Elhuyar zientziaren komunikazioa

Eboluzioa

Gure planeta zianobakterioei esker oxigenatu zen

2019/12/11

Planetaren oxigenazioa gakoa izan zen ezagutzen dugun bizia bere baitan har zezan Lurrak. Ezinbestekoa izan zen animaliak sor zitezen, esaterako. Baina ez dago argi nola eman zen oxigenazio-prozesua bera. Science aldizkariak argitaratu duen eredu matematiko batek dioenez, planetaren oxigenazio-prozesu konplexu hark zianobakterio fotosintetiko sinpl

Infekzioetatik babesten duten mutazio berek beste gaitz batzuk izateko arriskua areagotzen dute

2019/11/27

Patogenoen eta gizakion immunitate-sistemaren arteko koeboluzioaren ondorioak aztertu dituzte Herbehereetako ikertzaileek, eta ikusi dute gaixotasun infekzioso batzuei aurre egiteko lagungarriak diren aldaera genetikoek areagotu egiten dutela hanturazko gaitz eta autoimmune zenbait izateko arriskua. Horrez gain, nabarmendu dute gaur egun ere immuni

Neandertalen galeran gizaki modernoen gaitzek nola eragin zezaketen aztertu dute

2019/11/14

Gizaki modernoen eta neandertalen gaitzek elkarri nola eragin zieten eta azkenean zergatik gailendu ziren gizaki modernoak proposatu dute, ereduen bidez, Standford Unibertsitateak gidatutako ikertzaile batzuek. Nature Communications aldizkarian argitaratu dituzte ondorioak, eta, haien arabera, litekeena da gizaki modernoek tropikoetatik ekarritako

Beagle itsasontzia, ospea garaitik kanpo

2019/11/08

Beagle itsasontzia, ospea garaitik kanpo

Zientziaren historiako itsasontzi ospetsu bat aipatzeko eskatzen badidazu, asko pentsatu gabe, Beagle izena esango nizuke. Itsasontzi horretan izan zen Charles Darwin 1831tik bost urtez, munduaren inguruko bira batean. Bidaia horretako behaketak ezinbestekoak izan ziren gerora garatu zuen teorian. Eboluzioa, hautespen naturala…

Landareen egokitzeko gaitasunaz Pamela Diggle-kin

2019/10/26

Pamela Diggle botanikariak klima aldaketaren eragina ikertzen du, landareen eboluzioan. Alaskan egiten du lan baina guk Iturraranen egin dugu hitzordua harekin. Lorategi botanikoan osteratxo bat emanez haren ikuspegia eman digu aurrerantzean landareek bizirauteko erabiliko dituzten estrategien gainean.