Elhuyar zientziaren komunikazioa

Biologia

Lehenengo aldiz, 13 eguneko giza enbrioiak lortu dituzte laborategian

2016/05/05

Legearen muga muturreraino eramanda, zientzialariek giza enbrioiak 13 egunez hazi dituzte laborategian, Nature eta Nature Cell Biology aldizkariek argitaratu berri dutenaren arabera. Orain arte, amarengandik kanpo 7 egunez bakarrik garatzea lortu izan da, eta orduan amaren umetokian ezarri behar izaten zen, derrigor, enbrioiak aurrera egin zezan et

Eureka, partenogenesia!

2016/04/11

Donostiako Eureka museoan makil-intsektuak partenogenesi bitartez jaio dira. Horrek esan nahi du intsektu emeek ez dutela arren kontakturik izan eta, hala ere, ugaldu egin direla. LARRAITZ ETXEBERRIA partenogenesiari buruz hitz egin digu; ezagutzen diren kasu ospetsu batzuk ekarri dizkigu, eta fenomenoaren azalpena ere eman digu.

Genomarik txikiena duen zelula sintetizatu dute

2016/03/29

473 gene; horiek dira bakterio batek bizirik irauteko eta ugaltzeko behar dituen gutxieneko geneak. Hala frogatu du Craig Venterren taldeak, Science aldizkarian argitaratu duen ikerketan: Design and synthesis of a minimal bacterial genome. Laborategian sintetizatu dute bakterio hori, Syn3.0 deitu diote, eta bizitzaren oinarria ezagutzeko bidean lor

Emakumeek gaixotasun autoimmune gehiago izatearen azalpen bat eman dute

2016/03/21

Emakumeek gaixotasun autoimmune gehiago izatearen azalpen bat eman dute

Bi X kromosoma izateak gaixotasun autoimmuneak izateko joera handitzen duela ondorioztatu du Pennsylvaniako Unibertsitateko ikertzaile talde batek. Ikusi dute emakumeen linfozitoetan X kromosometako bat ez dela guztiz isiltzen, eta horrek kasu batzuetan gaixotasun autoimmuneak eragin ditzakeela. Horrek azalduko luke zergatik diren gaixotasun autoim

Agian kontua ez da zakila

2016/03/21

Zientziaren historiak argi erakusten du ikuspuntu androzentrikotik landu izan dela; eta gaur egun ere, ikuspuntu hori nagusi da. Azken urteotan, joera hori aldatzeko ahalegina egiten ari dira arlo guztietako ikertzaileak. Horren adibide da Holly Dunsworth antropologoak zakilaren neurriaren auzian esandakoa.

Dunsworth eboluzioan aditua da, eta, har