Elhuyar zientziaren komunikazioa

Astronautika

Rosettak Philae aurkitu du

2016/09/06

Irailaren 2an Rosetta zundaren OSIRIS kamerak Philae modulua aurkitu zuen 67P kometaren azalean. Une hartan, kometatik 2,7 km-ko distantziara zegoen Rosetta. Irailaren 30an amaituko da Rosetta misioa, zunda kometara erorita, eta ez zuten espero Philaeren irudirik jasoko zutenik bitarte honetan; hortaz, ezusteko berria izan da.

Irudiari esker ingen

Marte 2020

2016/09/01

Marte 2020
Espazio-agentzien planak betetzen badira, 2020an bost misio abiatuko dira Marterantz. Eta haietako hiruk, edo agian lauk, ibilgailu autonomo bat jarriko dute Marteren gainazalean. Garai garrantzitsua izango da, zalantzarik gabe, Marteren esplorazioan. Garrantzitsua Euskal Herriko Unibertsitateko Zientzia Planetarioen Taldearentzat ere, misio horietako bitan parte hartuko baitu.
Lurraren antzeko planeta bat detektatu dute, gugandik gertueneko izarrean

2016/08/25

ESOko (Europako Behatoki Australa) astronomoek iragarri dutenez, Lurraren antzeko planeta bat dago Eguzkitik gertuen dagoen izarraren inguruan. Proxima Centauri izena du izar horrek; eguzki-sistematik 1.295 parsecera dago (4 argi-urte baino pixka bat gehiagora), eta detektatutako planetak habitagarria izateko aukera du, ur likidoa izateko moduko tenperatura baitu.
Jupiterren orbitan da Juno zunda

2016/07/05

Dena NASAk espero bezala atera da: ia bost urteko bidaiaren ondoren, iritsi da Juno zunda Jupiterren orbitara, eta orbitan sartzeko maniobra guztiak arrakastaz bete ditu. Hala, "gas-erraldoitik inoizko gertuen" dagoen zunda bihurtu da Juno. Hain zuzen, Jupiterren goi-hodeietatik 5.000 km-ra baino ez dago, eta hor jarraituko du 20 hilabetez, Jupiterren inguruan orbitatzen, planeta ezagutzeko asmoarekin.

Akatsuki zunda Artizarra ikertzen

2016/05/09

Japoniako JAXA espazio-agentziak 2010ean jarti zuen Akatsuki zunda Artizarra ikertzeko, baina arazoak izan zituen eta Eguzkiaren inguruko orbitan galdu zen. Baina 5 urte pasata, Japoniako ingeniariek berreskuratu dute zunda, eta Artizarreko orbitan jartzea lortu zuten. Orain, azkenean, Artizarra ikertzen ari da.