Elhuyar zientziaren komunikazioa

Astronautika

Martetik gertuago

2016/03/05

Misio berri bat Martera joatear dago. Dena ondo badoa, martxoaren 14an jaurtiko dute Exomars suziri batean, eta urrian iritsiko da Martera.

Ilargira berriz

2016/03/05

Munduko espazio-agentzia nagusiek gizakia Ilargira eraman nahi dute berriz, eta baita bertan base iraunkor bat ezarri ere.

Kalkulu okerrak

2016/01/25

Bat baino gehiago zapuztuta geratu da jakin duenean gure gorputzean ez direla hainbeste bakterio bizi (ezta, Koldotxu, Eider?). Baina bai, hala da: zientzialariek ere noizbait egiten dituzte okerrak kalkuluetan, eta, antza denez, Thomas Luckey mikrobiologoa ez da salbuespena. Hari zor diogu zelulak baino 10 aldiz bakterio gehiago ditugun ustea.

Lu

Rosetta, kometan bego

2015/11/10

Duela urtebete, Rosetta zunda kometa baten ingururko orbitara iritsi, eta modulu bat askatu zuen kometaren gainazalera jaisteko. Misioak oihartzun handia izan zuen orduan, baina lanean jarraitu zuen. Baina ez betiko. 2016ko irailean, misioa amaitutzat emango da; horretarako, ESAko zientzialariek Rosettari berari, orbitatik aterarazi eta kometaren  kontra talka eginaraziko diote, ahalik ...

Marteko ura martetarrena da

2015/10/05

Marteko ura martetarrena da

Marten ur likidoa egon daitekeela iradokitzen duten zantzuak aurkitu izana asteko zientzia-albistea bihurtu da. Horrekin lotuta, Marten bizidunak aurkitzeko aukera aipatu dute bai zientzialariek bai kazetariek, eta indartu egin da gizakiak Martera bidaltzeko egitasmoa.

Alabaina, Martera bidaiatzerako oztopo handi bat gainditu behar dela ohartarazi