Elhuyar zientziaren komunikazioa

Diseinua

Kolorea eta akabera

2016/01/23

Color and Trim kontzeptua autoen diseinu-prozesuaren parte garrantzitsuenetako bat da.

Modaren inpaktuari neurria hartzen

2015/10/21

Zientzia Kaiera

Amaia PortugalDesfileek baldintzatzen al dute gure janzkera? Galdera horri baietz erantzun dio Taiwan eta AEBtako ikertzaile talde batek, matematika eredu batean oinarrituta. Ondorio horretara iristeko, New Yorkeko pasarelatan eta kalean ikusitako arropen argazkiak alderatu dituzte.Gure armairuak eta modelo batenak, ba al dute zerikusirik? Jantziko al genuke kalean, pasarela ...
Tolesturen matematika eta artea

2014/07/01

Edozein irudi lor daiteke papera tolestuz. Irudi miragarriak egiten dira gaur egun, ezin errealistagoak, papera inola moztu edo kolaz itsatsi gabe; tolestuz bakarrik. Papera nola eta nondik tolestu da gakoa, eta, horren atzean, matematikak zeresan handia du. Izan ere, geometria, trigonometria, algoritmoak... matematikaren atal asko daude tolesturen atzean. Matematikari lotutako artea da papiroflexia. Arte-mota horretan saiatzeko gogoz bazaude, paperezko ur-bonba freskagarri bat egiteko jarraibideak dituzu amaieran. Artikulu hau ez baita irakurtzeko soilik.
Lurreko bakterioak, elektrizitate-sortzaile

2014/02/27

Lurrez betako eta landarez estalitako taulen itxura dute, baina energia sortzen duten panel bio fotovoltaikoak dira. Kataluniako Arkitektura Aurreratuaren Institutuak, IaaC-k diseinatu ditu eta Bartzelonako Valldaura herrian duen kanpusean probatzen ari dira. Lurretan dauden bakterioak dira, berez, elektrizitatea ekoizten dutenak. Landareek sortuta

15 urte: Pitagorasen txokolatea

2014/02/08

Gozoa eta zehatza. Txokolate hau diseinatzeko matematikarien laguntza behar izan zuten, Pitagorasen teorematik abiatu ziren, hain zuzen ere.