Elhuyar zientziaren komunikazioa

Biologia

Groenlandiako marrazoa, bizitza luzeena duen ornoduna

2016/08/11

Gutxienez 400 urte bizi daiteke Groenlandiako Marrazoa, Science aldizkarian argitaratu berri duten lan baten arabera. Hala, ezagutzen den bizitza luzeena duen ornoduna izango litzateke.

Groenlandiako marrazoa (Somniosus microcephalus) Atlantikoko iparraldeko ur hotzetan bizi da, eta bost metrotik gora izatera irits daitezke. Ikertzaileek oso gutxi

Enbrioi-zelulak zer izango diren, haien indarraren arabera

2016/08/03

Enbrioietako zelulak plazentaren edo umekiaren parte izatea zelulen uzkurtzeko gaitasunaren arabera dagoela ondorioztatu dute European Molecular Biology Laboratorie-ko ikertzaileek. Sagu-enbrioietan ikusi dute gehien uzkurtzen diren eta dantzatzeari uzten ez dioten zelulek umekia osatzen dutela. Naturen argitaratu dituzte ikerketaren emaitzak.

Enb

Glizina kometa batean

2016/06/07

Rosetta zundaren tresna zientifikoek aurkikutza aipagarri bat egin du Churyumov-Gerasimenko kometan: glizina aminoazidoa topatu du kometan. Glizina proteinak osatzen duten ohiko 20 aminoazidoetako bat da. Beraz, berri ona da bizia espazioan sortu zeneko hipotesia defendatzen dutenentzat.

Xabier Artaetxebarriaren altruismoa

2016/05/30

CAF-Elhuyar saridun bat izan dugu irratian: XABIER ARTAETXEBARRIA. Altruismoari buruzko artikulu batekin irabazi du saria. Eta bertan galdera bat: zergatik existitzen da altruismoa naturan? Ustez, naturan dena lehia eta borroka da, eta batzuetan sinbiosia. Baina altruismoa ere bada. Zergatik? Xabierrek ekarri digu erantzuna.

Lehenengo aldiz, 13 eguneko giza enbrioiak lortu dituzte laborategian