Elhuyar zientziaren komunikazioa

Fisika

Elektroien igorpena kronometratzea lortu dute

2017/09/21

Elektroien igorpena kronometratzea lortu dute

DIPCko eta EHUko fisikariek, Alemaniako zenbait unibertsitatetako zientzialariekin batera, elektroien igorpena zehatz-mehatz kronometratzea lortu dute lehenengo aldiz, eta azaldu dute bizkorrenak zergatik iristen diren azkenak.

Science aldizkarian argitaratu dute haien lana, eta erabilitako teknika azaldu dute: argi-laserren pultsu sofistikatuak e

Formula zientifikoak, zientzialarien hizkuntza

2017/09/11

Atal berria dugu: formula zientifikoei buruko atala, edozein ikerketak atzean duen lanaren oinarria. Batzuk ospetsuak dira, eta askok dute istorio interesgarri bat atzean. Horri buruzko atalaren estreinaldia gaur.

Nature aldizkariaren azala eta material topologikoak

2017/09/11

Denboraldia estreinatu dugu LUIS ELCORO EHUko fisikariarekin. Udan, berak, lankideek eta atzerriko kolaboratzaile askok Nature aldizkarian argitaratu dute ikerketa baten emaitza. Material topologikoen kuantikari buruzko artikulua. Hitz handiak.

Giza ekolokazioaren ezaugarri akustikoen eredu matematikoa egin dute

2017/08/31

Saguzarrek eta itsas ugaztun batzuek bezala, gizakiek ere ekolokazioa balia dezakete, inguruneari buruzko informazio espaziala jasotzeko. Durham Unibertsitateko ikertzaileek (Britainia Handia) ekolokazioa darabilten hiru pertsona itsu aztertu dituzte, eta fenomenoaren ezaugarri akustikoen eredu bat egin dute. PLOS Computational Biology aldizkarian

Materialak ere frustratzen dira

2017/08/11

Frustrazioa egunerokotasunean sentitzen dugu, eta ia beti era negatiboan ikusten dugu: porrotaren alboan, iluntasunean, alde ezezagunean. Baina, ez al da ideia on eta berrien abiapuntu? Eta bizidunok bakarrik sentitzen al dugu? Ez, materialek ere frustrazioa izaten dute, eta putzutik irteteko hartzen duten jarrerak ondorio oso interesgarriak izan ditzake.