Elhuyar zientziaren komunikazioa

Entzun Zientzia.net

Fisika

Supereroankortasuna gori-gori

2015/09/01

Badira ehun urte supereroankortasuna ezagutzen dela, baina oraindik ere fisikariek ez dute ongi ulertzea lortu; benetako erronka da hori. Eta giro-tenperaturako supereroankortasuna, berriz, ametsa. Hala ere, azken hilabeteetan pauso bat gehiago eman dute, oraindik urrun dagoen ametserantz.
Metal ez-magnetikoak magnetiko bihurtu dituzte

2015/08/06

Berez magnetikoak ez diren metalak magnetiko bihur daitezkeela erakutsi dute Leeds Unibertsitateko ikertzaileek, gaur Naturen argitaratu duten lanean. Kobrea eta manganesoa magnetiko izatea lortu dute, molekula organikoekin konbinatuz. Magnetismoa ahula da, eta egun gutxi batzuk baino ez du irauten, baina ikertzaileek uste dute material magnetiko b

Estitxu Villamor eta zientzia-ikerketaren beste aldea

2015/06/28

Espintronika da ESTITXU VILLAMOR fisikariaren ikergaia, elektronikaren hurrengo urratsa. Tesia egin du gai horretan. Baina tesia egiteak aukera eman dio ikerketari buruzko hausnarketa egiteko, eta hausnarketa horri buruz hitz egin dugu berarekin.

Eskerrik asko kuantikoa

2015/06/24

Kuantikari buruzko atalari agur esan diogu. TXONI MATXAINek kolaborazio ederra egin du denboraldian zehar mekanika kuantikaren sekretuak kontatzen. Eta gaur, atzera begiratzeko gogoa izan dugu eta eskerrik asko esateko Txoniri.

Fernando Plazaola Muguruza EHUko Ikerketaren arloko errektoreordea

“Gustatuko litzaidake gure herrian denak bat egitea ikerketaren munduan”

2015/06/08

“Gustatuko litzaidake gure herrian denak bat egitea ikerketaren munduan”
Ez da erraza izan Plazaolarekin hitz egitea; ez elkarrizketari uko egiten ziolako, inondik inora ere ez, baizik eta ezin zuelako tarterik topatu. Behin tartea hartuta, ordea, jario biziz erantzun die galderei, zalantzarik egin gabe. Nonbait, bere ibilbidean zerk txunditu duen bezain garbi du zer nahi duen etorkizunerako.

Elhuyar sarean