Elhuyar zientziaren komunikazioa

Ekologia artikuluak

Botiken eta eguzki-iragazkien arrastoak, arrainetan

2019/04/23

Botiken eta eguzki-iragazkien arrastoak, arrainetan
Haizea Ziarrusta Intxaurtza EHUko ikertzaileak frogatu duenez, amitriptilina antidepresiboa, ziprofloxazin antibiotikoa eta oxibentzona ultramore-iragazkia arrainetan metatzen dira. Horrez gain, kutsatzaile horiek arrainen plasman, burmuinean eta gibelean albo-ondorioak eragiten dituztela ohartarazi du.

Bilboko estuarioan badaude kutsatzaile ho
Fukushima, normaltasunetik urruti

2019/03/11

Zortzi urte igaro dira lurrikara batek lehenik, eta tsunamiek ondoren, Daiichi zentral nuklearra suntsitu eta hondamendi nuklearra gertatu zenetik. Larrialdiko eta epe luzeko neurriak hartu zituzten, baina oraindik nabarmenak dira ondorioak.

Zentrala bera gertatutakoaren lekuko da. Oraindik ez dute eraisterik izan, eraiste-lanak oso arriskutsuak d

Artikoan, klimaren bilakaeraren uberan

2019/03/01

Gaur egun gertatzen ari den klima-aldaketa ulertzeko, ezinbestekoa da iraganeko klimaren datuak izatea. Naima El Bani Altuna ikertzaileak gogorarazi duenez, baina, neurketa instrumentalak azken ehun urte ingurukoak dira, eta hori, eskala geologikoan, istant bat baino ez da. Hortaz, paleozeanografiaren tresnez eta metodoez baliatzen dira ikertzaileak, epe luzeko informazioa eskuratzeko. Horretan ibili da El Bani, Artikoan.

“Sapiens ispiluaren aurrean” liburua argitaratu da, Booktegi plataforman

2019/01/25

“Sapiens ispiluaren aurrean” liburua argitaratu da, Booktegi plataforman

Elhuyar aldizkarian argitaratutako hamazazpi artikulu hautatu eta ordenatu ditu Ana Galarraga Aiestaran artikuluen egileak, eta liburu batean bilduta argitataratu ditu Booktegi plataformak.

“Sapiens ispiluaren aurrean” da bildumaren izenburua, eta gure espeziea nolakoa den azaltzen du, diziplina zientifiko desberdinen ikuspegitik: arkeologia, ebol