Elhuyar zientziaren komunikazioa

Bioteknologia

Cornelius Rhoads: gerra sendabide?

2019/10/08

Cornelius Rhoads: gerra sendabide?

Barin hiria, Italiaren hegoaldean. 1943. urtea zen, eta II. Mundu Gerra pil-pilean zen. Cornelius Rhoads (1898-1959) mediku estatubatuarra ospitaleko zauritu amaigabeei begira geratu zen: gerrak ez zuen ezer onik ekarriko. Inoiz ez. Inoiz ez?

Bananak eta CRISPR

2019/09/30

Bananak eta CRISPR

Bananak eta CRISPR. Bikote xelebrea. Ohiko fruta jangarri bat bata, eta genetikaren teknika iraultzaile bat bestea. Nature aldizkarikoek diotenez bananak salbatzeko, CRISPR erabili behar da. Proposatzen dutenez, bananaren etorkizunaren aukera bakarrenetako bat CRISPR teknika erabiltzea izan liteke.

CRISPR bidez aktibatzen den hidrogel adimendun bat sortu dute

2019/08/26

Seinale biologikoei erantzuteko gai diren material adimentsuek aplikazio oso interesgarriak dituzte biomedikuntzan. DNA-sekuentziak barneratuta dituzten materialak bereziki erabilgarritzat jo izan dira, baina, halakoak garatzean zailtasun handiak izan dituzte, programatzeko oso zailak direlako.

Zailtasun hori gainditzeko, CRISPR metodoa baliatu du

Gizaki-tximino kimerak sortu dituzte

2019/08/01

Txinako laborategi batean gizaki-tximino kimerak sortu dituzte Murtziako Unibertsitate Katolikoko (UCAM) Jaun Carlos Izpisuaren taldeko ikertzaileek, El Pais egunkariari adierazi diotenez. Tximino baten enbrioian giza zelulak txertatu dituzte, transplanteetarako organoak sortzeko bideak ikertzea helburu. Ikertzaileek adierazi dutenez, Txinan egin d

Eltxo tigreak ia desagerraraztea lortu dute Txinako bi lekutan

2019/07/17

Txinako bi lekutan eltxo tigrea ia desagerraraztea lortu dute, bakterio bat eta emeak antzutzeko teknika bat erabilita. Nature aldizkarian eman dute horren berri.

Asiako iparraldekoa da jatorriz, baina azken urteetan izugarri zabaldu da, eta, gaur egun, Antartikan izan ezik, kontinente guztietan hedatu da eltxo tigrea, Aedes albopictus. Arriskutsu