Elhuyar zientziaren komunikazioa

Hardwarea

Informazioa oso azkar eta ia berorik sortu gabe gordetzeko modua aurkitu dute

2017/01/18

Oso azkar eta oso bero gutxi sortuz informazioa grabatu eta gordetzeko teknika baten berri eman dute Nature aldizkarian argitaratu duten lan batean. Argia eta magnetismoa erabiltzen ditu teknikak, eta etorkizunean informazioa gordetzeko gailu hobeak sortzeko balio lezake.

Ordenagailuen disko gogorretan aspalditik erabiltzen dira material magnetiko

Dardararen kiribila

2016/12/10

Euskal Herriko Unibertsitateko ikertzaileak eta Biodonostiako neurologoak elkarlanean ari dira, dardara diagnostikatzeko tresna erraz, merke eta kuantitatibo bat garatzeko: kiribil bat eta tableta bat dira abiapuntua.

Etorkizun birtuala

2016/10/29

Urte batzuk barru gehien erabiliko diren teknologiak errealitate birtuala, errealitate areagotua eta, batez ere, adimen artifiziala izango direla diote adituek.

Skyrmion, disko gogorretan

2016/04/25

Fisikariak aspalditik ari dira ikertzen elektronikaren ordez edo osagarri moduan espintronika erabiltzeko. Skyrmion esparru horretako egiturak aukera bat dira, eta disko gogorren etorkizuna izan litezke. CIC-nanoGUNEko JON ANDER ARREGI fisikariak hitz egin digu Skyrmionari buruz.

“Teknologia erabiliz itsuek mundua ikus dezaten nahi dut”

Chieko Asakawa IBMko ikertzailea

“Teknologia erabiliz itsuek mundua ikus dezaten nahi dut”

2016/02/19

Chieko Asakawa japoniarrak atleta olinpikoa izatea zuen amets umetan. Baina ametsa zapuztu zitzaion gaztetan istripuz nerbio optikoa mindu eta ikusmena galtzen hasi zenean, erabat itsu geratu baitzen denborarekin. Gerora, zientzialari konputazional modura aritu da, eta pertsona itsuen bizi-kalitatea hobetzen lagundu du, hamaika ekarpen teknologikoren bidez. Itsu izatea lanerako eragozpena du, baina, aldi berean, itsuen beharrak primeran ezagutzera eraman du itsutasuna bere azalean bizitzeak. Hortik, agian, haren adorea eta arrakasta. Gaur egun IBMko ikertzailea da, eta Egokituz Laborategiak 30 urte bete dituen honetan Euskal Herrira egin duen bisita aprobetxatuz elkarrizketatu dugu.