Elhuyar zientziaren komunikazioa

Anatomia/Fisiologia artikuluak

Estralurtarrak eta gorila-efektua

2018/04/23

Aste honetan jaurti du NASAk TESS satelitea. NASAren azkenaldiko misio handiena da; haren zeregina, 20.000 exoplaneta inguru aztertzea. Exoplanetak eguzki-sistemaren kanpoko planetak dira, eta, halakoak aurkitzeko, zeruaren % 85 arakatuko du. Hori gutxi ez, eta hordagoa ere jo du NASAk: bizi estralurtarra topatzeko balioko du. Edo, txikira jota, ex
Duela 42 milioi urteko sirenio-espezie bat aurkitu dute Piriniotan

2018/04/18

Piriniotan sirenioak bizi ziren duela 42 milioi urte, itsasertzeko eremua zen garaian. Hala eman dute aditzera EHUko, Zaragozako Unibertsitateko eta Nova Lisboa Unibertsitateko ikertzaileek, Huescako Sobrarbe geoparkean aurkitutako sirenio-hezurretan oinarrituta. 300 sirenio-hezur fosil aurkitu dituzte, eta orain arte ezagutu gabeko sirenio-espezie

Ernaldiak bihotza sendatuko balu?

2018/03/01

Ugaztunon bihotzak duen zeregin bakarra odola zirkulazio-aparatuan barrena ponpatzea da, bihotzari berari eta gainontzeko organoei elikagaiak eta oxigenoa iritsarazteko. Zeregina bakarra da, bai, baina ez makala. Animalien bizitzan zehar gertatzen diren egoerek eskakizun energetiko oso anitzak dituzte, eta horiek bete behar ditu bihotzak.

Eskakizu

Mikroskopia-teknika berria, garuneko eremu bateko zelula guztiak ikusteko

2018/02/27

Cell zientzia-aldizkariak mikroskopia-teknika berri baten albistea eman du, lehenengo aldiz garuneko eremu bateko zelula guztiak ikusteko aukera ematen duena. EHUk eta Achucarro neurozientzien ikerketarako euskal zentroak Bordeleko Unibertsitatearekin elkarlanean egindako ikerketa baten emaitza da.

Garuneko ehun biziak ikertzeko garaian, orain art