Elhuyar zientziaren komunikazioa

Bioteknologia

Bakterio erdisintetikoak proteinak sortzeko gai

2017/12/13

Bakterio erdisintetikoak gai dira proteina ez-naturalak sortzeko

2017/11/29

Bakterio erdisintetikoak gai dira proteina ez-naturalak sortzeko

Kode genetikoa artifizialki hedatuta duten bakterio erdisintetikoak gai dira kode genetiko hori proteinak sortzeko erabiltzeko. Aminoazido ez-naturalak dituzten proteinak sortzen dituzte bakterio horiek. Hala, proteina berriak sortzeko bida bat izan daiteke. Nature aldizkarian eman dute lorpen horren berri.

2014an The Scripps Ikerketa Institutuko

Genoma editatzeko metodo berriak aurkeztu dituzte

2017/10/25

Genoma eraldatzeko teknika berri bana aurkeztu dute Nature eta Science aldizkariek. Bietan Broad Institutuko (Harvard Unibertsitatea) eta MITeko ikertzaileek parte hartu dute, eta biek dute helburutzat gaitzak eragiten dituzten mutazio molekular txikiak zuzentzea. Bi tekniken arteko alde nagusia ituan dago: batean DNA sekuentziaren base nitrogenatu

Konexio galduaren bila

2017/10/21

Bizkarrezur muinaren lesioak tratatzeko modu bat karbonozko nanohodiekin batera jartzea izan liteke. CIC-biomagune zentroan egindako ikerketa batek erakutsi du lesioak banatutako neuronek elkarrekin birkonektatzen direla nanohodien gainean daudenan, haiek inguru eroale egoki bat sortzen dutelako horretarako.
Odol-zelula amak laborategian sortu dituzte

2017/05/17

Odol-zelula amak laborategian sortzeko bi metodoren berri eman dute Nature aldizkarian argitaratutako bi lanetan. Denbora asko zeramaten mundu osoko zientzialariek hori lortu nahian. Aurrerapauso garrantzitsua izan liteke, besteak beste, terapia zelularrerako, botiken testak egiteko, eta leuzemia ikertzeko eta tratatzeko.

Hezur-muinean dauden odol