Elhuyar zientziaren komunikazioa

Bioteknologia bideoak

Eztabaida etikoa piztu dute bioingeniaritzako zenbait esperimentuk

2018/12/12

Laborategian hazitako garun-organoideak, genetikoki eraldatutako haurrak, hildako baten utero transplantatuan hazitako umea... Zientziaren lorpen hauek eztabaida etikoa piztu dute, eta agerian utzi dute araudiak adosteko beharra. Analisia, Elhuyarreko Ana Galarragaren eskutik, ETB1eko Ahoz aho saioan.

Atariko proba: Iraia Muñoa Hoyos, bioteknologoa

2018/11/10

Iraia Muñoak bioteknologia ikasi zuen eta doktore-tesia egiten ari da UPV/EHUko Giza ugalkortasun taldean. Bere ikergaia, kanpo-faktoreek gure geneetan eta gure ondorengoenetan duten eragina. Gaztetasunaren iturria laster aurkituko duten esperantza dauka, eta klonazioari buruz galdetuz gero, argi dauka ez duela nahi bera bezalako beste bat ondoan.

Ignacio Lopez-Goñi: “Erdia gizakiak gara, beste erdia mikrobioak”

2018/10/06

Ignacio Lopez-Goñi Nafarroako Unibertsitateko Mikrobiologia katedraduna da, ikerketa egiten du eta eskolak ematen ditu bertan. Gainera, mikrobioei buruzko dibulgatzaile nekaezina da. Berarekin hitz egingo dugu gure barnean bizi diren mikrobioei buruz. Liburu bat eskaini die: “Mikrobiota: zure organismoko mikrobioak”.

Zebra arraina, onkologoen laguntzaile

2018/01/27

Minbiziaren aurkako tratamenduak geroz eta espezifikoagoak dira. Minbizi bakoitza desberdina da eta pertsona guztiek ez diote berdin erantzuten tratamendu bati. Zebra arraina oso laguntzaile ona izan daiteke minbizia ikertzeko, eta tratamendu pertsonalizatuak bilatzeko. Horretan dihardute Ikanbiotech-en, Noainen.

Zebrari bidea

2018/01/27

Zebra arrainak 1970eko hamarkadan egin zuen salto akuarioetatik ikerketa-laborategietara. Arrainaren enbrioia gardena da, eta oso azkar hazten denez, zuzenean ikus daiteke nola doazen garatzen animaliaren organoak. Hemen bertan, Donostian, Biobide bioteknologia enpresak molekula berriak probatzen ditu zebra arrainetan.