Elhuyar zientziaren komunikazioa

Eboluzioa

2019/01/10

“Sapiens ispiluaren aurrean”, liburu-aurkezpena eta solasaldia
Booktegi plataformak “Sapiens ispiluaren aurrean” liburua aurkeztuko du urtarrilaren 24an, ostegunarekin, 19:00etan, Donostiako Liburutegi Nagusian. Ana Galarraga Aiestaran zientzia-komunikatzaileak Elhuyar aldizkarian idatzitako artikulu batzuk biltzen ditu liburuak
Gure bazterretako fosilak

2018/11/30

Lanbroak ezkutatutako bazterrak maite ditu poetak. Lurpean ezkutatutako fosilak, paleontologoak. Eta gainerakook ere maiteko genituzke, agian, hobeto ezagutuko bagenitu, agian, kontatzen diguten istorioa ezagutuko bagenu; orduan hasiko baikinateke ezkutukoa, duela milaka eta milioika urteko bazter miresgarriak, ikusten.
Paleolitoko artearen sorrera, galdegai

2018/11/26

Borneoko haitzulo batean aurkitutako marrazki batzuek 40.000-52.000 urte dituztela frogatu du ikertzaile-talde batek. Horrek Paleolitoko artearen sorrerari buruzko galderak piztu ditu, Europako kobazuloetakoa jotzen baitzen arte zaharrenatzat (antzinakoenek gehienez ere 40.000 urte inguru dituztela kalkulatzen dute). Non eta noiz sortu zen lehenik labar-artea? Horren gaineko gogoeta egin du Diego Garate Maidagan labar-artean espezializatutako arkeologoak, orain arte dauden datuetan oinarrituta.
Neandertalen toraxak forma desberdina zuen gurearekiko

2018/10/30

Neandertal heldu baten toraxa birtualki berreraikita, ondorioztatu dute sapiensen toraxaren antzeko tamaina zuela, baina forma desberdina. Hori ikusita, ikertzaileek iradoki dute neandertalen arnasketa-mekanika ere zertxobait desberdina izango zela.

Kebara 2 neandertalaren torax berreraikia. Arg. A. Gómez-Olivencia, A. Barash and E. Been

Nean

Iknofosilak: aktibitatearen aztarnak

2018/10/20

Flyschean aurkitutako iknofosil handi baten erreplika egin dute Geoparkean. Bertan egindako bisitan jakin dugu iknofosilak, duela milioika urte itsas azpian bizi ziren animaliek izandako aktibitatearen aztarnak direla. Eta hortik duela 40 milioi urteko informazioa eskuratzen dute ikerlariek.

Agenda