Elhuyar zientziaren komunikazioa

Ekologia

Txernobylgo hondamendiaren itzala

2016/04/29

30 urte igaro dira Txernobylgo zentral nuklearreko istripu lazgarritik. Azkenaldian eremu kutsatuaren inguruko albiste baikorrak plazaratu badira ere, ondorioak oraindik ez direla desagertu ohartarazi du Elhuyarreko Ana Galarragak Info7 irratiko talaiatik.

Txernobylgo hondamendiaren itzala ez da desagertu

2016/04/26

Azkenaldian, kutsu baikorra duen ikerketa bat baino gehiago argitaratu da, Txernobyl inguruko egoerari buruz. Esaterako, iazko urrian Current Biology-n argitaratutako batean baieztatu zuten erradioaktibitateak kutsatutako eremuan ugaritzen ari direla ugaztun handiak. Are gehiago, Ukrainiak eremua ingurumen-santutegi izendatuko duela adierazi du. Alabaina, Txernobylgo zentral nuklearreko hondamendiak utzitako ondorioak ez dira desagertu.
"Beti zabiltza lan bila; horrek zure burua oso estu hartzea dakar"

Agurtzane Urtizberea Ijurco Matematikaria

"Beti zabiltza lan bila; horrek zure burua oso estu hartzea dakar"

2016/04/01

Agurtzane Urtizberea matematikaria da. Dioenez, batxilergoan piztu zitzaion zaletasuna: “Nituen ikasgai guztietatik, matematika nuen gustukoena. Historia eta halakoak teorikoegiak iruditzen zitzaizkidan, eta ez zitzaidan gustatzen gauzak buruz ikastea. Haien aldean, matematika askoz ere entretenigarriagoa zen, niretzat dibertigarria zen problemei s

Bakterio plastikojalea

2016/03/26

Japoniako ikertzaile batzuek plastikoa jaten ikasi duen bakterio bat aurkitu dute. Harrigarria da, eta aipagarria, horrelakoekin beharbada ez delako beharrik izango bioplastikoak garatzeko, ohiko plastikoak ere biodegradagarriak izan litezkeelako.