Elhuyar zientziaren komunikazioa

Telekomunikazioak

Denboran atzera

2016/12/03

Posible al da beste planeta batetik begiratuta, Lurraren iragana ikustea?

Argi sentibera

2016/12/03

UPV/EHUko Fotonika Aplikatuko ikertzaileek zuntz optikozko sentsoreak instalatu dituzte Bizkaia Zubiaren deformazioa neurtzeko.

25 promozio telekomunikazioen abangoardian

2016/12/03

Internet, digitalizazioa, mugikorrak. Dena aldatu da Euskal Herriko Unibertsitatean telekomunikazio-ikasketak sortu zirenetik. Ikasturte honetan, telekomunikazio-ingeniarien 25. promozioa irtengo da Bilboko Ingeniaritza Eskolatik.

Claude Shannon, mundu digitalaren aita

2016/09/01

Claude Shannon, mundu digitalaren aita
Aurtengo apirilean bete dira 100 urte Claude Shannon matematikaria jaio zela. Publiko zabalarentzat ezezaguna bada ere, gizartearen aurrerapenari ekarpenik handienak egin dizkioten inoizko zientzialaririk garrantzitsuenen artean dago; batzuen ustez, ia Newton, Einstein eta Darwinen parekoa da. Izan ere, guk guztiok egunero hainbat alditan erabiltzen ditugu hari esker garatu diren gailu eta teknologia ugariak: ordenagailuak, smartphoneak eta gailu elektroniko guztiak; Internet, telefonia mugikorra eta komunikatzeko edozein modu digital; CDak, MP3 eta ZIP formatuak, eta informazioa digitalki gordetzeko metodo denak. Ezagut dezagun Claude Shannon, gure mundu digitalaren aita.

Hedy Lamarr: itzalean asmatzaile, argitan izar