Elhuyar zientziaren komunikazioa

Astrofisika

Unibertsoaren musikaren bila: uhin grabitazionalak

2019/03/01

Duela 1.000 milioi urte inguru, Proterozoiko garai geologikoa amaitzen ari zen Lurrean. Bizitza konplexurik ez zen artean eratu, baina organismo sinpleak existitzen ziren, eta gure atmosfera oxigenoz betetzen ari zen; planeta, organismo konplexuagoetarako aproposa bihurtzen.

Bitartean, unibertsoaren beste muturrean, 30 km-ko erradioko bi zulo belt

Itziar Aretxaga, galaxia bila Mexikon

2019/02/09

Itziar Aretxaga astrofisikari bilbotarrak 20 urte daramatza Mexikon bizitzen. Madril, Cambridge eta Alemanian lan egin ostean, gaur egun Mexikoko Astrofisika, Optika eta Elektronikako Institutu Nazionalean egiten du lan. Besteak beste, galaxiak bilatzen ditu Teleskopio Milimetriko Handiarekin. Uhin milimetrikoetarako doituta dagoen munduko irrati-teleskopio handiena da hau. Gainera, Institutu Nazionaleko Astrofisika Saileko ...

Ilargian jaso dute Lurreko arrokarik zaharrena izan daitekeena

2019/01/31

Ilargian jaso dute Lurreko arrokarik zaharrena izan daitekeena

Apollo 14ko astronautek 1971n Ilargian hartutako laginen artean, jatorriz Lurrekoa den arroka bat aurkitu dute. 4.011 milioi urte baino gehiago ditu, eta, dirudienez,  talka baten ondorioz askatu zen Lurretik eta iritsi zen Ilargira.

Earth and Planetary Science Letters aldizkarian argitaratu dute ikerketa. Haren arabera, aurkikuntza aparta da, Lur

Zulo beltzei buruzko datu berriak

2019/01/22

Zulo beltzen inguruko datu esanguratsuak plazaratu dituzte Nature eta Science aldizkarietan argitaratutako bi ikerketak. Batetik, zulo beltz txiki baten ingurua kartografiatu dute astronomoek, nolakoa den argitzeko; eta, bestetik, zulo beltzen biraketa-abiadura kalkulatzeko modua aurkitu dute.

Zulo beltzen kartografia

2019/01/09

Zulo beltzen inguruko datu esanguratsuak plazaratu dituzte Nature eta Science aldizkarietan argitaratutako bi ikerketak. Batetik, zulo beltz txiki baten ingurua kartografiatu dute astronomoek, nolakoa den argitzeko; eta, bestetik, zulo beltzen biraketa-abiadura kalkulatzeko modua aurkitu dute.

Zulo beltzaren ingurua kartografiatzeko, Nazioarteko E