Elhuyar zientziaren komunikazioa

Biologia

Natura ustiatzetik kontserbatzera

2017/02/15

Baliabide naturalek sostengatzen dituzte gure ekonomia eta ongizatea. Lehengaien mende bizi gara: erregaiak, metalak eta mineralak behar ditugu, bai eta elikagaiak, lurra, ura, biomasa eta ekosistemak ere. Ekosistemek gero eta presio handiagoa jasaten dute, ordea, eta horrek arriskuan jartzen du gizateriak behar dituen ondasunen etorkizuneko hornid

Nortasuna erabat aldatzen da nerabezarotik zahartzarora

2017/02/14

Nortasuna erabat aldatzen da nerabezarotik zahartzarora

Edinburgoko Unibertsitateko ikertzaile-talde baten arabera, pertsona baten izaera erabat aldatzen da urteetan zehar. Hori ondorioztatzeko, 1950. urtean egindako ikerketa batean oinarritu ziren ikertzaileak. Orduan, 14 urteko 1.208 gaztetxoren izaeraren aldagai jakin batzuk neurtu zituzten; alegia, norberaren buruan konfiantza izatea, saiatua izatea

Eguzki-ekaitzek baleak lehorreratzea eragiten ote duten ikertuko dute

2017/02/13

Jakina da itsasontziek erabiltzen dituzten sonarrek eragina dutela zetazeoen orientazioan. Baina, nonbait, horrek ez du azaltzen zergatik gertatzen diren, noizean behin, lehorreratze handiak. Beste hipotesi batzuen artean, eguzki-ekaitzek eragina izan dezaketela proposatu dute, eta horixe ikertuko dute, NASAk, BOEM Ozeanoko Energiaren Kudeaketa Bul

Nimba apoaren ohiz kanpoko ugalketaren azterketa sakona argitaratu dute

2017/02/10

Nimba apoaren ohiz kanpoko ugalketaren azterketa sakona argitaratu dute

Nimba apoaren ugalketa ezaguna da, gainerako apo gehienena ez bezala, bibiparoa delako. Izan ere, espezie horretako emeek 9 hilabetez elikatzen dute fetua umetokian. Hainbat ikerketa egin da apo horren inguruan, eta orain, 40 urteko lan guztia laburbildu du Alemaniako ikertzaile-talde batek. Zoosystematic and Evolution aldizkarian argitaratu da ber

Oxigeno-maila apalak eboluzioa atzeratu izanaren arrazoia argitu dute

2017/02/08

Oxigeno-maila apalak eboluzioa atzeratu izanaren arrazoia argitu dute

Duela 2.400 milioi urte Oxigenazio Handia gertatu zen Lurraren atmosferan, hau da, biologikoki sortutako oxigenoa agertzen hasi zen. Baina oxigeno-maila ez zen areagotzen joan espero zitekeen bezala, eta apal iraun zuen 1.500 milioi urtez. Ikerketa berri batek azaldu du horren zergatia. Exeterreko Unibertsitateko ikertzaileek garatutako ereduen ara