortuz informazioa grabatu eta gordetzeko teknika baten berri eman dute Nature aldizkarian argitaratu duten lan batean. Argia eta magnetismoa erabiltzen ditu teknikak, eta etorkizunean informazioa gordetzeko gailu hobeak sortzeko balio lezake.

Ordenagailuen disko gogorretan aspalditik erabiltzen dira material magnetiko

Dardararen kiribila

2016/12/10

Euskal Herriko Unibertsitateko ikertzaileak eta Biodonostiako neurologoak elkarlanean ari dira, dardara diagnostikatzeko tresna erraz, merke eta kuantitatibo bat garatzeko: kiribil bat eta tableta bat dira abiapuntua.