Elhuyar zientziaren komunikazioa

Astrofisika

Asteroide bati Javier Gorosabel astrofisikariaren izena jarri diote

2017/02/22

Asteroide bati Javier Gorosabel astrofisikariaren izena jarri diote

Iruñeko Planetarioak eta Espainiako Astronomia Elkarteak Javier Gorosabelen izena jarri diote 1990 KB1 asteroideari. Horrela egin nahi izan diote hilondoko omenaldia Javier Gorosabel Urkia zientzialari eta dibulgartzaileari. Javier Gorosabel Urkia eibartarra duela bi urte hil zen, eta erreferentziazko ikertzailea izan zen gamma izpien eztanda izene

Eguzki-ekaitzek baleak lehorreratzea eragiten ote duten ikertuko dute

2017/02/13

Jakina da itsasontziek erabiltzen dituzten sonarrek eragina dutela zetazeoen orientazioan. Baina, nonbait, horrek ez du azaltzen zergatik gertatzen diren, noizean behin, lehorreratze handiak. Beste hipotesi batzuen artean, eguzki-ekaitzek eragina izan dezaketela proposatu dute, eta horixe ikertuko dute, NASAk, BOEM Ozeanoko Energiaren Kudeaketa Bul

Unibertso jaioberriari begira

2017/01/28

Fisikariek hainbat teoria garatu dituzte unibertsoaren sorrera, bilakaera eta gaur egungo egoera ulertzeko. Sateliteak ez ezik, laborategiak ere ezinbestekoak dira teoriak frogatzeko, eta argia eta grabitazio uhinak Unibertsoan atzera egiteko bitartekoak.
2016ko albiste zientifiko nabarmenenak

2016/12/22

Nature eta Science zientzia-aldizkarien iritzietan oinarrituta osatu dugu 2016ko albiste zientifiko nabarmenen zerrenda. Atzera begira, zientzia-urte zirraragarria izan da. Bai horixe! Elhuyar aldizkarian albiste horiek guztiak eman ditugunez, hemen duzue urteak zientzian eman duena gogoratzeko aukera:

1. Grabitazio-uhinak detektatu dituzte, bi al

Energia iluna zalantzan

2016/11/07

1990 aldera Saul Perlmutter, Brian P. Schmidt eta Adam G. Riess kosmologoek aurkitu zuten unibertsoaren hedapena azkartzen ari dela. 2011n Nobel saria jaso zuten aurkikuntzarengatik. Orain, aurkikuntza hura zalantzan jarri du beste ikerketa zehatzago batek.