Elhuyar zientziaren komunikazioa

Biologia

Haur goiztiarrentzako esne solidarioa

2017/12/16

EAEn abiatu berri den Ama Esnearen Bankuak dagoeneko 30 emaile ditu, eta beste 80 emakume itxaron-zerrendan daude. Izan ere, ebidentzia zientifiko ugari dago ama-esneak haur goiztiarrentzako dituen onurez, eta kasu askotan, haien amek oraindik ez dute behar adina esne sortzen.

Bakterio erdisintetikoak proteinak sortzeko gai

2017/12/13

Kode genetikoa artifizialki hedatuta duten bakterio erdisintetikoak gai dira kode genetiko hori proteinak sortzeko erabiltzeko. Aminoazido ez-naturalak dituzten proteinak sortzen dituzte bakterio horiek. Hala, proteina berriak sortzeko bida bat izan daiteke.

Hazien bankua: iraganeko laboreak etorkizunekoak bermatzeko

2017/12/09

Ehunka hazi mota gordetzen ditu Neikerrek Arkautiko germoplasma bankuan. Euskal Herrian landatutako laboreen haziak dira, herriz herri, baserriz baserri jasotakoak. Laboreen merkatuak izan ditzakeen aldaketei erantzuteko baliagarriak diren haziak dira, eta era berean hondamen ekologikoren bat gertatuz gero, nekazaritzaren etorkizuna bermatu dezaketen altxorra.

Fungi erreinua

2017/12/02

Erresuma honetako biztanleak onddoak dira, materia organikoa deskonposatuz elikatzen diren izaki bizidunak. Onddoak dira perretxikoak sortzen dituzten organismoak, baina onddoak dira baita lizunak eta legamiak ere.

Txanpinoia ikergai

2017/12/02

Errioxako Txanpiñoiaren Ikerketa Zentro Teknologikoak perretxiko horren hazkuntzan eragiten duten faktore guztiak aztertzen ditu. 2003tik probak egiten ditu substratu-motekin, lur-estalkiekin, haziekin, klimatizazio metodoekin, fitosanitarioekin… dena, txanpiñoi-ekoizpena hobetzeko.