Elhuyar zientziaren komunikazioa

Giza zientziak

Tay: xalo jaio eta arrazista eta matxista bilakatu zen programa

2016/03/30

Adimen artifizialaren arlotik datoz notiziak. Duela gutxi, Googlek garatutako AlphaGo programak Go mahai-jokoaren munduko txapelduna garaitzea lortu zuen. Handik egun batzuetara, Microsoftek Tay aurkeztu zuen.

Sare sozialetan elkarrizketa arinak eta dibertigarriak izateko diseinatutako programa informatiko bat da Tay. 18-24 urteko gazteei zuzendut

Agian kontua ez da zakila

2016/03/21

Zientziaren historiak argi erakusten du ikuspuntu androzentrikotik landu izan dela; eta gaur egun ere, ikuspuntu hori nagusi da. Azken urteotan, joera hori aldatzeko ahalegina egiten ari dira arlo guztietako ikertzaileak. Horren adibide da Holly Dunsworth antropologoak zakilaren neurriaren auzian esandakoa.

Dunsworth eboluzioan aditua da, eta, har

Emakume zientzialariak itzalean

2016/02/26

Grabitazio uhinak antzematea lortu dutela-eta Albert Einsteinen izena bolo bolo dabil. Ez ordea Einsteinek alboan izan zuen Mileva Maric zientzialariarena. Emakume zientzialarien itzaleko lanaz hitz egin du Elhuyarreko Ana Galarragak, Info7 irratiaren Kale Gorrian saioan.

Genero-bazterketa, espaziotik landara

2016/02/22

Grabitazio-uhinei esker mundu osoa astrofisikara begira jarri dela eta, une egokia izan daiteke astrofisikari bat gogora ekartzeko: Joan Schmelz. Eguzkiaren fisika ikertzen du Areciboko behatokian (Puerto Rico), eta Nature zientzia-aldizkari ospetsuak 2015eko hamar zientzialari aipagarrienen zerrendan sartu zuen, "emakumeen aldeko ahotsa" izateagat

STING, generoa zientziaren irakaskuntzan

2016/02/01

STING programa martxan dago. Europako proiektu bat da, 8 herrialdek hartzen dute parte, eta generoaren ikuspuntutik zientzia-hezkuntza hobetzea du helburu. Elhuyar Fundazioak koordinatzen du programa; gurekin, Elhuyar DANEL SOLABARRIETA izan da lehen saioen berri ekartzeko.