Elhuyar zientziaren komunikazioa

Kimika

Atariko Proba: Jon Mattin Matxain Beraza, kimikaria

2017/11/04

Txoni Matxain irakaslea eta ikertzailea da UPV/EHUko Kimika Fakultatean eta DIPCn. Politikan zientzialari gehiago behar direla dio, gauzak hobeto joan daitezen.
“Ikertzaile bat aunitz mugitu behar da”

Alaitz Etxabide Etxeberria Ingeniari kimikoa

“Ikertzaile bat aunitz mugitu behar da”

2017/11/03

Alaitz Etxabide Etxeberriak betitik izan du gogoko laborategi-mundua, “baina baita industria ere”, gehitu du. Horregatik aukeratu omen zuen Industria Kimikaren Ingeniaritza ikastea. Hala ere, ikasketen azken urtera arte ez zuen ikerketa-mundua ezagutu. Hain zuzen, Biomat ikerketa-taldean egin zuen gradu-amaierako proiektua, eta orduan jakin zuzen z

Burdin oxidoa, gorriaren ataria

2017/10/23

Kolore gorria ekarri dugu irratira. Oskar Gonzalez kolorezaleak gorriari buruzko zientzia-kontuak ekarri dizkigu, konposatu kimiko batetik abiatuta, burdin oxidotik. Hematitatik, hain zuzen ere, beste burdin oxido batzuk daudelako. Konposatu horretatik, pigmentuen munduan sartu gara historian zeharreko ibilbide batean.

2017ko Nobel sariak

2017/10/09

Urtero bezala, urriaren hasieran Nobel saridunak iragarri dituzte, eta guk, urtero bezala zuentziako sarien laburpena egin dugu. Medikuntza edo fisiologiakoa, fisikakoa eta kimikakoa erritmo zirkadianoa, uhin grabitazionalak eta mikroskopio krioelektronikoa ikertu dutenei emango diete, hurrenez hurren.

Kimikako Nobel Saria biomolekulen egitura aztertzeko kriomikroskopia elektronikoa garatu zutenei

2017/10/04

Nobel Fundazioak JacquesDubochet, Joachim Frank eta Richard Henderson zientzialariak saritu ditu 2017an, biomolekulen egitura aztertzeko kriomikroskopia elektronikoa garatzeko egin duten lanagatik. Dubochet Lausanneko Unibertsitatean ikertzailea da, Frank Columbiako Unibertsitatean eta Henderson MRC Ikerketa Medikuen Kontseiluan.