Elhuyar zientziaren komunikazioa

Astronomia

X planeta

2016/01/25

Caltech institutuko astronomo batzuek X planeta aurkitu dute, paperaren gainean. Pluton baino haragoko sei gorputzen orbitak aztertuta, ondorioztatu dute gorputz horiek Neptunoren tamainako planeta baten inguruan ari direla orbitatzen. Baietatzen bada hori, Eguzki-sistemaren X planeta aurkitu dutela esan daiteke. Baina oraingoz, aurkitu gabeko aurkikuntza da.

Exoplaneten ur-eskasiari azalpena eman diote

2015/12/16

Hamar exoplanetaren atmosferak aztertuta, espero zutena baino ur gutxiago aurkitu dute astronomoek. Aurretik ere ikusi izan dute halako exoplaneta batzuek, itxuraz, ur gutxi dutela, eta, orain arte, ura beren sorrera-prozesuan bertan galdu zutela pentsatu izan da. Orain, ordea, azalpen sinpleagoa eman diote itxurazko ur-eskasia horri: exoplaneten a

Hodeiak Zeresen

2015/12/14

Aurten Zeres planeta nanoa esploratzen ari dira astronomoak haren inguruan orbitan dagoen zunda baten bitartez. Ikusi duten ezaugarri harrigarrienetako bat da gune zuri distiratsuak dituela, batez ere kraterretan. Bada, azken behaketen arabera, izotzezko hodeiak dira.

Jesus Arregi Bengoa Astrofisikaria

“Oso garbi dut zer gustatuko litzaidakeen, bizia aurkitzea”

2015/12/01

“Oso garbi dut zer gustatuko litzaidakeen, bizia aurkitzea”
Jesus Arregik berehala erantzun dio Elhuyarren eskaerari. Hain zuzen ere, Elhuyarren ohiko kolaboratzailea da. Hala, sarritan parte hartu du aldizkarian, Norteko Ferrokarrilla irratsaioan, Teknopolis telebista-saioan zein Elhuyarren Zientzia eta Teknologia Hiztegi Entziklopedikoan, besteak beste. Oraingoan ere, ez du hutsik egin, eta erantzun mamitsuak eskaini ditu.

Rosetta, kometan bego