Elhuyar zientziaren komunikazioa

Anatomia/Fisiologia

Ahaztean parte hartzen duen neurona-mota bat identifikatu dute, saguetan

2019/09/19

Saguekin egindako esperimentu batean, REM fasean neurona-mota batek ahazteko prozesuan parte hartzen duela frogatu du Japoniako ikertzaile-talde batek.

Hain zuzen, loaldian, neuronen arteko sinapsiak berregin egiten dira; horren bidez, gogoratzea merezi ez duten oroimenak ezabatu egiten dira. Ikertzaileek orain ikusi dute hipotalamoko neurona batz

Elhuyar aldizkaria eta nerabezaroen zientzia

2019/09/16

Elhuyar aldizkariaren iraileko zenbakiaren gai nagusia nerabezaroaren zientzia da. Bi ikuspututatik aztertu dute gaia adituek: bata biologikoa eta bestea psikologikoa. Ana Galarraga artikuluaren egileak kontatu digu zer ondorioztatu duten.

Bischoff eta garunaren pisua

2019/09/13

Bischoff eta garunaren pisua

Oro ez da urre. Horixe gertatzen da zientzialari ospetsuekin ere. Egiten dituzten ikerketa eta aurkikuntzengatik ezagutzen ditugu, noski. Baina badute beste alde bat, pertsonalagoa, eta haien inguruko pasadizoak, zurrumurruak edo bitxikeriak aurkituko dituzu hemen.

"Lehen sektorean eta ikerketan emakume izateak desabantailak ditu”

Izaro Zubiria Ibarguren Albaitaria eta ikertzailea

"Lehen sektorean eta ikerketan emakume izateak desabantailak ditu”

2019/09/06

Izaro Zubiria Ibarguren Gaztelun jaio zen, Gipuzkoako landa-eremuko herri txiki batean, eta beti bizi izan da naturaz inguratua: "Horregatik, betidanik gustatu izan zait natura. Gainera, aita ere oso naturazalea izan da, eta bere zaletasuna transmititu dit. Txikitatik hasi nintzen zaldiz ibiltzen, eta beti izan dugu txakurra, oiloak...", dio. Beraz

Nerabezaroaren zientzia

2019/09/01

Nerabezaroaren zientzia
Nerabezaroa ez da haurtzarotik helduarora igarotze hutsa; prozesu bat da, eta berariazko ezaugarriak ditu. Bizitzaren aro hori aztertu dute Juan Ignacio Pérez Iglesias Fisiologiako katedradunak eta Naiara Ozamiz Etxebarria Psikologiako doktoreak, bakoitzak bere arlotik. Izan ere, prozesu biopsikosoziala da; hau da, alderdi biologikoa, psikologikoa eta soziala hartu behar dira aintzat, osotasunean ulertzeko.