Elhuyar zientziaren komunikazioa

Bioteknologia

Txerri/gizaki enbrioi kimera bat sortu dute

2017/02/03

Zientzialariek hamarkadak daramatzate zelula ametatik abiatuta laborategian ehun eta organoak lortu nahian, baina emaitzak ez dira nahi bezain onak. Horregatik beste bide bat hartzea erabaki dute: giza zelulak animalietan haztea. Horri buruz aritu da Elhuyarreko Ana Galarraga, Info7 irratiaren Talaiatik tartean.

Nola berreskuratu tomatearen zaporea? Aurkitu dute modua

2017/01/30

Nola berreskuratu tomatearen zaporea? Aurkitu dute modua

Gaur egungo tomateek zapore gutxi dute; horixe da kontsumitzaileen kexa nagusia. Elikagaiek eta beste sustantzia batzuek dastamenean eta usaimenean eragiten diguten sentsazioa da zaporea. Tomatearen kasuan, dastamena azukreek eta azidoek aktibatzen dute; usaimena, aldiz, konposatu lurrunkorrek. Eta, hain justu ere, konposatu lurrunkorren baitan dag

Mikroorganismo kaltegarriak onuragarri nekazaritzan

2016/12/22

Landareentzat kaltegarriak diren onddo eta bakterioen onurak

2016/11/29

Landareentzat kaltegarriak diren onddo eta bakterio askok landareen hazkuntza sustatzen duten konposatuak igortzen dituzte, Nafarroako Agrobioteknologia Institutuko ikertzaileek frogatu dutenez. Nekazaritzan landareen errendimendua hobetzeko balio dezake aurkikuntzak, ohiko tratamendu kimikoen alternatiba gisa. Emaitzak bi artikulutan argitaratu di

CRISPR teknika pertsonetan probatu dute lehenengoz

2016/11/23

Genoma editatzeko CRISPR teknika pertsona bati aplikatu diote Txinako ikertzaile batzuek,  biriketako minbizia tratatzeko. Teknika hori pertsonetan erabiltzen den lehenengo aldia da.

Sichuan Unibertsitateko Lu You ikertzaileak zuzendutako taldeak saio kliniko bat jarri du martxan Mendebaldeko Txinako Ospitalean, CRISPR teknika erabiliz biriketako