Elhuyar zientziaren komunikazioa

Bioteknologia

CRISPR genoma editatzeko teknikaren itxaropenak eta kezkak

2016/01/14

CRISPR genoma editatzeko teknikak, itxaropena ez ezik, kezka etikoak ere piztu ditu. Elhuyar Zientziako Ana Galarraga aritu da gai horretaz Quark saioan.

Urteko lorpena, zalantza etikoen eragile

2015/12/28

Urtero bezala, lorpen zientifiko-teknologiko nagusienen zerrenda egin dute zientzia-aldizkariek, eta gehienek gai bera aukeratu dute lehen tokirako: CRISPR teknika. Geneak eraldatzeko teknika horrek itxaropen handia piztu du, eta, aurreko urteetan ere aipatu izan duten arren, aurten iritsi da zerrendaburu izatera.

Batez ere, bi arrazoirengatik da

Malariari aurre egiteko eltxo transgenikoak sortu dituzte

2015/11/26

Malaria eragiten duen bizkarroiarekiko erresistenteak diren eltxo transgenikoak sortu dituzte Kaliforniako Unibertsitateko zientzialariek. Hautsak harrotzen ari den geneak editatzeko teknika berri bat erabili dute horretarako, eta teknika horri esker lortu dute eraldatutako eltxoen ia ondorengo guztiek heredatzea bizkarroiarekiko erresistentzia. Ha

Soinuarekin neuronak pizteko teknika garatu dute: sonogenetika

2015/09/15

Neuronak ultrasoinuen bidez aktibatzeko teknika berri bat garatu dute ikertzaile estatubatuar batzuek. Optogenetika izeneko teknikan argiarekin neuronak aktibatzen diren modu bertsuan funtzionatzen du, baina argiaren ordez ultrasoinuak erabiliz. Sonogenetika deitu diote teknika berriari, eta Nature Communications aldizkarian eman dute haren berri

Zirkuitu elektroniko bat ezarri dute saguen garunean, xiringa baten bidez

2015/06/08

Ehun mikrometroko diametroa duen xiringa-orratz mehe bat erabilita, sagu baten garunean zirkuitu elektroniko bat injektatzea lortu dute, Harvard Unibertsitateko eta Beijingeko Nanozientzia eta Teknologia Zentroko neurozientzialariek.

Nature Nanotechnology aldizkariak argitaratu du ikerketa. Haren arabera, ikertzaileek hamasei elementu elektroniko