Elhuyar zientziaren komunikazioa

Astronautika

Lurraren antzeko planeta bat detektatu dute, gugandik gertueneko izarrean

2016/08/25

ESOko (Europako Behatoki Australa) astronomoek iragarri dutenez, Lurraren antzeko planeta bat dago Eguzkitik gertuen dagoen izarraren inguruan. Proxima Centauri izena du izar horrek; eguzki-sistematik 1.295 parsecera dago (4 argi-urte baino pixka bat gehiagora), eta detektatutako planetak habitagarria izateko aukera du, ur likidoa izateko moduko tenperatura baitu.
Jupiterren orbitan da Juno zunda

2016/07/05

Dena NASAk espero bezala atera da: ia bost urteko bidaiaren ondoren, iritsi da Juno zunda Jupiterren orbitara, eta orbitan sartzeko maniobra guztiak arrakastaz bete ditu. Hala, "gas-erraldoitik inoizko gertuen" dagoen zunda bihurtu da Juno. Hain zuzen, Jupiterren goi-hodeietatik 5.000 km-ra baino ez dago, eta hor jarraituko du 20 hilabetez, Jupiterren inguruan orbitatzen, planeta ezagutzeko asmoarekin.

Akatsuki zunda Artizarra ikertzen

2016/05/09

Japoniako JAXA espazio-agentziak 2010ean jarti zuen Akatsuki zunda Artizarra ikertzeko, baina arazoak izan zituen eta Eguzkiaren inguruko orbitan galdu zen. Baina 5 urte pasata, Japoniako ingeniariek berreskuratu dute zunda, eta Artizarreko orbitan jartzea lortu zuten. Orain, azkenean, Artizarra ikertzen ari da.

Martetik gertuago

2016/03/05

Misio berri bat Martera joatear dago. Dena ondo badoa, martxoaren 14an jaurtiko dute Exomars suziri batean, eta urrian iritsiko da Martera.

Ilargira berriz

2016/03/05

Munduko espazio-agentzia nagusiek gizakia Ilargira eraman nahi dute berriz, eta baita bertan base iraunkor bat ezarri ere.