Elhuyar zientziaren komunikazioa

Anatomia/Fisiologia audioak

Musika, garuna eta plazera

2019/11/22

Musikaren arrakastarako gakoei buruz aritu da Elhuyarreko Ana Galarraga Aiestaran, Euskadi Irratiko Mezularia saioan. Ikerketa baten arabera, aurreikuspenaren eta ezustekoaren arteko oreka da arrakastaren giltza.

Elhuyar aldizkaria eta nerabezaroen zientzia

2019/09/16

Elhuyar aldizkariaren iraileko zenbakiaren gai nagusia nerabezaroaren zientzia da. Bi ikuspututatik aztertu dute gaia adituek: bata biologikoa eta bestea psikologikoa. Ana Galarraga artikuluaren egileak kontatu digu zer ondorioztatu duten.

Ahotsa bizitzan zehar

2019/06/20

Eureka museoko Larraitz Etxeberriak kontatu digu nola aldatzen den giza ahotsa bizitzan zehar. Pubertaroko aldaketak eta bestelakoak ere bai zein diren kontatu digu, oso gai aproposa irratian kontatzeko.

Bikien esperimentua

2019/04/17

NASAk esperimentu bat egin du urtebetez berdinak diren bi anai bikirekin. Batak ia urtebete eman du ISS estazioan, eta bestea Lurrean geratu da. Eta horri esker, espazioko egonaldi luzeak eragindako aldaketa fisiologikoak eta genetikoak ikertu ahal izan du.

Neurona berriak

2019/04/01

Ikerketa batek aztertu du zer neurona berriak sortzen ditugun helduak garenean, eta ezaugarri hori lotu du Alzheimerrarekin, gaixotasun horretan galdu egiten baita pixkanaka ahalmen hori. Neurona berri gutxiago sortzea eragiten du.