Elhuyar zientziaren komunikazioa

Astronautika

Zazpi planeta topatu dituzte, izar gorri nano baten inguruan

2017/02/23

Hamar teleskopio erabilita, eta nazioarteko lantalde handi baten elkarlanaren ondorioz,  Lurraren antza duten zazpi planeta topatu dituzte, nano gorri hotz baten inguruan. Nature aldizkarian argitaratu dute ikerketa, eta prentsaurreko baten bidez gizarteratu du NASAk.

Elgoibartik espaziora

2017/01/28

Mugako zientzia egiteko gailuak egiten dituztela esaten dute beraiek eta, egia esan, ez da horrelako enpresa askorik izango Euskal Herrian. AVS edo added value solutions, balio erantsiko irtenbideak da enpresaren izena. Euren katalogoan eskaintzen dituzte laserrak, espektrometroak, partikula-azeleragailuak, espazio-simulagailuak…

Gizakia Martera

2016/11/07

Gizakia espezie-moduan desagertu baino lehenagoko desioa da: gizakiak Martera joan nahi du. Horretarako ari da NASA diseinatzen Orion izeneko espazio-ontzo bat. Eureka museoko Miren Milletek hitz egin digu horri buruz.

Schiaparelli modulua osorik ote dagoen ez dakiten arren, ESAkoek arrakastatsutzat jo dute ExoMars misioa

2016/10/20

Atzo egun garrantzitsua zen ExoMars misioarentzat. Misio horrek bi zati zituen: batetik, TGO satelitea Marteren orbitan kokatu behar zen, eta, bestetik, Schiaparelli moduluak "lur" hartu behar zuen Marten.

Maniobra konplexuak ziren biak, bereziki Schiaparellirena, abiadura oso handian hasiko baitzuen Marteren azalerako bidaia, eta gako zen abiadur

Schiaparelli modulua, Marten “lurreratzeko” prest

2016/10/18

Duela bi egun askatu zen Schiaparelli modulua TGO satelitetik, eta, ondo bidean, bihar jarriko da Marteren azalean, hemen 16:48ak direnean. ExoMars egitasmoaren une garrantzitsuenetako bat izango da. Haren helburua: Marteren ingurunea aztertzea eta 2020rako prestatzen ari diren misioetarako teknologia probatzea.

Europako (ESA) eta Errusiako (Rosco