Elhuyar zientziaren komunikazioa

Astronautika

Akatsuki zunda Artizarra ikertzen

2016/05/09

Japoniako JAXA espazio-agentziak 2010ean jarti zuen Akatsuki zunda Artizarra ikertzeko, baina arazoak izan zituen eta Eguzkiaren inguruko orbitan galdu zen. Baina 5 urte pasata, Japoniako ingeniariek berreskuratu dute zunda, eta Artizarreko orbitan jartzea lortu zuten. Orain, azkenean, Artizarra ikertzen ari da.

Martetik gertuago

2016/03/05

Misio berri bat Martera joatear dago. Dena ondo badoa, martxoaren 14an jaurtiko dute Exomars suziri batean, eta urrian iritsiko da Martera.

Ilargira berriz

2016/03/05

Munduko espazio-agentzia nagusiek gizakia Ilargira eraman nahi dute berriz, eta baita bertan base iraunkor bat ezarri ere.

Kalkulu okerrak

2016/01/25

Bat baino gehiago zapuztuta geratu da jakin duenean gure gorputzean ez direla hainbeste bakterio bizi (ezta, Koldotxu, Eider?). Baina bai, hala da: zientzialariek ere noizbait egiten dituzte okerrak kalkuluetan, eta, antza denez, Thomas Luckey mikrobiologoa ez da salbuespena. Hari zor diogu zelulak baino 10 aldiz bakterio gehiago ditugun ustea.

Lu