Elhuyar zientziaren komunikazioa

Bioteknologia

3D inprimagailuez organo funtzionalak sortzeko baskularizazioa lortu dute

2019/05/06

Bioingeniariek muga handi bat topatu izan dute 3D inprimagailuez giza organo funtzionalak sortzeko lasterketan: ez dute lortzen organoak oxigenoz eta elikagaiez hornituko dituen odol-hodien sarea sortzea, eta organoak endekatu egiten dira berehala. Washingtoneko Unibertsitateko ikertzaileek, ordea, lortu dute material biologikoekin bateragarri den

Atariko proba: Naiara Rodriguez, ingeniari biomedikoa

2019/03/30

Naiara Rodriguez Florez ingeniari biomedikoa da. Batik bat gaixotasunek hezurren propietateetan duten eragina ikertu du. Mondragon Unibertsitatean ikertzaile eta irakasle lanetan dabil.
CRISPR metodoaren beste aldaera bat garatu dute

2019/01/22

Genoma editatzeko CRISPR metodo ezagun eta erabilienak Cas9 nukleasa darabil DNA mozteko. Horrez gain, baina, badira beste bi: Cas12a eta Cas12b. Lehena genoma editatzeko erabilgarria bada ere, bigarrena ez, tenperatura handiegiak behar baititu eraginkorra izateko. Hala ere, ikertzaileek bazuten interesa, besteak baino txikiagoa baita. Orain, aldae

2018ko zientzia-albiste aipagarrienak

2018/12/21

Zientzia eta teknologia arloak albiste ugari eman ditu aurten ere. Hona hemen Elhuyar  aldizkarian, Norteko Ferrokarrilla irratsaioan eta Teknopolisen emandakoen artean nabarmendutakoak:

Eztabaida etikoa piztu dute bioingeniaritzako zenbait esperimentuk

2018/12/12

Laborategian hazitako garun-organoideak, genetikoki eraldatutako haurrak, hildako baten utero transplantatuan hazitako umea... Zientziaren lorpen hauek eztabaida etikoa piztu dute, eta agerian utzi dute araudiak adosteko beharra. Analisia, Elhuyarreko Ana Galarragaren eskutik, ETB1eko Ahoz aho saioan.