Elhuyar zientziaren komunikazioa

Botanika

Hiriko ezkutuko bizitza

2018/09/29

Hiriko eraikin, auto eta hiri-altzarien artean bizidunak daude. Ez dira bakarrik gizakiak, parkeak eta etorbideak apaintzen dituzten landareak, eta bertan dabiltzan animaliak. Zementu artean ere badago bizia. Ikuspegia zabaldu eta beste mundu bat deskubritzeko, Cristina Eneako adituekin buelta bat eman dugu Donostiatik.

Bardea: mila aurpegi, basamortu bat?

2018/09/29

Bardea basamortua al da? Galdera horren erantzuna jakingo dugu erreportajean, eta, gainera, toki horren beste aurpegi batzuk ere erakutsiko dira. Nola sortu da paisaia berezi hura? Zer landare eta animalia bizi dira han? Geologo baten, botanikari baten eta biologo baten eskutik Bardea barrutik ezagutuko dugu, postalaz harago.

Baobad zaharren tragedia

2018/06/21

Afrikako Baobad zaharrenak hiltzen ari dira. Baita altuenak ere. Eta zientzialariek ez dakite zergatik den hori. 2.000 urtetik gora bizi dira zuhaitz horiek, baina azken 12 urteetan, bat-batean, zaharrenetako asko hil egin dira. Hipotesi batzuk daude heriotza horiei buruz, infekzioekin eta lehorteekin zerikusia dutenak, baina arrazoia ez da ezaguna.

CAF-Elhuyar 2018: Euskal Herriko mendiak: herbiboro handiek zizelkatutako paisaia