Elhuyar zientziaren komunikazioa

Astronautika

Kalkulu okerrak

2016/01/25

Bat baino gehiago zapuztuta geratu da jakin duenean gure gorputzean ez direla hainbeste bakterio bizi (ezta, Koldotxu, Eider?). Baina bai, hala da: zientzialariek ere noizbait egiten dituzte okerrak kalkuluetan, eta, antza denez, Thomas Luckey mikrobiologoa ez da salbuespena. Hari zor diogu zelulak baino 10 aldiz bakterio gehiago ditugun ustea.

Lu

Rosetta, kometan bego

2015/11/10

Duela urtebete, Rosetta zunda kometa baten ingururko orbitara iritsi, eta modulu bat askatu zuen kometaren gainazalera jaisteko. Misioak oihartzun handia izan zuen orduan, baina lanean jarraitu zuen. Baina ez betiko. 2016ko irailean, misioa amaitutzat emango da; horretarako, ESAko zientzialariek Rosettari berari, orbitatik aterarazi eta kometaren  kontra talka eginaraziko diote, ahalik ...

Marteko ura martetarrena da

2015/10/05

Marteko ura martetarrena da

Marten ur likidoa egon daitekeela iradokitzen duten zantzuak aurkitu izana asteko zientzia-albistea bihurtu da. Horrekin lotuta, Marten bizidunak aurkitzeko aukera aipatu dute bai zientzialariek bai kazetariek, eta indartu egin da gizakiak Martera bidaltzeko egitasmoa.

Alabaina, Martera bidaiatzerako oztopo handi bat gainditu behar dela ohartarazi

New Horizons misioa, Pluton gertutik

2015/09/01

Uztailean iritsi zen New Horizons zunda Plutonen ondora, eta ordura arte puntu lauso bat baino ez zena gertutik ikusi ahal izan genuen. Lehen irudiekin batera iritsi ziren sorpresak ere; planeta nanoa ez zen izoztutako eta kraterrez betetako arroka bat. Argi gelditu zen mundu bitxi baten aurrean geundela.
Arrakastaren seinalea iritsi da Plutondik

2015/07/15

Espero bezala, goizeko 3ak baino lehentxeago deitu du New Horizonsek etxera, eta dena ondo joan dela esan du. Orduan hasi da NASAn benetako ospakizuna: txalo-zaparradak, banderatxoak alde batetik bestera… “Espazio-ontzia osasuntsu dugu”, esan du Alice Bowman misioko operazio-buruak, “Plutondik ateratzen ari gara”.

Gainera, New Horizonsen memoria z